Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی از مصوبه صادرات مرکبات به چین خبرداد و گفت: جنوب کرمان قلب تولید کشور است و در تولیدات خارج فصل به داد کشور رسیده است.

«محمدمهدی برومندی» امروز دوم تیرماه در آیین معارفه و تکریم رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به مشغله های کاری دولت اظهار کرد: وزارت جهادکشاورزی مسئول امنیت غذایی است و بر اساس قوانینی که ابلاغ شده از مزرعه تا سفره مردم را  باید مدیریت کنیم که این مهم توسط قانونگذار تکلیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جنگ اقتصادی افزود: باید در مقطعی تولید کنید که در جنگ اقتصادی هستیم که هدفگذاری دشمن سفره های مردم است و بخش کشاورزی مفتخر است که در تامین نیازهای کشور موثر بوده و در جنگ اقتصادی شاهد تحولاتی هستیم.

برومندی به تبعات جنگ اوکراین و روسیه اشاره کرد و گفت: امروز کمبود غذا و تهدید به آینده به یک مشکل جدی تبدیل شده که دولت در حال رصد تولیدات است  و متناسب با شرایط موجود برنامه ریزی می کنند.

وی از تشکیل قرارگاه امنیت غذایی خبرداد و گفت: وزارت جهادکشاورزی قرارگاه امنیت غذایی را  تشکیل داده و یک برنامه مفصل به مجلس ارائه شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی قراردادی از محورهای اصلی وزیر است و باید بگویم با سابقه قانونگذاری که دارم معتقدم کشاورزی قراردادی باید اجرا شود و یکی از راه های برون رفت از مشکلات کشاورزی محسوب می شود.

وی با اشاره به چراهای پیش روی بخش کشاورزی گفت: یک نکته‌ مهم  وجود دارد که برنامه الگوی کشت را داریم و برای اینکه تولید لطمه نخورد و چراهای زیادی که به وجود می آید، باید پاسخ بدهیم لذا می طلبد همه بخش های دولت کمک کنند.

برومندی با تشریح بیمه محصولات کشاورزی گفت: این بیمه با سایر بیمه ها متفاوت است زیرا در بخش کشاورزی یک توده هوای سرد 10 استان را تحت تاثیر قرار می دهد و از سوی دیگر توسعه یافته ترین کشورهای دنیا  فقط موفق به جبران 25 درصد در آمد محصولات کشاورزی شده اند.

وی تولید تجاری را مورد تاکید قرار داد و افزود: تولید مازاد بر مصرف و تولید تجاری را باید داشته باشیم و تجاری سازی تولید در دستور کار است.

معاون‌وزیر جهاد کشاورزی گفت: قرارگاه دیپلماسی غذایی تشکیل شده و میز صادرات فعال است و  رصد و پایش محصولات برای تجاری سازی در حال انجام و مجوز صادرات مرکبات به چین صادر شده است.

وی افزود: شرایط سختی پیش رو داریم و در جنوب کرمان دغدغه های جدی از جمله آب داریم و برای برون رفت از این مشکلات باید اعتبارات خاصی تزریق کنیم و باید برنامه علمی و پیوسته داشته باشیم.

برومندی اظهار کرد: جنوب کرمان قلب تولید کشور است و در تولیدات خارج فصل به داد کشور رسیده اما با وجود  30 هزار هکتار  مرکبات هنوز نهال گواهی شده  ارائه نداده ایم.

وی به سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: پیگیر مصوبات رئیس جمهور هستیم. در سفرهای رئیس جمهور ریل گذاری های خوبی صورت می گیرد و با توجه به اینکه 90 درصد معیشت مردم به کشاورزی است و  سهم بخش کشاورزی را  باید از اعتبارات داده شود که به مردم خدمت کنیم و استان باید مصوبات سفر ریاست جمهوری را به شکلی تدوین کند که چندین مشکل اساسی را حل کنیم.

برومندی گفت:دکشور در حال یک جراحی اقتصادی است که همکاری مردم و تولیدکنندگان قابل تقدیر است و انتظار است از این مقطع عبور کنیم و از یک پایداری در تولید برخوردار شویم.

به گزارش ایسنا، با حضور فعالان بخش کشاورزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و  نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی احمد احمد پور به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب‌ کرمان معرفی و از زحمات سعید برخوری رئیس سابق تحلیل به عمل آمد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معاون وزير جهادكشاورزي جنوب کرمان محصولات كشاورزي معاون وزیر جهاد کشاورزی بخش کشاورزی کشاورزی گفت جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از صادرات مرکبات و کیوی از مبدأ استان مازندران خبر داد و افزود: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب ۳ هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب ۴ هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، گفت: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند خبر داد.

مؤمنی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با ۲ هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازندران صادرات انجام شد، ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

کد خبر 6089711

دیگر خبرها

  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت