Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌ غربی گفت: در سال گذشته ۶۸ هزار فقره پرونده معاینات در استان مورد بررسی قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، رسول روشنی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پزشکی قانونی در گذشته به صورت اداره وابسته به دادگستری بوده و سپس با توجه به نیاز کشور و گسترش دایره فعالیت‌ها، به اداره کل تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: معمولا زمانی که کلمه پزشکی‌قانونی شنیده می‌شود، در نظر همگان موضوع کالبدشکافی مطرح شده در حالی که امور متوفیان تنها چهار درصد از حجم پزشکی قانونی را شامل شده و 96 درصد پرونده‌ها شامل سایر موارد است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی، ادامه داد: بخش‌های اصلی پزشکی قانونی که پاسخ استعلام‌ها را بر عهده دارند شامل معاینات، تالار تشریح، آزمایشگاه شامل آزمایشگاه سم‌شناسی، آسیب‌شناسی و سورلوژی و همچنین کمیسیون است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل پزشکی قانونی استان شامل 14 مرکز فعال معاینات و دو مرکز سالن تشریح در ارومیه و میاندوآب است گفت: همچنین دارای آزمایشگاه‌های مجهز و اداره کمیسیون‌های تخصصی هستند.

روشنی با اشاره به اینکه در سال گذشته 68 هزار فقره پرونده معاینات مورد بررسی قرار گرفت تصریح کرد: همچنین دو هزار و 100 پرونده متوفیان، هشت هزار و 300 پرونده آزمایش و هزار پرونده کمیسیون توسط همکاران مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: همچنین اهم اقدامات انجام گرفته در این اداره کل، شامل کاهش زمان پاسخ‌دهی معاینات، کمیسیون و تشریح برای جلوگیری از اطاله دادرسی و همچنین تامین اعتبار برای احداث و تجهیز سالن تشریح خوی است که هم اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تامین اعتبار امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سالانه حدود 12 هزار پرونده سقط جنین درمانی در پزشکی قانونی تشکیل می‌شودتوضیحات پزشکی قانونی درباره چگونگی احراز هویت "حسین عبدالباقی" و سایر جان‌باختگان ریزش متروپل

روشنی گفت: همچنین راه‌اندازی مجدد پزشکی قانونی شاهین‌دژ، تهیه زمین برای احداث ساختمان پزشکی قانونی ماکو و تامین اعتبار برای احداث ساختمان پزشکی قانونی نقده انجام شد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق و تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شده است.   وی همچنین از  رشذ ۱۴۶ درصدی در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.   معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالا‌های کشفی بوده و در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود گردیده است.

دیگر خبرها

  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز