Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین دبیر کارگروه تخصصی حمایت از اطفال در معرض آسیب قرارگاه مردمی تحول اجتماعی کشور گفت: هم‌افزایی و شبکه‌شدن ظرفیت‌های مردمی و پرهیز از موازی‌کاری و جزیره‌ای عمل‌کردن، اولین هدف همایش ملی حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض آسیب‌های اجتماعی است که می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه، زمان، انرژی و کوتاه شدن مسیر رسیدن به هدف که همان فراهم کردن زندگی مناسب برای کودکان و نوجوانان است بیانجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام مهدی ملکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نخستین گردهمایی بخشی از فعالان اجتماعی تهران و ۱۹ استان دیگر همزمان با ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۱، مصادف با ۱۲ ژوئن، روز جهانی مبارزه با کار کودک برگزار شد، که هدف آن شبکه‌سازی فعالان و کنشگران این عرصه بود تا با هم‌افزایی بتوانند قدم‌هایی موثرتری در این عرصه بردارند.

وی گفت: طی کمتر از یک سال بررسی و تحقیق در استان‌های مختلف کشور، یکی از دغدغه‌های مشترک فعالان مردمی در این حوزه، نیاز به آموزش و توانمندسازی بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مصمم هستیم در جهت افزایش کیفیت فعالیت‌های این گروه‌ها قدم برمی‌داریم.

دبیر کارگروه تخصصی حمایت از اطفال در معرض آسیب قرارگاه مردمی تحول اجتماعی کشور یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش را شناسایی ظرفیت‌های نقاط مختلف کشور در این عرصه عنوان کرد و افزود: از طریق این رویداد فرصتی مهیا شد تا با تجربیات و ایده‌ها و خلاقیت‌های گروه‌های مختلف آشنا شده و باعث افزایش انگیزه فعالیت در بین آحاد شرکت‌کنندگان گردد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله نهادهای متولی در این عرصه سازمان‌ بهزیستی است که در برگزاری این رویداد ملی، با معرفی اساتید مجرب برای کارگاه‌ها و صدور گواهی‌نامه معتبر علمی برای شرکت‌کنندگان همکاری کرده است.

این مسئول با اشاره به استقبال چشمگیر فعالان این عرصه عنوان‌کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته  از سوی برگزارکنندگان، بنا بود قریب به ۱۰۰ کنشگر و فعال‌اجتماعی در این برنامه حضور داشته باشد که خوشبختانه مشارکت بالغ بر ۲۵۰ نفر از افراد باتجربه و دغدغه‌مند، انگیزه برای ادامه فعالیت‌ها را دوچندان کرد.

وی ادامه داد: بخشی از شرکت‌کنندگان را مددکاران با سابقه‌ سازمان‌ بهزیستی تشکیل می‌دادند. علاوه بر آن‌ها نیروهای مردمی توانمند از استان‌های مختلف زینت بخش این حضور بودند. در کنار آن‌ افراد شاخص معرفی شده از سوی مسئولان قرارگاه‌های مردمی تحول اجتماعی استان‌ها، بر شور و نشاط این رویداد اجتماعی افزوده بود.

دبیر کارگروه تخصصی حمایت از اطفال در معرض آسیب قرارگاه مردمی تحول اجتماعی کشور با بیان اینکه برگزاری سمینار و همایش اولین گام برای تحقق یک حرکت است افزود: دستاوردها در امتداد مسیر مشخص خواهد شد. یکی از اهداف؛ شکل‌گیری دبیرخانه دائمی است که در طول سال فعالیت مستمر داشته و اقدامات گروه‌های مختلف را تجمیع کرده و تولید دانش اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه گفت: ۲۲ خرداد ماه سال آینده، دومین همایش ملی حمایت از کودکان کار با حضور کنشگران فعال برگزار خواهد شد، تا علاوه بر بررسی و تجزیه و تحلیل ایده‌ها و خلاقیت‌های مطرح شده، وعده‌هایی را که مسئولان در رویداد امسال مطرح کرده‌اند، توسط اعضای دبیرخانه پیگیری و ثمرات آن به جامعه اعلام گردد.

ملکی افزود: گروه‌های مردمی، سرشار از ایده و طرح‌های ناب هستند که بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند به حل مساله در این زمینه منتج شود. در این رویداد تجربه.نگاری تعدادی از فعالان اجتماعی صورت گرفت که این حرکت در نهایت به نگارش کتاب تجربه‌نگاری منتهی خواهد شد که یکی از نیازهای اصلی علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه است.

این فعال اجتماعی در حوزه حمایت از کودکان در معرض آسیب‌های اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی لازمه حرکت به سمت افق تمدن نوین اسلامی، تحقق حضور جدی ظرفیت عظیم مردمی در همه عرصه‌ها و کاهش تصدی‌گری دستگاه‌های دولتی است که نقش حلقه‌های میانی بسیار قابل توجه خواهد بود، امیدواریم بتوانیم در این حرکت مبارک نقشی ایفا کنیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين آسیب اجتماعی كودكان كار مردمی تحول اجتماعی حمایت از اطفال معرض آسیب گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است

موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت وساز پروژه های نهضت ملی مسکن در مقایسه با سال های گذشته با استفاده از ظرفیت های مردمی رشد مناسبی داشته است گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی می تواند روند ساخت وساز را گسترش دهد و دولت باید براساس شعار سال مشارکت های مردمی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی افزود: دولت در حال حاضر این برنامه را در خصوص پروژه های مسکونی اجرایی کرده‌ است و با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت های مردمی اقدام به اجرای پروژه های ویلایی کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک ها می تواند بازار مسکن را تقویت کند و تولید مسکن را افزایش  دهد.

وی افزود: امیدواریم همکاری بانک ها در این بخش تقویت شود تا متقاضیان و مردم هم در این بخش پای کار بیایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است