Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:37:56 GMT

حضور بیش از ۲۰۳۰۰ زائر ایرانی در سرزمین وحی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۷۲۸۰

حضور بیش از ۲۰۳۰۰ زائر ایرانی در سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، با انجام ۸۲ پرواز به مقصد فرودگاه‌های مدینه وجده تاکنون ۲۰۳۲۲ زائر و کارگزار کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۱ وارد سرزمین وحی شده اند.

از این تعداد ۱۳۷۶۰ زائر در قالب ۵۴ پرواز از فرودگاه مدینه و ۶۵۶۲ زائر در قالب ۲۸ پرواز از فرودگاه جده تا پایان امروز چهارشنبه (یکم تیرماه) وارد عربستان شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان ستاد مکه مکرمه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با ورود ۵۱ کاروان مدینه قبل و ۵۶ کاروان از فرودگاه جده تعداد زائران ایرانی در مکه مکرمه تا پایان امشب به ۱۳۱۵۵ نفر خواهد رسید.

در این اطلاعیه آمده است: این زائران در قالب ۱۰۷ کاروان درهتل های مکه اسکان یافته اند.

این اطلاعیه با اشاره به اینکه آمار زائران اعزامی از مدینه منوره به شهر مکه مکرمه به بیش از ۶۸۷۵ نفر رسیده، می‌افزاید: این زائران در قالب ۵۱ کاروان وارد مکه شده اند.

گفتنی است زائران مدینه بعد ابتدا در میقات جحفه محرم می‌شوند و سپس برای انجام عمره تمتع به مکه انتقال می‌یابند.

این گزارش حاکیست ۴۴ کاروان ایرانی با ۵۱۹۱ زائر نیز تا پایان امشب در هتل‌های مدینه اسکان خواهند یافت.

دراطلاعیه ستاد مدینه با اشاره به این مطلب آمده است: تاپایان امشب ۱۱۵۵ زائر در قالب ۸ کاروان پس از محرم شدن در مسجد شجره از مدینه به مکه خواهند رفت و ۹۷۴ زائر نیز در قالب ۸ کاروان وارد شهر پیامبر می‌شوند.

امسال بیش از ۳۹ هزار ۶۰۰ زائر ایرانی برای انجام مناسک حج با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما به عربستان منتقل خواهند شد.

کد خبر 5521813 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت حج تمتع اعزام زائران شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه حج تمتع غلامحسین محسنی اژه ای سازمان تامین اجتماعی آلودگی هوا شهر تهران علیرضا زاکانی پزشکی قانونی آتش سوزی مترو مهدی چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره

سید علی میرقاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از اعزام ۸۵ گلستانی به عمره مفرده بعد از ۹ سال وقفه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه استان گلستان یک استان وحدت آفرین است در این کاروان هم شاهد حضور اهل تشیع و هم شاهد حضور اهل تسنن هستیم.

میرقاسم پور گفت: برای انجام مناسک حج در این کاروان یک نفر به عنوان روحانی اهل تشیع و یک نفر به عنوان روحانی اهل تسنن زائران را همراهی می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار گلستانی درانتظار حج عمره مفرده هستند، افزود: طی برنامه ریزی هایی که انجام شده است قرار است بعد از سفر حج تمتع اعزام کاروان های عمره مفرده را آغاز کنیم.

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه قرار است تا پایان سال ۵۰۰ هزار ایرانی به سرزمین وحی مشرف شوند، گفت: از این مقدار سهم استان گلستان سالانه ۱۰ هزار نفر است که برای اعزام این تعداد زائر حدود هشت سال زمان نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: این کاروان ۸۵ نفره دقایقی قبل از فرودگاه بین المللی ساری به سمت سرزمین وحی حرکت کردند.

میر قاسم پور یادآور شد: در روز چهارشنبه ساعت ۹ صبح همایش آموزشی زائران شرق استان در گنبد با حضور سید عباس حسینی مدیر حج و زیارت کشور و مسوولان استان برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 6092399

دیگر خبرها

  • کاروان زائران حج عمره از اصفهان اعزام شد
  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • ۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند