Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، لیلا بیگوند کارگردان این نمایش که در بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره حضور دارد، اظهار داشت: حفاظت از حیوانات و آشنایی با وظایف محیط بانی خط داستانی این نمایش است. 

وی افزود: داستان نمایش درباره پسری است که با یک شکارچی مقابله می‌کند و باعث می‌شود پرنده‌های مهاجر و ماهی‌های برکه آزاد شوند و در انتها محیط بان با مشارکت بچه‌ها و تماشاچی‌ها، تله‌های حیوانات، قلاب ماهیگیری و قفس‌ها را جمع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیگوند با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست و آشنایی با محیط بان هدف اصلی این نمایش است، گفت: نمایش «محیط بانان شجاع» با تکنیک عروسکی ساخته شده و تمام عروسک‌ها نیمه غول پیکر هستند. 

به گفته این کارگردان تئاتر، در ابتدا بچه‌ها با دیدن نمایش‌های جشنواره باید بیاموزند و این آموزه‌ها را در زندگی روزمره به کار بگیرند، همچنین علاوه بر ایجاد نشاط و سرگرمی به زمینه آموزش نیز باید پرداخته شود. 

وی که طراحی و ساخت عروسک های نمایش را نیز انجام داده، در خصوص دیگر عوامل این نمایش نیز افزود: میثم میثاقی، زهرا صباغی، سمیه بیگوند، علیرضا کردی، انوشه علی نژاد، رضا علی نژاد و لیلا بیگوند بازیگران نمایش هستند، موسیقی نمایش بر عهده ابراهیم حمیدی است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با هدف تقویت مهارت، رشد، آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی‌عباس با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در کهن‌شهر همدان برگزار می‌شود.

به  گزارش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری امیر مشهدی عباس از یکم تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند.

در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

برچسب‌ها جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش با کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی و سیامک موحدی مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضاهای سازمانی ارتش، روی صحنه روند.

در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضاهای نمایشی و میادین و فضاهای روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.

همکاری ۲ طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفت‌وگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهد شد.

همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق ۲ طرف، گفت‌وگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.

همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.

درپایان این جلسه، گفت‌وگوهای اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

کد خبر 6089762 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟