Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، شادی حاضری در پنجمین نشست کافه کارآفرینی استان با اشاره به محدودیت های ناشی از شیوع کرونا در گردشگری البرز  گفت: همزمان با شیوع کرونا حدود ۷۰ درصد دفاتر و شرکت های خدمات گردشگری و مسافرتی البرز تعطیل شد و مشکلات فراوانی را در حوزه گردشگری استان نسبت به سایر استان ها ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز افزود: فعالیت هنرمندان صنایع دستی و مشاغل خانگی در استان البرز در خور توجه است، اما آن طور که باید معرفی نشده است و شناخته شده نیست.

حاضری ادامه داد: فعالان حوزه مواد غذایی و بسته بندی زیر شاخه مشاغل خانگی در روزهای سخت کرونایی به خوبی فعالیت خود را ادامه داده و رتبه سوم یا چهارم کشوری را به دست آوردند، هنرمندان صنایع دستی هم در دو سال و نیم اخیر به خوبی فعالیت داشته اند.

وی در بخش دیگری از سحنانش به عنوان عضو شورای راهبری گردشگری اداره کل میراث فرهنگی البرز گفت: در این شورا از ظرفیت تشکل های مردم نهاد از جمله دفاتر و شرکت های خدماتی و گردشگری، انجمن واحد های اقامتی، هتل ها، واحدهای پذیرایی، تورگردان ها و یا جوامع تخصصی و دانشگاهی برای تعالی گردشگری استان استفاده می شود.

حاضری نخستین نمایشگاه گردشگری "بازار سفر" که اکنون در باغ گلهای پارک شهید چمران کرج دایر است را حاصل فعالیت کمیته های تخصصی زیر مجموعه شورای راهبری گردشگری استان عنوان کرد و افزود:  قرار است اقدامات بیشتری در این عرصه برای تقویت حوزه کارآفرینی در البرز انجام پذیرد. 

وی افزود: اتاق بازرگانی به عنوان یک تشکل بخش خصوصی همیشه کنار فعالان حوزه تولید، صنعت و  کارآفرینی حضور داشته است و در کمیسیون های تخصصی اتاق از جمله گردشگری و اقتصاد هنر بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی طرح، بررسی و پیگیری می شود.

وی گفت: انعکاس دیدگاه ها، نقطه نظرات و مشکلات فعالان بخش خصوصی در دیدار با مسئولان دولتی از سوی اتاق بازرگانی البرز پیگیری می شود و به یقین با برگزاری پنجمین کافه کارآفرینی نیز موضوعات مطرح شده از سوی فعالان این عرصه را در نشست با مدیران مرتبط در دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در میان خواهیم گذاشت.

برچسب‌ها البرز توسعه اقتصادی اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز توسعه اقتصادی اشتغال زایی البرز توسعه اقتصادی اشتغال زایی اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: این شبکه‌ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست، سلامت اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی (حاشیه نشینی و اعتیاد)، فعالیت‌های جهادی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، دانش بنیان و نوآور، امداد و نجات، ازدواج و جوانی جمعیت، گفتمان دینی و جهاد تبیین، فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، کارآفرینی و اشتغال پذیری و شبکه نشاط و اوقات فراغت تشکیل شده است.

وی افزود: توانمندسازی و ارتقای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد از مهمترین اهداف این شبکه هاست.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان زنجان همچنین ادامه داد: هم افزایی، گردهمایی، تشریک تجارب و اطلاعات در خصوص محور مشترک فعالیت از جمله فرصت‌هایی است که این شبکه‌ها در اختیار جوانان قرار می‌دهند.

اسماعیلی در توضیح ساختار این شبکه ها، گفت: هر کدام از این شبکه‌ها دارای یک دبیرخانه ملی در یکی از استان هاست و تمامی شبکه‌ها در تمامی استان‌ها دبیرخانه استانی دارند.

وی ادامه داد: زنجان به عنوان استان معین و دبیرخانه ملی شبکه کارآفرینی و اشتغال پذیری جوانان انتخاب شده و یکی از دبیران سمن‌های جوانان استان، دبیر ملی این شبکه است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در خصوص برگزاری انتخابات شبکه‌های تخصصی تشکل‌های جوانان، افزود: این انتخابات در روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت امسال در استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است