Web Analytics Made Easy - Statcounter

خشکسالی محیط زیست را تهدید می کند به نحوی خطر انقراض گونه های مختلف را ممکن است به همراه داشته باشد از این رو این امر نیازمند همکاری مردم در کنار مسئولین برای عبور از شرایط کنونی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، وقتی مقدار بارندگی های از سال گذشته در برخی استان ها مانند ایلام کم شد و امسال هم ادامه داشت نوید خشکسالی را می داد که همه چیز را تحت تاثیر قرار داد چرا که آمارها نشان از سالی خشک را به مردم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خشکسالی از طرفی کشاورزی را کم رونق کرده ولی از سوی دیگر حیات وحش تهدید می شود که افزون بر شکار بی رویه حال باید خشکسالی هم به آن اضافه کرد واین در حالی است که برخی از حیوانات در منطقه در خطرانقراض قرار دارند.

واقعیت این است که بدون محیط زیست و حیات وحش انسان هم زندگی سختی را خواهد داشت چرا که چرخه طبیعت با مشکل مواجه خواهد شد و حتی نسل  انسان ها هم ممکن است منقرض شود به همین دلیل ضروری است که محیط زیست را حفظ کنیم و به نسل های آینده انتقال دهیم.

حمایت از محیط زیست نیازمند برنامه ریزی و همکاری همه نهادها است به نحوی که امروز برخی کشورها توانسته اند برخی از طبیعت از دست رفته و گونه های جانوری را بازیابی کنند.

حیات وحش نیازمند حمایت است

منت نیا از کارشناسان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: آمار ها از کمبود بارش و کاهش آب های زیر زمینی حکایت دارند و این مورد به طبیعت و محیط زیست آسیب وارد می کند.

وی افزود: افزون براین شکار غیرقانونی با وجود برخوردها  هم باعث شده تا برخی گونه های در معرض انقراض قرار بگیرند از این رو لازم است تا فرهنگ سازی برای کاهش شکار بی رویه انجام گیرد.

کارشناس محیط زیست عنوان کرد: در خصوص حفاظت از گونه های محیط زیست باید همه با هم همکاری کنند تا محیط زیستی سالم را به نسل های آینده انتقال دهیم و بتوانیم از شرایط کنونی عبور کنیم.

آب های زیرزمینی کاهش یافته است

“غلامرضا ابدالی”،  مدیرکل محیط زیست استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: خشکسالی باعث کاهش آب های زیرزمینی  در ایلام شده  به نحوی که بارندگی ها نسبت به بلند مدت 67درصد و سال گذشته 47 درصد کاهش داشته اند قطعا در سایر مناطق هم نظیر چنین اتفاقی مشاهده می شود.

وی افزود:  برای تامین آب حیات وحش استان، ۴ منبع آب ۱۲ هزار مترمکعبی در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ احداث شده که این منبع آب‌ها به صورت بتونی و هر کدام ۱۲ هزار لیتر آب در خود جای می‌دهند.

مدیرکل محیط زیست استان ایلام اضافه کرد: همچنین ۳ مخزن بزرگ آب برای منطقه حفاظت کولگ خریداری شده که در حال نصب آن هستیم.

خشکسالی چالش های عمده ای برای حیات وحش ایجاد می کند

ابدالی در ادامه گفت: امسال برای تلف نشدن گونه های جانوری مجبور به تهیه علوفه و علوفه پاشی در مناطق مختلف شدیم که دراین باره مردم و نهادهای خیریه هم پای کار هستندو در تامین علوفه همکاری کردند.

وی افزود: انبار علوفه‌ای با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان در استان ایلام ساخته می شود تا علوفه ها را برای مواقعی که با خشکسالی روبه رو هستیم دپو کنیم.

مدیرکل محیط زیست ایلام خاطرنشان کرد: پیامدهای خشکسالی محیط زیست را تهدید می کند و خسارت آن متوجه انواع گونه های جانوری اعم از آبزیان ، پرندگان و … بیشتر می شود و حتی گونه های در معرض انقراض را هم تهدید می کند.

ابدالی بیان داشت: مهاجرت گونه های حیات وحش به سمتی که منابع آبی جدید دارد با توجه به اینکه از محیط جدید شناختی ندارند می تواند آسیپ پذیر بوده وحتی سبب تلف شدن آن ها شود.

 

انتهای پیام/ر

منبع: دانا

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رضا سپهوند» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

جریان انقلابی اکثریت را دارد، اگر کسانی انقلابی هستند وارد مجلس شوند و اولویت‌های مهم جامعه را در نظر بگیرند، موجب تقویت امید در جامعه می‌شود.‌

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

حوزه تخصصی من آموزش و حوزه حقوقی و همچنین بودجه است، تلاش من این است که در کمیسیون بودجه باشم و دغدغه من تخصیص اعتبارات به شکل متوازن در کشور است و نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم صورت گیرد.‌

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بودجه

مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

مهم‌ترین چالش اصلی لرستان بیکاری است و راهکار آن هم این است که از اعتبارات دولتی و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رفع این چالش استفاده کنیم، زیرساخت‌ها در این رابطه باید فراهم شود.

کد خبر 6086482

دیگر خبرها

  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان