Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@15:33:34 GMT

جانسون: منابع ارتش روسیه رو به اتمام است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۵۵۹۶

جانسون: منابع ارتش روسیه رو به اتمام است

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، با گذشت صد و هفده روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، لندن مدعی آهسته‌شدن سرعت پیشروی روس‌ها در شرق اوکراین شد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس بامداد پنجشنبه گفت سرویس اطلاعات نظامی لندن بر این باور است که شتاب روسیه در جنگ اوکراین در چند ماه آینده کاهش خواهد یافت زیرا منابع ارتش این کشور در حال اتمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون در مصاحبه با روزنامه آلمانی «زوددویچه تسایتونگ» مدعی شد که نیروهای روسیه در منطقه شرقی دونباس پیشروی می‌کنند، ویرانی به بار می‌آورند، اما هزینه سنگین سربازان و تسلیحات را نیز برای آنها به همراه دارند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این مصاحبه، وی توضیح داد: «با این حال، سرویس اطلاعات دفاعی ما معتقد است که روسیه در چند ماه آینده می‌تواند به نقطه‌ای برسد که دیگر هیچ حرکت رو به جلویی نداشته باشد زیرا منابع خود را تمام کرده است».

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد: «پس ما باید به اوکراینی‌ها کمک کنیم تا پویایی را معکوس کنند. من برای این موضوع در اجلاس گروه هفت بحث خواهم کرد. تا آنجایی که اوکراینی‌ها در موقعیتی هستند که ضد حمله را آغاز کنند، باید از آنها حمایت کرد. با تجهیزاتی که آنها از ما می‌خواهند».

جانسون در پاسخ به این سوال که پیروزی اوکراین یا شکست روسیه چگونه خواهد بود، گفت: «ما حداقل وضعیت موجود را که قبل از ۲۴ فوریه وجود داشت، دوباره به دست آوریم و نیروهای آنها (روسیه) از آن عقب رانده شوند. مناطقی که به آنها حمله کردند».

رکن اطلاعات ارتش انگلیس نیز روز چهارشنبه گفت: «همزمان با تلاش‌های روسیه برای محاصره منطقه سیوِرودونتسک از طریق ایزیوم در شمال و پوپاسنا در جنوب، گلوله‌باران‌های سنگین این منطقه نیز ادامه دارد».

طبق وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «روسیه به احتمال زیاد در حال آماده شدن برای استقرار تعداد زیادی از یگان‌های ذخیره ارتش در دونباس است. مقامات روسی تعداد کلی تلفات نظامی در اوکراین را از تاریخ ۲۵ مارس اعلام نکرده‌اند».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «با این حال، جمهوری خودخوانده دونتسک آمار تلفات نیروهای خود را منتشر می‌کند. تا روز ۱۶ ژوئن، این منطقه اعتراف کرد که از آغاز سال جاری میلادی، ۲۱۲۸ پرسنل نظامی در عملیات کشته و ۸۸۹۷ نفر زخمی شده‌اند».

در ادامه این گزارش ادعا شده است: «میزان تلفات جمهوری خودخوانده دونتسک معادل حدود ۵۵ درصد نیروی اولیه آن است، که نشان‌دهنده فرسایش فوق العاده نیروهای روسی و حامیان این کشور در دونباس است».

بخش اطلاعات ارتش انگلیس در پایان افزود: «به احتمال زیاد نیروهای دونتسک به سلاح ها و تجهیزات قدیمی مجهز شده‌اند. در هر دو طرف، توانایی تولید و استقرار واحدهای ذخیره در جبهه به احتمال زیاد برای نتیجه جنگ بسیار حیاتی می‌شود».

لندن پیش از این نیز با اشاره به نابودی کشتی نظامی بزرگ روسیه توسط کی‌یف، مدعی شد این کشتی در حال ارسال تسلیحات به جزیره مهم اوکراینی در دریای سیاه برای کمک به اشغال آن بود.

روسیه در پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین به این کشور اروپایی حمله کرد و از آن زمان کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات به اوکراین به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی چمران محمد علی کریم خانی جانسون نخست وزیر انگلیس روسیه جنگ اوکراین مصطفی چمران محمد علی کریم خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفت: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093682

دیگر خبرها

  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند