Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اقشار مختلف خراسان شمالی که صبح امروز، دوم تیرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: در آغاز شروع به کار دولت رشد اقتصادی کشور ۴ دهم درصد بود اما در حال حاضر و پس از چند ماه آخر سال گذشته از چهار دهم گذشته و در حدود ۵ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رشد اقتصادی کشور نوید این را می دهد که می شود با پیگیری و برنامه‌ریزی‌ها زمینه رشد اقتصادی و ارزش پیدا کردن پول ملی در جامعه را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه کنترل تورم، وظیفه ما در دولت است، افزود: به دنبال گشایش اقتصادی و بهبود کسب و کار هستیم.

 رئیسی گفت: کنترل تورم، بیماری کرونا، کسری بودجه و کالاهای اساسی از جمله مهمترین برنامه های دولت از بدو شروع به کار بوده و همچنان نیز ادامه دارد.

رئیس جمهور همچنین گفت: زمانی که در دولت کار را آغاز کردیم با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه روبرو بودیم و این موضوع برای همگان سوال بود که چگونه قرار است آن را پشت سر بگذاریم اما با افزایش تولید و فروش نفت توانستیم بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول امیدوارانه سال ۱۴۰۰ را پشت سر بگذاریم.

وی همچنین ادامه داد: دولت ماهانه ۱۲ الی ۱۳ هزار میلیارد تومان هزینه هایی که دولت های قبل انجام داده اند را پرداخت می کند. این هزینه هایی است که دولت مستقر انجام نداده و توسط دولت های قبلی انجام شده اما هزینه های آن را ما پرداخت می کنیم.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند با قدرتی که خلق کرده‌اند بدون اینکه قراردادی را امضا کنیم و تعهد جدیدی را برای کشور بپذیریم با همان وضعیت سابق موفق شده ایم صادرات نفتی را به حد قابل قبول برسانیم.

 رئیسی گفت: درآمدهای دولت افزایش پیدا کرده اما هزینه هایی نیز وجود دارد که در حال پرداخت آنها هستیم. ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه، افزایش حقوق و دستمزد و غیره مواردی است که از طریق افزایش درآمدهای کشور در حال پرداخت است.

این خبر در حال تکمیل است...رشد 

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آیت الله رئیسی خراسان شمالی رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر دولت کنونی که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

این مساله در راستای ادامه شکست اقتصادی رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است. با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات و صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری، این ادعا که اقتصاد این رژیم در برابر تأثیرات جنگ مصون است، فروپاشیده است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد