Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ ​ایسنا نوشت: آمریکا اعلام کرد که طی سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه در اواسط ماه ژوئیه آتی؛ این احتمال وجود دارد که کشورهای عربی دیگری در مسیر عادی‌سازی با اسرائیل قدم بردارند.

طبق گزارش روسیا الیوم، باربارا لیف، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه طی جلسه استماع پارلمانی گفت: ما در پشت صحنه با برخی از کشورهای دیگر کار می‌کنیم، به غیر از کشورهایی که روابط خود را با تل آویو تحت «توافق ابراهیم» تحت حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۲۰ عادی‌سازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: من بر این باورم که شما مسائل قابل توجهی را طی سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به اسرائیل و عربستان خواهید داد.

زمانی که از لیف درمورد جزئیات این تحولات قریب الوقوع پرسیده شد، وی مشخص نکرد که منظور به رسمیت شناختن کامل اسرائیل توسط کشورهای جدید یا اقدامی رده‌پایین تر به سمت عادی سازی روابط است یا خیر. وی همچنین کشورهایی را که درخصوص آنها صحبت کرده بود، علناً نام نبرد و گفت که اعلام اسامی این کشورها مساله‌ای مربوط به رئیس جمهور است.

دولت بایدن تاکید دارد که درصدد گسترش توافق‌های ابراهیم است که برخی از کشورهای عربی را به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل در دوره دونالد ترامپ سوق داد.

قرار است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در جده شرکت کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی اسرائیل جو بایدن افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا رئیس جمهور عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با بیان این که دولت بایدن بدون موافقت عربستان و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط، هرگز توافقنامه دفاعی میان ایالات متحده آمریکا و ریاض را امضا نخواهد کرد، گفت که این دو مسئله بخشی از یک نگاه جامع و جدایی‌ناپذیر است.

پیش از این نیز روزنامه نیویورک‌تایمز از شروط عربستان برای دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل خبرداده بود که یکی از آن شروط برپایی دولت فلسطین در کرانه باختری و غزه و متوقف کردن شهرک‌سازی‌ها است.

توماس فریدمن، روزنامه‌نگار آمریکایی در مطلبی تصریح کرد که عادی‌سازی روابط دیپلماتیک میان عربستان و اسرائیل مبتنی بر شروطی است و تنها در صورتی امکان‌پذیر است که اسرائیل با شروط ریاض مبنی بر خروج از غزه، توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدم گذاشتن در مسیری سه تا پنج ساله برای برپایی دولت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی موافقت کند.

وی با اشاره به این که انتظار نمی‌رود، کابینه کنونی اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو با این شروط موافقت کند، تاکیدکرد: به این ترتیب چه بسا این توافقنامه منتفی و به زمانی موکول شود که اسرائیل آماده پذیرش شروط عربستان باشد.

در همین رابطه رسانه‌های عبری گزارش دادند که دفتر نتانیاهو، اقدامات و ابتکارات مطرح شده از سوی ایالات متحده و اروپا در خصوص صلح و عادی‌سازی روابط با عربستان (و اسرائیل) تشکیل دولت مستقل فلسطین بعد از پایان کامل جنگ با حماس را به سخره می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • ادعای شورای امنیت اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟