Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روان‌درمانگر گفت: یکی از عوامل افزایش‌دهنده‌ استرس داشتن برای دانش آموزان دواطلب کنکور تفسیری موازی در دو موضوع موفقیت و کنکور است، اما در سطح وسیع‌تر هر داوطلب باید در ذهن خود کنکور را بخشی از چشم‌اندازهای رسیدن به سطح موفقیت تعبیر کند و با این نگرش با حس اعتمادبه‌نفس بیشتری در کنکور شرکت کند.

مرضیه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کنکور برای هر دانش‌آموزی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند آینده او را تحت تأثیر خود قرار دهد به همین دلیل هر داوطلبی با نزدیک شدن زمان کنکور میزان بیشتری از استرس را تجربه می‌کند و باوجود آگاهی از این مسئله که افزایش استرس منجر به کاهش تمرکز و عدم موفقیت در کنکور خواهد بود ممکن است در مدیریت استرس موفق و کارآمد نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده‌ها در روزهای قبل از کنکور نقش حمایتی خود را تقویت کند

وی افزود: نقش حمایتی خانواده‌ها در مدت‌زمان باقی‌مانده در کنکور و نشان دادن چشم‌اندازهای وسیع‌تری از موفقیت به فرزندان و انتقال نگرش نبود وابستگی به موفقیت، صرفاً به قبولی در کنکور می‌تواند موجب افزایش آرامش دانش‌آموزان داوطلب شود همچنین مرور کردن ساعت‌ها تلاش هر دانش‌آموز و ایجاد اطمینان برای توازن میزان تلاش و نتیجه‌ای که کسب خواهد شد می‌تواند نگاه واقع‌بینانه‌تری در داوطلبان ایجاد کند.

این روان‌درمانگر تصریح کرد: در تمام سال‌ها تعداد محدودی از دانش‌آموزان هستند که از میزان تلاش خود در سال‌های منتهی به کنکور حس رضایت‌مندی کامل را دارند و تعداد بسیاری از داوطلبان، اگرچه تلاش بسیاری برای موفقیت خود داشته‌اند اما بازهم در موفقیت خود حس تردید را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل افزایش‌دهنده استرس، داشتن تفسیری موازی در دو موضوع موفقیت و کنکور است، اما در سطح وسیع‌تر هر داوطلب باید در ذهن خود کنکور را بخشی از چشم‌اندازهای رسیدن به سطح موفقیت تعبیر کند و با این نگرش با حس اعتمادبه‌نفس بیشتری در کنکور شرکت کند همچنین با تمرکز روی فعالیت‌های مثبت در مسیر موفقیت، مطالعه و آمادگی برای کنکور و پذیرفتن میزان توانایی فردی خود می‌تواند نتیجه مطلوبی را در کنترل و مدیریت استرس تجربه کند، چراکه یکی از دلایلی که میزان استرس داوطلبان را افزایش خواهد داد عدم تناسب باورهای یک داوطلب و خانواده میان توانایی و انتظارات از داوطلب است.

نکات مهم که باید در شب قبل کنکور رعایت شود

حیدری اضافه کرد: در طول سال تحصیلی دانش‌آموزان با درنظر گرفتن هدف‌هایی فراتر از توانمندی‌های خود سعی در کسب مهارت و نتایج دلخواه خود دارند اما با نزدیک شدن به زمان کنکور این تفاوت تناسب منجر به افزایش نگرانی و استرس در داوطلب خواهد بود. رژیم غذایی مناسب، پیاده‌روی سبک و خواب زودهنگام شب در روز پایانی قبل از کنکور از ضروریات برای یک داوطلب کنکور است.

این روانشناس بالینی اظهار کرد: برخی از داوطلبان به دلیل مطالعه سنگین یک‌ساله در ماراتن کنکور در روز پایانی قبل کنکور تصمیم به انجام فعالیت‌های مفرح برای ایجاد روحیه شاد، ازجمله صرف غذا در رستوران و یا تفریحاتی با دوستان و یا خانواده می‌گیرند که حتی‌الامکان باید مراقبت کامل انجام شود تا این موارد باعث آسیب دیدن، بیماری و یا حتی مسمومیت آنان نشود.

وی تأکید کرد: رویکرد داوطلب برای کاهش استرس، خودمراقبتی، مدیتیشن، افزایش حس اعتمادبه‌نفس در خصوص باور داشتن برای موفق بودن می‌تواند بسیار کارآمد و مؤثر باشد. نگاه تک‌بعدی به کنکور برای موفقیت در زندگی برای یک داوطلب می‌تواند موجب تفکرات ناکارآمد و افزایش استرس و درنتیجه عدم تمرکز در آزمون شود. همچنین باور به تأثیر مثبت آرامش و تمرکز در پاسخ دادن به سؤال‌های آزمون می‌تواند موجب انگیزه داوطلب برای استفاده و بهره‌مندی از روش‌های مدیریت استرس شود.

کد خبر 583535

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کنکور سراسری کنکور داوطلب کنکور داوطلبان کنکور کاهش استرس مدیتیشن فشار رواني استرس در کنکور واکسیناسیون دانش آموزان سال آخر متوسطه حمایت کمیته امداد از دانش آموزان کنکوری دانش آموزان کنکوری روش های کاهش استرس در کنکور استرس و افسردگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرسی بدنی یک داوطلب دختر کنکور خبرساز شد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، کانال خبری چندثانیه با انتشار این عکس نوشت: «بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون در شبکه های اجتماعی»

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899512

دیگر خبرها

  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • گزارش تصویری| کنکور رشته علوم تجربی سال ۱۴۰۳
  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • بازرسی بدنی یک داوطلب دختر کنکور خبرساز شد/ عکس
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403