Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پایین یک میدان تیر در ژاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین، شش زن در حال یادگیری نحوه استفاده از تفنگ‌های تهاجمی کلاشینکف به عنوان بخشی از یک برنامه آموزشی رزمی شهری هستند.

به گزارش فرارو، بیشتر آن‌ها جوان هستند و بسیاری از آن‌ها لباس‌های سبز زیتونی به تن دارند.

این سومین جلسه آن‌ها در یک مرکز آموزشی امنیتی در شهر است که در آن تیمی از کارشناسان به تازگی طرحی را راه اندازی کرده اند که به زنان مهارت‌های اسلحه و تاکتیک‌های جنگ شهری را آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نزدیک‌تر شدن جنگ‌ها به شهر، ناتالیا باسووا ۴۷ ساله با دختر ۲۹ ساله‌اش اولیانا کیاشکو در این دوره حضور دارد. او می‌گوید: من قبل از جنگ می‌دانستم چگونه از سلاح استفاده کنم. از میدان‌های تیراندازی بازدید می‌کردم، بسیار علاقه‌مند بودم. اما اکنون همه باید در مورد آن بدانند.

شوهر و پسر باسووا و دامادش اکنون در خط مقدم هستند. در حالی که مردان آن‌ها در حال جنگ هستند، او و دخترش سعی می‌کنند تا آنجا که می‌توانند در مورد نبرد‌های شهری بیاموزند.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: مربی به ما می‌آموزد که چگونه هدف گیری کنیم و چگونه از سلاح به درستی استفاده کنیم.

ما تیراندازی را بلد بودیم، اما نمی‌دانستیم که آن را به درستی انجام دهیم و به همراهان خود آسیب نرسانیم.

 زنان زیادی در ژاپوریژیا داوطلب فراگیری آموزش جنگ شهری شده‌اند. آموزش برای همه ساکنان شهر رایگان است.

سرگئی یلین، که این مرکز آموزشی را راه اندازی کرده است، می‌گوید که دوره پایه شامل آموزش نحوه ایستادن و هدف گیری، تکنیک‌های کنترل ماشه، تنفس و روش‌های مختلف شلیک سلاح است.

برای زنان، این برنامه ۱۵ ساعت طول می‌کشد، اما او می‌گوید که دوره پایه را می‌توان در پنج یا شش ساعت یاد گرفت.

یلین ۴۷ ساله گفت: ما چند تمرین تاکتیکی برای غیرنظامیان ترتیب دادیم، زیرا همه می‌دانیم که اگر دشمن وارد شهر شود، درگیری خیابانی رخ می‌دهد؛ و این معمولاً در مکان‌های دشوار مانند خانه‌های ویران، زیرزمین‌ها یا داخل مغازه‌ها اتفاق می‌افتد.

مربیان هم با ارتش و هم با غیرنظامیان کار می‌کنند و در سه زمینه آموزش می‌دهند: کار با سلاح‌های اولیه، یک دوره تخصصی و یک عنصر تاکتیکی برای تفنگ‌های تهاجمی کلاشینکف، معمولاً برای نیرو‌های ویژه.

از زمان آغاز تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه، حدود ۴۰۰۰ نفر در این مرکز آموزش دیده اند.

یانا پیلتک ۳۳ ساله، داوطلب می‌گوید: ما باید بدانیم چگونه این کار را برای خود و خانواده مان انجام دهیم، زیرا ما درست در خط مقدم هستیم.

وی می‌گوید که از جنگیدن نمی‌ترسد و در دفاع از زادگاهش دریغ نمی‌کند: ما تمرین می‌کنیم تا در یک مبارزه در شهر پیروز شویم؛ و نمی‌گذاریم شهر سقوط کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا

به گزارش «تابانک» به نقل از ایرنا از تاس، زاخارووا تصریح کرد: ما به این دلیل با این پیش‌نویس مخالفت کردیم که آمریکا تلاش کرد در شورای امنیت سازمان ملل تعهدات حقوقی جدیدی درباره امنیت فضا ایجاد کند که فراتر از پیمان‌ها و توافقنامه‌های فعلی است؛ که مهمترین آنها پیمان ماورای جو ۱۹۶۷ است.

روسیه چهارشنبه شب قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن رای مثبت دادند، چین یکی از اعضای دائم شورای امنیت رای ممتنع داد و روسیه دیگر عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مخالف داد و آن را وتو کرد.

شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در واکنش به وتوی قطعنامه کشورش از سوی روسیه گفت که این وتو، نگرانی‌های جدی را در مورد برنامه‌های روسیه برای فضای ماورای جو ایجاد می‌کند.

این رای‌گیری پس از آن صورت گرفت که واشنگتن، مسکو را به ساخت سلاح هسته‌ای برای ارسال به فضا متهم کرد. آمریکا معتقد است که روسیه در حال استقرار یک جنگ‌افزار هسته‌ای ضد ماهواره در فضا است که انفجار آن می‌تواند در همه موضوعات از ارتباطات نظامی تا حتی خدمات مسافربری اینترنتی، خرابکاری ایجاد کند.

مسکو این ادعاها را رد کرده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است که مسکو مخالف استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا است.

دیگر خبرها

  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • (ویدئو) پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس)
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • ترفند وحشتناک این متهم برای اخاذی از زنان در اینستاگرام ؛ جزئیات ماجرا را ببینید | ویدئو
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟