Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@10:38:36 GMT

کارت زرد مجلس و ضرورت تغییر در تصمیمات دولت

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۷۰۹۵

کارت زرد مجلس و ضرورت تغییر در تصمیمات دولت

نمایندگان و مردم انتقادات زیادی را به وضعیت اقتصادی موجود دارند و از دولت سیزدهم می‌خواهند که تغییراتی را در کابیته ایجاد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، روز گذشته روزی پرتلاطم برای دولت سیزدهم بود حجت‌الله عبدالملکی پس از حدود ۳۰۰ روز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استعفا کرد، وزیر جوان دولت رئیسی دلیل اقدام خود را «ایجاد هماهنگی» در دولت عنوان کرد، این درخواست با موافقت رئیس دولت سیزدهم نیز مواجه شد، بعد از آن کابینه رئیسی اولین کارت زرد خود را از مجلس انقلابی به واسطه عملکرد ضعیف سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در کنترل قیمت کالاها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره‌برداران معدن دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیستمین نشست علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ در روزسه‌شنبه، ۲۴ خردادماه به ریاست محمدباقر قالیباف با حضور ۲۲۱ نفر از نمایندگان در حالی برگزار شد، که مهمترین بخش این جلسه را سوالات نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌داد.   در ابتدا سیدرضا فاطمی امین، توضیحاتی را در مورد ضعف عملکرد وزارتخانه متبوعش در کنترل قیمت کالاها ارائه کرد، سپس توضیحات وزیر به رأی گذاشته شد اما نمایندگان با ۹۱ رأی موافق، ۱۴۱ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع نشدند.   این روزها نمایندگان و مردم انتقادات زیادی را به وضعیت اقتصادی موجود دارند بیشتر کارشناسان این انتقادها را متوجه حوزه‌های کارگری، بورس و طلا می‌دانند و از دولت سیزدهم می‌خواهند که تغییراتی را در این بخش از کابیته ایجاد کند و در این راستا هم شاهد کناره‌گیری وزیر تعاون با تاکید بر ایجاد هماهنگی بین کابینه و کارت زرد مجلس به وزیر صمت بودیم.   از ابتدای حضور دولت سیزدهم بسیاری از کارشناسان و دلسوزان و حتی افرادی که به دولت سیزدهم رأی نداده بودند معتقد بودند که با یک دست شدن دولت اتفاقات مثبتی خصوصاً در عرصه اقتصادی شکل گرفت اما متاسفانه دولت به این موضوع توجه ویژه‌ای نشان نداد و بسیاری از مدیران دولت گذشته را در سمت خود ابقا کرد. همین امر یکی از دلایل عدم موفقیت دولت در کنترل شرایط اقتصادی کشور بود. اکنون هم بسیاری از کارشناسان بر این نکته تأکید دارند که باید انسجام و هماهنگی بیشتری در دولت شکل بگیرد تا بتوان شرایط سخت کنونی اقتصاد را که ناشی از تورم و تحریم‌های جهانی و همچنین عدم اعمال اصلاحات اقتصادی در دهه‌های اخیر است، پشت سر گذاشت.   هرچند دولت در شرایط تحریم به سر می‌برد و خیلی نمی‌توان به برجام دل خوش کرد اما با مدیریت صحیح و انتخاب افراد کارآمد و دلسوز و سرلوحه قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد.   انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد

به گزارش جام جم آنلاین تهران،احمد وحیدی وزیر کشوربا بیان اینکه تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد خاطرنشان کرد:

الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است. 
وی تاکید کرد:این امر صحت ندارد که بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد وبر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه نیزاز استان تهران جدا نخواهند شد. 
وزیر کشوریادآور شد:موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای یک اصولگرا درباره دخالت‌های خاص همسر و داماد رئیسی در تصمیمات دولت!
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند