Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان همدان با اعلام اینکه بیش از ۳۰ مرکز شبه خانواده بهزیستی در سطح استان فعالیت دارند، گفت: لازمه موفقیت این مراکز ورود و تعامل بیشتر دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف با بهزیستی برای حمایت از کودکان، نوجوانان و جوانان بی‌سرپرست است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسن خانجانی موقر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت بیش از 30 مرکز شبه خانواده بهزیستی در سطح استان، اظهار داشت: فعالیت مؤثر، مناسب و پویایی این مراکز که به طور عمده به صورت مؤسسات خیریه ای اداره می شوند، با تعامل هرچه بیشتر ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف محقق شدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کودکان، نوجوانان و جوانانی که در این مراکز زندگی می کنند، جزئی از فرزندان این آب و خاک هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، عنوان کرد: با افزایش تعامل و هماهنگی بیشتر بهزیستی و ادارات مختلف، فرصت‌های متعددی برای فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی این افراد فراهم می‌شود.

دادستان همدان افزود: به طور مثال فنی و حرفه‌ای می‌تواند مهارت‌ها و حرفه‌هایی را متناسب با سلایق نوجوانان و جوانان بی‌سرپرست این مراکز آموزش دهد و یا متولیان فرهنگ و ورزش هم شرایط بهره‌مندی رایگان از خدمات زیرمجموعه خود را برای اینان فراهم سازند.

خانجانی موقر تصریح کرد: حتی می‌توان با مهارت آموزی مناسب فرصت‌های شغلی متعددی برای جوانان حاضر در مراکز شبه خانواده بهزیستی، با هدف ورود آنان به واحدهای تولیدی ایجاد کرد.

رکوردداری بهزیستی استان خراسان رضوی در فرزندخواندگی / 512 فرزند در 15 ماه به خانواده‌های متقاضی واگذار شدراه‌اندازی صندوق صدقات الکترونیکی بهزیستی/ افزایش کمک‌های مردمی در سال جاری

به گزارش تسنیم همدان، دادستان همدان به همراه مدیرکل بهزیستی استان و سرپرست بهزیستی شهرستان همدان با بازدید سرزده از مراکز بهزیستی از نزدیک در جریان مشکلات پیش روی این مراکز قرار گرفتند تا پس از آن با پیگیری‌های خود گامی برای رفع مسائل مطرح شده برداشته شود.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبه خانواده بهزیستی دادستان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت روز روانشناس و مشاوره ، با اشاره به نقش روانشناسان در ایجاد جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی، گفت: اکنون ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقاء توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و ... فعالیت دارد.

دکتر فریبا بریمانی به خدمات حضوری و غیر حضوری مشاوره و روانشناختی اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصان مراکز بهزیستی خدمات دریافت کردند و  ۱۹۴ هزارو ۵۶۸ نفر  هم در تماس با ۱۴۸۰ "صدای مشاور"، برای رفع مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانودگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی  از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند شدند.

بریمانی، از ارائه آموزش به بیش از هشت هزار و ۳۰۰  جوان در آستانه ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال ۱۴ هزار و ۹۹ زوج مازنی برای افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌ها ودر کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند

مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴۰۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

بریمانی،  انتخاب همسر و ازدواج را از بعد اجتماعی و فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر پارسال  از مراکز مشاوره سراسر استان برای ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به  خدمات مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: پارسال ۴۶ هزار و ۳۶۱ زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند که از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است و عمده‌ترین دلایل طلاق نیز عدم مسوولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی