Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@19:34:21 GMT

بیت کوین ارزش خود را از دست می دهد!

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۶۵۵۴

بیت کوین ارزش خود را از دست می دهد!

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ دولت چین با هشدار به سرمایه‌گذاران رمزارز مبنی بر اینکه قیمت بیت‌کوین به سمت صفر میرسد، از رکود شدید در بازار کریپتو خبر داده است.

ساوت چاینا مورنینگ پستSouth China Morning Post"" در 22 ژوئن گزارش داد که آژانس خبری ملی چین اکونومیک دیلی هشداری درباره بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار صادر کرده است تا شهروندان را از استفاده از رمزارز منصرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش اکونومیک دیلی می‌گوید که غرب در ایجاد بازاری با اهرم‌های بالا مقصر است،این بازار شبه فناوری مملو از دستکاری است،به گفته آن‌ها یک عامل خارجی مهم به نوسانات بیت‌کوین کمک می‌کند.

همچنین این روزنامه می‌گوید: بیت‌کوین چیزی بیش از مجموعه ای از کدهای دیجیتال نیست و بازده آن عمدتاً از خرید پایین و فروش بالا به دست می‌آید و در آینده، زمانی که اعتماد سرمایه گذاران از بین برود یا کشورهای مستقل بیت کوین را غیرقانونی اعلام کنند، به ارزش اصلی خود باز می گردد که کاملا بی ارزش است.

دولت چین در جولای گذشته استخراج بیت کوین را ممنوع کرد و برنامه های بزرگی برای راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) به نام یوان دیجیتال چین (e-CNY) در سراسر کشور دارد. سپتامبر گذشته تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد و فعالیت صرافی‌های ارزهای دیجیتال خارجی را در داخل کشور در سال ۲۰۱۸ منع کرد.

دولت چین تنها کسی نیست که پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت‌کوین به کجا می‌رود

روز دوشنبه، موسس و مدیر عامل شرکت تحلیل بازار دی مارک آنالیز گفت که معتقد است، بازار کریپتو در راستای کاهش طولانی مدت قیمت است، زیرا بیت کوین از اوج 69000 دلاری خود در نوامبر به زیر 20 هزار دلار رسیده است.

چنین ریزش ‌هایی حکایت از احتمال بالایی دارد که بازیابی به بالاترین سطح بیت کوین به سال‌ها، اگر نه دهه‌ها، نیاز دارد.

او گفت، با این حال هنوز فرصتی برای بازگشت به محدوده 40000 دلاری در چند ماه آینده وجود دارد.

برخلاف هشدارهای پکن، بانک انگلستان (BOE) شروع به دیدن پتانسیل های ثروت ساز در فضای کریپتو کرده است.

جان کانلیف، معاون بانک BOE، در 22 ژوئن به بلومبرگ گفت:شرکت‌های رمزارزی که موفق می‌شوند در طول رکود فعلی سرپا بمانند،تبدیل به بازیگران غالب در این صنعت زمانی که اوضاع تغییر کند میشوند.

جان کانلیف گفت:هر اتفاقی که در چند ماه آینده برای دارایی‌های کریپتو بیفتد، من انتظار دارم که فناوری و امور مالی کریپتو ادامه پیدا کند. این صنعت نوپا امکان بهره وری عظیم و تغییرات در ساختار بازار را دارد.

در همین حال، نایب بوکله، رییس جمهور السالوادور، در 19 ژوئن در رابطه با کاهش قیمت بیت کوین در توییتی نوشت که مردم باید از نگاه کردن به نمودار دست بردارند و از زندگی لذت ببرند، زیرا او مطمئن است که قیمت‌ها بهبود خواهند یافت.

رییس جمهور بوکله به دلیل سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و زیان ده ها میلیون دلاری تا کنون مورد انتقادات شدید قرار گرفته است، اما وزیر دارایی الخاندرو زلایا استدلال کرده است که این زیان نیست، زیرا ما هنوز بیت کوین های خود را نفروخته ایم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیت کوین بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت

ایتنا - ارزش بازار آلفابت روز جمعه در پی انتشار گزارش مالی این شرکت که سرمایه‌گذاران را مطمئن کرد شرکت مادر گوگل، یک بازیگر بزرگ در هوش مصنوعی خواهد بود، از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد.
سهام آلفابت روز جمعه ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۱۷۱.۹۵ دلار رسید که بزرگترین افزایش یک روزه از ژوئیه سال ۲۰۱۵ بود و ارزش بازار این شرکت را به ۲.۱۵ تریلیون دلار رساند. این رشد، تقریبا ۲۰۰ میلیارد دلار به ارزش بازار آلفابت افزود و یکی از بزرگترین افزایش‌های روزانه را در تاریخ بازار سهام رقم زد. سهام این شرکت امسال ۲۳ درصد رشد کرده است در حالی که رشد شاخص نزدک ۱۰۰، حدود ۵.۳ درصد بوده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، نقطه عطف ۲ تریلیون دلاری، پس از انتشار نتایج مالی این شرکت حاصل شد. درآمد آلفابت تحت تاثیر عملکرد قوی واحد رایانش ابری این شرکت، فراتر از انتظارات بود. تقاضای ابری، تحت تاثیر رشد هوش مصنوعی بوده است و همزمان، آلفابت با اعلام سود نقدی و برنامه بازخرید ۷۰ میلیارد دلاری سهام، سرمایه‌گذاران را تشویق کرد.

وین کوفمان، تحلیلگر شرکت «فونیکس فایننشیال سرویس» گفت: آلفابت به شکل فوق‌العاده‌ای مدیریت می‌شود. جریان نقدی آزاد آن، فوق العاده مبهوت‌کننده است و یک بودجه عظیم برای تحقیقات و توسعه دارد. از این رو، هر چند هیچ کس نمی‌داند کدام شرکت، بهترین محصولات هوش مصنوعی را دارد اما مشکل بتوان علیه آلفابت، شرط بست.

اگرچه ارزش بازار آلفابت در سال ۲۰۲۱، در یک روز معاملات، از سطح ۲ تریلیون دلار عبور کرد و اوایل ماه میلادی جاری، بار دیگر از این سطح توانست عبور کند اما برای نخستین بار است که در بالای ۲ تریلیون دلار بسته شد. شرکت انویدیا تحت تاثیر تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی، اوایل امسال از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد در حالی که آمازون، فاصله زیادی با این رکورد ندارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مسیر رسیدن به این نقطه عطف، هموار نبوده است. ارزش سهام آلفابت در بحبوحه انتقادهای جدی نسبت به محصولات هوش مصنوعی این شرکت، نوسان داشته است و قبل از گزارش درآمد، برخی از سرمایه‌گذاران، توانایی آلفابت برای رقابت با شرکتهایی مانند OpenAI در این حوزه را زیر سوال برده بودند.

دیگر خبرها

  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین