Web Analytics Made Easy - Statcounter

 غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری یزد گفت: سالانه هزاران پرونده در دستگاه قضا با موضوع تخلفات ساخت و ساز در حوزه زمین و تغییر کاربری شکل می‌گیرد.

او می گوید:  در تلاشیم با پیاده سازی کامل این سامانه در استان با کاهش ۹۰ درصدی تخلفات حوزه ساخت و ساز مواجه شویم و سرگردانی مردم به دلیل نبود ساز و کار واحد در حوزه صدور مجوز و گواهی عدم خلاف ساخت و ساز کاهش یابد و هزینه‌های متحمل بر دوش مردم حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهشیری تحقق اهداف سامانه زمین را نیازمند دقت و همراهی تمامی دستگاه‌های متولی در خصوص ارایه مشخصات کامل و بارگذاری اطلاعات دانست.

او گفت: جلوگیری از هرگونه تبانی، ارتشاء و رانت خواری بین متولیان حوزه اراضی برای صدور مجوز ساخت و ساز، جلوگیری از مخدوش شدن مجوز‌های ساخت و ساز از سوی متخلفان، جلوگیری از صدور مجوز غیر قانونی برای بخشی از اراضی که خارج از محدوده و وظایف دستگاه‌ها قرار دارد، محدودیت در اعمال نظرات و سلایق شخصی در صدور مجوزها، ایجاد یک اتاق شیشه‌ای برای نظارت دستگاه‌های نظارتی و قضایی بر فرایند صدور مجوز‌ها و کاهش اتلاف وقت و هزینه‌های تحمیلی بر مردم را از کارکرد‌های پنجره واحد مدیریت زمین معرفی کرد.

این موضوع  را دهشیری در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم مرکز استان مطرح کرد.

مبارزه با جعل و فساد در دولت هوشمند

محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گف: یکی از نتایج تحقق دولت هوشمند، از بین رفتن جعل و مبارزه با فساد است و سامانه زمین در واقع مدیریت گردش اطلاعات بین سازمان‌های مرتبط با ارائه خدمات در حوزه اراضی و املاک را به عهد دارد و به متقاضیان امور مرتبط با اراضی و املاک کشور این امکان را می‌دهد تا کلیه مجوز‌های قانونی مرتبط با فعالیت خود را از طریق یک سامانه واحد دریافت کنند.

اومی گوید: بهره برداری کامل از سامانه زمین به عنوان ابزاری برای ایجاد شفافیت و تقویت حس اعتماد بین مردم و دولت است.

معرفی پنجره واحد مدیریت زمین

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، یکی از ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک است که به منظور ایجاد سهولت در ارایه خدمات و مجوز‌های زمین محور و مدیریت و پایش بهینه اراضی ایجاد و راه‌اندازی شده است.

ثبت و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت و ساز در اراضی و املاک خصوصی و استعلامات مربوطه، ثبت و واگذاری بهره‌برداری از اراضی و املاک ملی، دولتی و وقفی، ثبت و پیگیری گزارش‌های مردمی زمین خواری و نظارت بر اجرای قوانین مرتبط با حوزه زمین، اهداف چهارگانه سامانه ایلند است. به عبارت دیگر زمین، سامانه‌ای است که امکان ثبت درخواست و پیگیری به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری را برای متقاضیانی فراهم می‌کند که قصد اقداماتی نظیر تغییر کاربری، تفکیک، تجمیع، واگذاری و ساخت و ساز در اراضی و املاک کشور را دارند.

سامانه زمین دارای دو زیرسامانه با عنوان درگاه متقاضیان و پایش اراضی است و هم اکنون به نشانی https://iraneland.ir قابل دسترس و استفاده برای کاربران است.

 استان یزد، پنجمین استانی است که سامانه پایش اراضی در آن رونمایی و بهره برداری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگاه قضا فناوری اطلاعات ساخت و ساز غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن

حامد ریگی  گفت: با توجه به تاکید دولت مبنی بر اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن با هدف خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه، این اداره همسو با سیاست‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارد بطوریکه در گام نخست زمین مورد نیاز برای اجرای طرح در قالب ۵۰۰ هکتار تامین شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراوان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال انجام و همزمان برای یک‌هزار متقاضی دیگر نیز پرونده تشکیل شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان بیان کرد: در حال حاضر ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر گشت، گلشن و سیرکان به‌ صورت ویلایی و در شهر سراوان به صورت ۲ طبقه در دستور کار قرار دارد و همزمان با پیشرفت فیزیکی واحدهای این طرح، صدور اسناد اراضی آن به متقاضیان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امکان نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن همچنان فراهم است، تصریح کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه saman.mrud.ir رجوع و نام‌نویسی کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟