Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@21:25:29 GMT

روشنایی بوستان‌های قم کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۵۰۴۹

روشنایی بوستان‌های قم کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در گفت‌وگویی خبری، از برگزاری جلسه‌ای با موضوع مدیریت بهینه منابع انرژی در بوستان‌ها و ساختمان‌های مربوط به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد و اظهار کرد: یکی از موارد مطرح‌شده در این جلسه مدیریت مصرف برق است؛ با توجه به اینکه پیک مصرف برق را در ماه‌های اخیر داریم و با بحران انرژی روبه‌رو هستیم که تصمیمات خوبی برای مصرف برق اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به کاهش ساعات آب‌نماها به میزان ۴٠ درصد و صرفه‌جویی در برق آن‌ها اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از این اقدامات کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی روشنایی بوستان‌های بزرگ سطح شهر متناسب با موقعیت جغرافیایی آن با هدف مدیریت بهینه مصرف در ماه‌های فصل تابستان است که این کاهش در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه برای مصرف برق در ساختمان‌های شهرداری و سازمان‌های آن نیز دستورالعمل‌هایی تهیه و ابلاغ‌شده است، ابراز کرد: این دستورالعمل شامل ۲۵ بند ازجمله تعویض لامپ‌های پرمصرف با کم‌مصرف، استفاده ۶۰ درصدی از کولرهای گازی در طول روز، کاهش روشنایی پارکینگ‌های سازمان، استفاده از روشنایی‌های هوشمند و استفاده از تجهیزات الکترونیکی با برچسب انرژی A است.

جوادیان ادامه داد: آبیاری فضای سبز و کارکرد پمپ‌ها و موتورآلات نیز جهت قرارگیری در ساعات غیر پیک به ساعات پایانی شب و نیمه‌شب موکول شده است.

وی با بیان اینکه واحد بهینه‌سازی و نگهداری و تعمیرات به‌عنوان واحدی فعال در کل شهرداری قم در حال کار است، خاطرنشان کرد: برای مدیریت بهینه انرژی و گذر از وضعیت فعلی باید مسئولین و شهروندان دست‌به‌دست هم دهند تا با عزم جمعی بتوانیم بهترین استفاده را از منابع محدود برق و آب در فصل تابستان داشته باشیم.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم شهرداری قم روشنایی بوستان های قم شهرداری قم مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نسرین بایزید آموزگار پایه اول دبستان شهید بهروز نژاد در قالب تجربه‌ای تربیتی جدید در رفتار و نگرش دانش آموزان تغییر ایجاد کرده و منجر به بهبود مصرف بهینه آب شده است.

این معلم مراغه‌ای گفت: از طریق داستان‌گویی، مدال قطره آب، بطری تزیین شده آب و نمایش فیلم‌ها روش درست مصرف کردن آب را به دانش آموزان آموزش داده است.

وی افزود: این دانش آموزان در مدرسه با مدال آبی که بر گردن آویخته اند حامل انتقال پیام درست مصرف کردن آب به سایر دانش آموزان هستند.

نسرین بایزید گفت: دانش آموزان نگهبان آب، در منزل نیز مرتب به اعضای خانواده درخصوص صرفه جویی در مصرف آب تذکر می‌دهند.

وی افزود: با هدف فرهنگ سازی بهینه مصرف کردن آب و یا هر نعمت دیگر لازم است در همه مقاطع تحصیلی اقدامات مشابهی به اقتضای سن و پایه تحصیلی دانش آموزان اجرا شود.

معلم مراغه‌ای با این خلاقیقت خود در جشنواره تجارب برتر تربیتی وزارت آموزش و پرورش برگزیده کشوری معرفی شده است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش ناترازی انرژی با نصب پنل‌های خورشیدی در اصفهان
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد