Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:33:09 GMT

تنها 57 درصد مردم هرمزگان از ماسک استفاده می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۶۴۰۱

تنها 57 درصد مردم هرمزگان از ماسک استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: در هفته گذشته هم شیب مراجعان به بیمارستان‌ها و هم شیب تست‌های مثبت کرونا در استان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آنچه اکنون در استان می‌گذرد نشان دهنده اخبار مثبتی از آینده نیست، تصریح کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بویژه ماسک زدن و تکمیل واکسیناسیون مهم‌ترین راه‌های کنترل همه گیری کرونا در استان و کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه اکنون هفت بیمار بستری مثبت در استان وجود دارد در حالی که در هفته گذشته این شمار صفر بود، افزود: در صورت مدیریت صحیح می‌توانیم از همه‌گیری شدید کرونا جلوگیری کنیم، در سال ۹۹ بسیاری از بستری‌های کرونا و بیماری‌های عفونی کم شد که علت آن رعایت موراد بهداشتی بود.

فرشیدی با اشاره به اینکه اکنون تنها ۵۷ درصد مردم هرمزگان از ماسک استفاده می‌کنند گفت: اکنون وقت برداشتن ماسک نرسیده است و زدن ماسک همچنان باید بخشی از زندگی مردم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از همکاری خوب مردم استان برای واکسیناسیون علیه کرونا قدردانی کرد و افزود: با همکاری مردم، هرمزگان بالاترین آمار واکسیناسیون را در کشور داشت، اما در تزریق دوز سوم توقع ما محقق نشد.

فرشیدی ادامه داد: در نوبت اول ۸۱ درصد جمعیت بالای ۵ سال و در نوبت دوم ۷۲ درصد جمعیت استان واکسن کرونا را دریافت کردند، اما در نوبت سوم تنها ۴۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۹ درصد افراد بالای ۸۰ سال استان نیز دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و افرادی که تاکنون واکسن نزده اند حتماً برای تزریق مراجعه کنند، بیان کرد: هر فرد بالای ۱۸ سال هر واکسنی دریافت کرده است در صورتی که ۴ ماه از تزریق آن گذشته باشد برای دریافت دوز یادآور مراجعه کند.

فرشیدی با اشاره به اینکه واکسن کرونا زنجیره همه‌گیری این بیماری را قطع می‌کند، گفت: واکسن کرونا در همه مراکز جامع سلامت استان تزریق می‌شود و واکسن نیز به اندازه کافی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علوم پزشکی هرمزگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی

تجمع کنندگان با سردادن شعار‌هایی حمایت خود را از طرح نور که با هدف حفاظت از حریم حجاب و عفاف و مقابله با هنجار شکنی در حال اجراست، اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش برای گسترش آن در جامعه شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان هم در این تجمع گفت: نیرو‌های خدوم و انقلابی انتظامی که در همه صحنه‌ها به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، اینبار هم با اجرای طرح نور به موضوع عفاف و حجاب به عنوان دغدغه آحاد مردم ورود کردند.

حجت الاسلام حقیقی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، افزود: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.

وی چادر برای زنان را یک زینت برشمرد و گفت: حجاب مانعی برای پیشرفت نیست و در کنار عفت و پاکدامنی زنان، مردان هم باید غیرت داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان هم گفت: ما برای دفاع از ارزش‌هایی که شهدای ما جان خود را در راه آن فدا کردند، سوگند یاد کرده ایم.

سردار جاویدان افزود: اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه و مسئله اجتماعی و فرهنگی خود در این زمینه عمل کنند، عفاف و حجاب در جامعه نهادینه می‌شود.

وی با اشاره به گردش پذیر بودن هرمزگان گفت: هر کسی در هر صنف و جایگاهی باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی تلاش کنند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: وعده صادق سند معتبری در تاریخ ایران است که ابهت رژیم کودک کش صهیونیستی که خود را پنجمین ارتش مقدر دنیا معرفی می‌کند، فرو ریخت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب