Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از دادستانی کل کشور غلامعباس ترکی در آیین افتتاحیه این اجلاس افزود: موضوع ساختمان های ناایمن، نیازمند یک همکاری بین بخشی است و ضرورت دارد شهرداری ها و شوراهای شهر، وزارت راه، نظام مهندسی ساختمان، سازمان مدیریت بحران و آتش نشانی یک همکاری جدی و جهادی داشته باشند.

وی ضمن تبیین وظایف دادستانی کل کشور، به وجود و فعالیت حدود ۴۰۰ دادستان در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: دادستان های سراسر کشور در خط مقدم خدمت به مردم قرار دارند و از هر درخواست و مطالبه ای که در جهت صیانت از حقوق عامه و رفع مشکلات در خدمت رسانی به مردم در مدیریت شهری وجود داشته باشد استقبال و نسبت به پیگیری آن اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موضوع مهم ساختمان های ناایمن در سراسر کشور، با تشریح اقدامات پیشگیرانه دادستانی کل اظهار داشت: موضوع ساختمان های ناایمن ، نیازمند یک همکاری بین بخشی است و در این خصوص ضرورت دارد شهرداری ها و شوراهای شهر، وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان مدیریت بحران و آتش نشانی یک همکاری جدی و جهادی داشته باشند.

ترکی با اشاره به تشکیل یک کارگروه تخصصی در دادستانی کل به منظور هماهنگی و نظارت بر اقدامات دستگاه های مسئول در این زمینه گفت: بعد از حادثه تلخ متروپل، دادستانی کل کشور اقدام به تشکیل یک کارگروه تخصصی در سطح ملی و متناظر با آن، کارگروه های استانی در سراسر کشور نمود که وظیفه آن ها هماهنگی و ارزیابی ساختمان ها و مراکز ناایمن و پیگیری انجام تکالیف دستگاه های مسئول است.

معاون دادستان کل کشور با اشاره به مکاتبه دادستان کل کشور با وزرای راه و شهرسازی و کشور از جدیت دادستانی کل و دادستان های سراسر کشور در پیشگیری از حوادث مربوط به ساختمان های ناایمن خبر داد و گفت: دستگاه های مسئول در زمینه ارزیابی ساختمان های ناایمن به تمامی ابعاد اعم از سازه و زیرساخت و مسائل ایمنی توجه کنند.

وی همچنین به ساختمان های ناایمن تاریخی که هم به ثبت ملی رسیده و هم مالکیت خصوصی دارد اشاره و از وزارت گردشگری و میراث فرهنگی خواست در این خصوص یک تعامل و تفاهم جدی با شهرداری و دیگر دستگاه‌های مسئول داشته باشند و ساز و کار همکاری مشخصی برای ایمن سازی ارائه کنند.

ترکی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اجرای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن به منظور اولویت استفاده از اراضی درون شهری در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، گفت: وزارت راه با رعایت اولویت های قانونی، از الحاق غیر ضروری اراضی منابع طبیعی به بافت شهری پرهیز نماید و کمیسیون عمران مجلس و نیز کمیسیون های شهرسازی و معماری شورای اسلامی سراسر کشور نسبت به پیگیری اجرای دقیق این قانون اهتمام و آن را به عنوان یک اولویت از وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مطالبه نمایند.

معاون دادستان کل کشور در ادامه به نقش تاثیرگذار شوراهای اسلامی شهر و روستا در پیشگیری از وقوع جرم اشاره و و ضمن تقدیر از تلاشهای شهرداری تهران در زمینه ساماندهی کودکان کار، افراد معتاد و کارتن خواب و با اشاره به اهمیت گسترش اقدامات شهرداریها در خصوص رسیدگی بیشتر به آسیب دیدگان و رفع مشکلات اورژانس اجتماعی، افزود: دانشمندان جامعه شناسی وجرم شناسی، هر یک از منظری، جرم و راهکارهای پیشگیری از آن را مورد مطالعه قرار داده اند، اما آنچه را که نباید هیچگاه از نظر دور داشت، نقش موثر مدیریت شهری در پیشگیری از وقوع جرم است.

وی گفت: توجه به آراستگی، آرامش و نظم شهری و نیز رعایت اصول شهرسازی و معماری اسلامی موجب پیشگیری از جرم و خشونت می شود. مبلمان شهری و توسعه پارکهای و تفرجگاه‌های عمومی در اراضی جنگلی، گسترش فضاهای ورزشی ، برگزاری جشن های ملی و مذهبی و ایجاد نشاط صحیح در جامعه با نگاهی فراتر از پر کردن اوقات فراغت، همه وهمه از جمله اقداماتی است که بر عهده متولیان مدیریت شهری قرار داشته و اجرای صحیح آن می تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع و کاهش جرم ایفا نماید.

 معاون دادستان کل کشور در خاتمه ضمن تشکر از برگزار کنندگان این اجلاس، به سوالات برخی از روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلان شهرها پاسخ داد.

برچسب‌ها دادستانی کل کشور مدیریت شهری قوه قضاییه غلامعباس ترکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادستانی کل کشور مدیریت شهری قوه قضاییه دادستانی کل کشور مدیریت شهری قوه قضاییه غلامعباس ترکی ساختمان های ناایمن دستگاه های مسئول دادستانی کل کشور دادستان کل کشور مدیریت شهری ساختمان ها سراسر کشور یک همکاری وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر وجود برخی موانع پیش روی واردات اتوبوس برون‌شهری،‌ بر لزوم رفع این موانع تاکید و دستگاه‌های اجرایی ذیربط را مکلف کرد در اسرع وقت نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، جلسه فوق العاده شورای عالی حمل و نقل، ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای پیش از ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مخبر: شعار سال معیار برنامه‌ریزی اقتصادی کشور است مخبر در این جلسه رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش تلفات جاده‌ای را یکی از مهمترین اولویت‌های کشور دانست و گفت: باید بدون هر گونه اما و اگر برای رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش تلفات جاده‌ای تلاش کنیم و منابع مرتبط با آن نیز باید از هر محل ممکن تامین شود چرا که حفظ سلامت و جان مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نمی‌توان از این موضوع مهم به سادگی عبور کرد.

وی افزود: استان‌هایی که دارای بیشترین نقاط پرتصادف هستند باید مجدانه و با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های استان، نسبت به رفع این نقاط حادثه‌خیز گام بردارند و گزارش اقدامات صورت گرفته را به‌صورت مستمر ارائه دهند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه مبنی بر وجود برخی موانع پیش روی واردات اتوبوس برون‌شهری،‌ بر لزوم رفع این موانع تاکید و دستگاه‌های اجرایی ذیربط را مکلف کرد در اسرع وقت نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از هماهنگی‌های بین دستگاهی در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ارائه کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود که در سال جاری شاهد جهش بهتری در کاهش تلفات جاده‌ای و میزان جانباختگان باشیم.

رییس پلیس راهور فراجا نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت تردد و تصادفات رانندگی و سفرهای نوروزی ارائه کرد و از کاهش چشمگیر تعداد جانباختگان و حوادث رانندگی خبر داد و گفت: این دستاورد نتیجه تلاش دولت،‌ پلیس و سایر بخش های مربوطه بوده و نشان از تمرکز جدی برای رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح رفتار رانندگان دارد.

در این جلسه که وزیر امور اقتصادی و دارایی،‌ رییس کل بانک مرکزی،‌ رییس کل گمرک و رییس کل بیمه مرکزی نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اجرای مصوبات جلسه گذشته شورا ارائه شد و تصمیمات لازم برای رفع موانع پیش روی برخی مصوبات اتخاذ شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان/ رهایی در مرز‌های شرقی
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن