Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@22:37:29 GMT

معتقد بر سلامت معنوی اسلامی هستیم

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۵۴۵۸

معتقد بر سلامت معنوی اسلامی هستیم

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت معنوی اسلامی را باید در آموزش‌های علوم پزشکی با نظر متخصصان مدنظر قرار دهیم.

به گزارش ایران اکونومیست از وبدا، دکتر ابوالفضل باقری‌فرد صبح امروز (پنجشنبه) در نشست هم‌اندیشی علمی سلامت معنوی در مرکز همایش های بین‌المللی رازی، با بیان این که آخرین تعریف سلامت از نظر سازمان بهداشت جهانی که در اجلاس سی و ششم سالیانه  WHO مطرح شد در ابعاد جسم، روان و اجتماع بود  و بعد چهارم را سلامت معنوی اعلام کردند، افزود: ما معتقد بر سلامت معنوی اسلامی هستیم، زیرا معنویت اسلامی با معنویت علوم مادی متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سلامت معنوی و روان با هم ارتباط دارد اما سلامت معنوی اصالت دارد. سلامت معنوی اسلامی را باید در آموزش‌های علوم پزشکی با نظر متخصصان مد نظر قرار دهیم.

 معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه افزود: ما در دیدگاه اسلامی اصالت را به سلامت معنوی می دهیم هیچ دینی مانند اسلام نیست که تعادل کامل در ابعاد سلامت داشته باشد. علیرغم اصالت سلامت معنوی در اسلام، سلامت در سایر ابعاد مهم شمرده شده تا حدی که اگر مسیر سلامت معنوی صدمه ای به سایر ابعاد وارد نماید ملاحظات و شرایطی خاص را در نظر می‌گیرد. یعنی ارتقای سلامت معنوی در طول سایر ابعاد سلامت هست و نه در عرض آنها.  

وی گفت: سلامت معنوی ارتباطی کامل با روح دارد و چون ابعاد روح نیز گسترده است باید از نظر متخصصان در حوزه‌های علمیه استفاده کرد.  

باقری‌فرد ضمن تاکید بر ضرورت توجه به سلامت معنوی در آموزش‌های علوم پزشکی، تصریح کرد: باید این آموزش‌ها در طول دوران تحصیل مورد توجه قرار گیرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بهداشت و سلامت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بهداشت و سلامت سلامت معنوی اسلامی سلامت معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، حسن عبدالله‌زاده در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز به مناسبت بزرگداشت روز معلم مراسم تجلیل از مربیان شاغل و بازنشسته بهورزی استان برگزار شد که زحمات بسیاری در حوزه سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، کم برخوردار و صعب‌العبور داشتند و همه ما قدردان زحمات ۳۰ ساله این عزیزان هستیم و با افتخار دست این مربیان عزیز را در هفته بزرگداشت مقام معلم می‌بوسیم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰۰ بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاغل هستند و حداقل ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضعیت ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

عبدالله زاده با تاکید بر اینکه ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن ماه سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند و این افراد بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری خواهند شد، گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در طی ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در سطح کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی جهت به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین گردد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این ۱۵۰ نیرویی که در آزمون بعدی جذب خواهند شد پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی به‌کارگیری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال