Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@19:20:41 GMT

موشک اروپایی دو ماهواره برای هند و مالزی به فضا برد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۵۵۹۰

موشک اروپایی دو ماهواره برای هند و مالزی به فضا برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، طی این عملیات یک موشک آریان ۵ (متعلق به آریان اسپیس) از بندر فضایی اروپا در گینه به فضا پرتاب شد. ۲ ماهواره ای که همراه موشک به فضا پرتاب شدند، ۴۰ دقیقه پس از عملیات به مدار در نظر گرفته شده رسیدند.

یکی از ماهواره ها MEASAT-3d نام دارد و اپراتور آن شرکت مخابراتی مالزیاییMEASAT است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه شرکت آریان اسپیس درباره این ماموریت آمده است: ماهواره جدید سرعت پهنای باند اینترنت را در مناطقی از مالزی تا ۱۰۰ مگابیت برثانیه افزایش می دهد که دسترسی به شبکه اینترنت زمینی محدود است یا وجود ندارد. همچنین این ماهواره ظرفیت اضافی برای توزیع ویدئو با کیفیت HD، 4K و در نهایت 8K در منطقه آسیا-اقیانوسیه را فراهم می کند.

ماهواره دیگر که در این ماموریت به فضا رفت GSAT-24 نام دارد که اپراتور آن «نیواسپیس ایندیالیمیتد» است. طبق بیانیه آریان اسپیس این ماهواره سرویس های با کیفیت تلویزیونی، مخابراتی و پخش محتوا را فراهم می کند.

کد خبر 5521674 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی هندوستان مالزی اتحادیه اروپا صنعت موشک سازی ماهواره تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان نوآوری فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری فناوری نانو فیس بوک حکم انتصاب ایالات متحده امریکا قانون پارک علم و فناوری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی، روز سه‌شنبه از کشور‌های عربی و مسلمان خواست در برقراری عدالت برای مردم فلسطین «ثابت و استوار» باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، انور با تاکید بر لزوم محاکمه اسرائیل به دلیل «همه جنایات مرتکب شده علیه فلسطین»، گفت: «همه طرف‌ها باید نسبت به تهاجم غیرقانونی اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین که عامل اصلی این درگیری طولانی‌مدت است، اعتراض کنند.»

بیانیه انور پس از دیدار وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض صادر شد.

پیش از این، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض مخالف آوارگی مردم غزه است. محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

با گذشت بیش از شش ماه از حمله اسرائیل به نوار غزه، بخش‌های وسیعی از غزه به ویرانه‌ای تبدیل شده بود و ۸۵ درصد از جمعیت غزه در بحبوحه محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو مجبور به آواره شدن داخلی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • افزایش پوشش اینترنت نسل چهارم در سرولایت نیشابور 
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • اینترنت رایگان برای معلم‌ها
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف