Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: منطقۀ هفت شهر قم، با توجه به وجود حرم مطهر و تردد بالای زائران و مجاوران از اهمیت خاصی برخوردار است و 4 پروژۀ کلان کلیدی شهر، در این منطقه قرار گرفته‌اند.

دکتر سید محمدحسین دهناد در جلسۀ کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان منطقۀ هفت شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به این‌که منطقۀ هفت شهر قم، با توجه به وجود حرم مطهر و تردد بالای زائران از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: در سالیان گذشته چنان که بایدوشاید به این منطقه توجه نشده است و این منطقه هنوز مشکلات زیادی دارد که باید با توجه ویژه پیگیری و حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سالیان گذشته، اجرای برخی از پروژه‌های کلیدی شهر که در این منطقه قرار گرفته‌اند، از اولویت‌های شهرداری نبوده است. علت این امر هم موانع زیادی بوده که بر سر راه این پروژه‌های قرار گرفته و انجام آن‌ها را دشوار کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه ۴ پروژه از مجموع ۱۰ پروژۀ کلیدی شهر قم در منطقۀ هفت قرار گرفته است، گفت: وضعیت پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست، شرایط کنونی این پارکینگ، خدمت‎‌رسانی مطلوب به شهروندان و زائران را بسیار دشوار نموده و تصویر نازیبایی از شهر قم را در ذهن زائران ایجاد می‌کند.

 دهناد افزود: وضعیت فعلی میدان شهید مطهری علی‌رغم این که از سال‌های دور تا کنون جزء مهم‌ترین و پرترددترین نقاط شهر بوده است نیز دست‌کمی از وضعیت نامطلوب پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر، ندارد. وی با بیان این که ساماندهی میدان شهید مطهری، یکی از پروژه‌های مهم شهر قم است، ابراز کرد: در سال‌های گذشته، مطالعات و بررسی‌های زیادی پیرامون این دو پروژه انجام‌شده و طراحی‌های بسیاری نیز صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در کنار این پروژه‌ها، پروژۀ استاد فقیهی و پروژۀ فاز پنج امتداد محور عمار یاسر نیز از پروژه‌های شاخص شهر قم هستند که در محدودۀ منطقۀ هفت قرار گرفته‌اند. محور عمار یاسر در افق چشم‌انداز با اتصال آزادراه امیرکبیر به میدان سپاه و بلوار جمهوری اسلامی به یکی از اصلی‌ترین معابر شهر قم تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مديريت شهري میدان مطهری قم حرم مطهر شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد

ایسنا/لرستان مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد.

نریمان سبحانی‌نیا امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ایام شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، اظهار کرد: خصوصیات شهید مطهری باید برای همه معلمین الگو باشد. شهید مطهری انسانی دانشمند و فقیه بود و به مسائل فکری تسلط کامل داشت، لکن خصوصیت بسیار مهم ایشان این بود که هم تولید فکر می کرد و هم نشر فکر انجام می‌داد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای معلم در کلام معصومین، خاطرنشان کرد؛ پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: «تمامی جنبندگان روی زمین و ماهیان دریا و هر موجود زنده‌ای در فضا و همه اهل آسمان و زمین برای معلمی که نیکی به مردم بیاموزد طلب آمرزش می‌کند.

سبحانی‌نیا اضافه کرد: رشد و توسعه هر جامعه به آموزش و پرورش بستگی دارد و در راس آن معلم قرار دارد و براساس سند تحول بنیادین باید همه امکانات برای معلم بسیج شود تا بتواند یک دانش‌آموز را در تراز جمهوری اسلامی تربیت کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که آموزش و پرورش به منزله قلب پیکره جامعه اسلامی است، باید در آن سرمایه‌گذاری مناسبی صورت پذیرد و هرگونه آسیب به آن موجب آسیب رساندن به سایر بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد به مهم‌ترین فعالیت‌های اداره آموزش و پرورش بروجرد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با تشکیل قرارگاه جهادی معلم علاوه بر کمک‌های مالی صورت گرفته به مدارس، شاهد حضور میدانی همکاران به منظور کمک در عملیات‌های عمرانی بودیم.

سبحانی‌نیا ،تجهیز پروژه خانه معلم شماره۲ و بهره‌برداری از آن در ایام نوروز، فعال سازی پروژه درمانگاه فرهنگیان شماره۲ و پیشرفت ۸۰درصدی آن، کسب رتبه نخست استانی در مجموع فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی، ۷ پروژه زمین چمن مصنوعی در مدارس و افتتاح ۴ مورد از آنها را از مهمترین فعالیت‌های این نهاد برشمرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار