Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه کرمان گفت: قوه قضائیه در دوران طلایی خود قرار دارد و دستگاه قضایی در استان کرمان نیز همگام با برنامه‌های این قوه گام بر می‌دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت این هفته و یاد و خاطره شهید‌ دکتر بهشتی، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از پرونده‌هایی که در محاکم قضایی رسیدگی می‌شود، مواردی است که در بخش‌های دیگر دیده نشده و به آن توجه نشده که نتیجه آن در دستگاه قضایی خود را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخش دیگری از پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضایی به اعتقادات و تقید انسان‌ها به جامعه بر می گردد و ناشی از آن است که افراد به حق و حقوق خود قانع نیستند، گفت: کم کاری دستگاه‌ها در حوزه‌های اداری ، فرهنگی و .... ، تسلیم نبودن انسان‌ها به حق خودشان، ضعف ایمان و ضعف رفتارها موجب بروز رفتارهایی می‌شود که در دستگاه قضایی باید رسیدگی شده و تعیین تکلیف شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: دستگاه قضایی برای آنکه بخشی از کارهای خود را کاهش دهد، از جنبه پیشگیری از وقوع جرم باید به کمک سایر دستگاه‌ها بیاید تا از ورود پرونده ها به دستگاه قضایی جلوگیری شده و این دستگاه بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پرونده‌ها رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه با ورود پرونده به دستگاه قضایی، افکار عمومی و توقع عمومی، رسیدگی سریع و با کیفیت دستگاه قضایی به پرونده‌ها است، تاکید کرد: هر چه آرای قضایی صادره اقناعی‌تر باشند و مردم را متوجه سازند که دستگاه قضایی عدالت را به طور جدی مورد توجه دارد، موجب کاهش پرونده‌ها می‌شود.

علیدادی سلیمانی از ریاست قوه قضائیه به عنوان یک قاضی متبحر و مجرب یاد کرد و گفت: قوه قضائیه در دوران طلایی خود قرار دارد و دستگاه قضایی در استان کرمان نیز همگام با برنامه‌های قوه قضائیه در این مسیر گام بر می‌دارد.

وی از دستگاه قضایی به عنوان بلندگوی مظلوم یاد کرد و گفت: خوشبختانه سند تحول و تعالی قوه قضائیه توسط فرهیختگانی که سال‌ها در این حوزه کار کرده‌اند، تدوین شده و در ساختار آن به این موضوع توجه شده که به نحوی اقدام شود که دستگاه قضایی کاملا به روز، پیشرفته و قوی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان از رئیس کل و اعضای شورای قضایی استان کرمان به عنوان چهره‌های باتجربه و متخصص یاد کرد و گفت: امید می‌رود که با همت اعضای شورای قضایی استان، جایگاه دستگاه قضایی استان در کشور بیش از پیش ارتقا یابد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان: دستگاه قضایی مقابله با فساد را از درون خود آغاز کرده استرئیس کل دادگستری استان کرمان: انتظارات مردم از دستگاه قضا با اجرایی شدن "سند تحول و تعالی قضایی" برطرف می‌شودرئیس کل دادگستری استان کرمان: تصمیمات دولت برای ریشه‌کن کردن مفاسد اقتصادی شجاعانه بود

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار یکی از برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضائیه را تجدید عهد با آرمان‌های شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: شهدا برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و ما باید از این یادگار بزرگ شهدا در رفتار، کردار و بیان خود را پاس بداریم.

وی با بیان اینکه قضات و کارمندان دستگاه قضایی تلاش فراوانی برای انجام وظایف خود دارند، تاکید کرد: کاستی‌ها در دستگاه قضایی وجود دارد اما کارکنان اداری و قضایی با تلاش مضاعف و همت خود سعی می‌کنند با وجود مشکلات موجود، کاری بر زمین نماند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به افزایش 13 درصدی ورودی پرونده‌ها در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، عنوان کرد: با وجود افزایش پرونده‌ها؛ تعداد قضات ، کارکنان اداری و امکانات دستگاه قضایی افزایش چندانی نداشته است و با تلاش کارکنان اداری و قضایی، خروجی پرونده ها در سال گذشته 10 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

وی بیان کرد: انتظارات مردم از دستگاه قضایی بالاست و مردم حق دارند که پرونده آنها با سرعت و با صحت و در زمان کوتاه مورد رسیدگی قرار گیرد.

حمیدی با اشاره به اینکه میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در هر ماه 132 پرونده است، گفت: این حجم بالای پرونده‌ها بر کیفیت کار قضایی تاثیر گذاشته و در مواردی موجب نارضایتی مردم می شود و انتظار می‌رود که شرایط تغییر کرده و دولت توجه ویژه‌ای به دستگاه قضایی داشته باشد تا این دستگاه بتواند وظایف خود را به بهترین نحو عمل کند.

وی با اشاره به اینکه امروز افزایش رضایت‌مندی از قوه قضائیه در راس برنامه‌های دستگاه قضایی است، تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی و ریاست قوه قضائیه تاکید ویژه ای بر مردم داری در قوه قضائیه دارند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی ملجاء مردم است، تاکید کرد: قوه قضائیه تا حد مطلوب فاصله دارد اما برنامه‌ها و تلاش‌های به نحوی است که به این هدف دست یابیم.

وی به برگزاری همایش بزرگ استانی قوه قضائیه اشاره و بیان کرد: در این همایش کتاب تاریخ عدلیه کرمان که در دوره مدیریت سابق تدوین شده است، رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه استان کرمان قوه قضائیه استان کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان دستگاه قضایی استان کرمان قوه قضائیه پرونده ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای قضائی استان هرمزگان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، اعضای شورای عالی دستگاه قضا و مسئولان قضائی استان هرمزگان برگزار شد.

رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در این جلسه اظهار کرد: وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان نسبت به سفر قبل در اسفند ۱۴۰۰ بسیار بهبود پیدا کرده و وضع امروز این انبارها با گذشته قابل مقایسه نیست؛ خودِ مقامات استان تاکید داشتند که علت این ارتقا و بهبود وضعیت، سفرهای مقامات و بازدیدهای آنان است.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: در جریان سفر به استان هرمزگان، در نتیجه تلاش و پیگیری‌های مسئولان و دستگاه‌های ذیربط، مشکل بیش از پنجاه ساله‌ی بالغ بر ۷ هزار و ۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم، رفع شد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: بالغ بر ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحدهای قضائی استان هرمزگان از جمله سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی، تخصیص اعتبار شد.

رئیس عدلیه بیان داشت: همچنین در جریان این سفر در راستای رفع مشکل کمبود قاضی و نیروی اداری قضائی در دادگستری هرمزگان و واحدهای قضائی تابعه، اتخاذ تدبیر صورت گرفت.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین «موحدی آزاد» دادستان کل کشور طی سخنانی در این جلسه با اشاره به افتتاح سالن مانیتورینگ مقابله با قاچاق سوخت نیروی انتظامی در بندرعباس، ابراز امیدواری کرد که با این اقدام، گام مؤثری در راستای مقابله با قاچاق در استان هرمزگان برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «پورخاقان» رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در این جلسه با اشاره به بازدید خود از پارکینگ خودروهای توقیفی در بندر جاسک اظهار کرد: در این پارکینگ ۲۴۵ خودرو و ۱۰۵ دستگاه موتورسیکلت در وضعیت نامناسب جوی نگهداری می‌شوند و بعضی از این وسایل نقلیه از دهه ۹۰ در این پارکینگ‌ها هستند؛ البته اخیراً به همت دستگاه قضائی ۱۱۰ خودرو از این وسایل نقلیه از طریق مزایده به فروش رفته اما هنوز به خریداران تحویل داده نشده است.

«کاظمی‌فرد» رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز در این جلسه با بیان اینکه تمامی مبادی ورودی مجتمع‌های قضائی استان هرمزگان مجهز به سامانه کنترل تردد هستند، گفت: با بکارگیری سامانه کنترل تردد در کلیه مراجع قضائی استان هرمزگان، «شهود حرفه‌ای» تحت رصد قرار گرفته‌اند و کسب و کار شاهد فروشی در این استان به شدت کاهش یافته است.

«محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها نیز در این جلسه گفت: همزمان با سفر هیئت عالی قضائی به استان هرمزگان، ۵۰ زندانی این استان از محل کمک‌های خیرین توسط ستاد دیه و ۱۰۵ زندانی از محل اعطای ارفاقات قانونی از زندان آزاد شدند.

کد خبر 6095609

دیگر خبرها

  • قدردانی امام جمعه بندرعباس از سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها