Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در هجدهمین نشست دبیران هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه های کشور در مشهد افزود:دین در جامعه ما منبع معرفت و مولد قدرت است و باید به این امر در حکمرانی شایسته باور داشت است و قرار نیست دین بازیچه سیاست ورزی ما شود بلکه دین باید سنجه سیاست ورزی و حکمرانی ما گردد.

وی تصریح کرد: اگر دین به منبع معرفت، قدرت و سنجش کارها برای ما تبدیل شود آن گاه این کلام شهید مدرس که "سیاست ما عین دیانت ماست" محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید به مردم نشان دهیم مثل بقیه دولتها که در تراز ما هستند در حوزه خدمات عمومی و زندگی با آنها رقابت کرده و از آنها بهتر هستیم البته جوانان باید بدانند در محیط داخلی و بین المللی دشمنی با ما به گونه‌ای است که اگر یکی از توطئه های دشمن برای هر یک از کشورهای رقیب ما صورت گیرد به طور قطع حکومت آنها فروپاشی می شود حال آن که چهار دهه است نظام ما به مسیر خود ادامه داده است.

قالیباف افزود: نمی‌توانیم به دشمن باج دهیم و همان طور که در بازدارندگی محکم عمل کرده ایم اهل گفت و گوی مبتنی بر عقل یادگیری و متصل به وحی نیز هستیم ولی هیچ گاه در برابر دنیا مقلد منفعل نخواهم بود.

وی با تاکید بر این که نظریه سیاسی جمهوری اسلامی باید موجب سعادت دنیای مردم شود ادامه داد: در خصوص نظام حکمرانی توقع ما از جمع نخبگان این است که برای تحول در این نظام حکمرانی ارتباط بین نهاد علم و نظام حکمرانی را فراهم کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام های سیاسی سه نوع مشروعیت تاسیسی، استمراری و کارکردی داریم که هر کدام در جای خودش مهم است اما هر بخش، مشروعیت خود را از دست بدهد رو به زوال می رویم و بر هر سه مشروعیت دیگر اثر منفی می گذارد.

قالیباف افزود: متاسفانه اندک افرادی در جبهه انقلاب فکر می‌کنند چون حزب اللهی هستند باید جایی و پستی داشته باشند در حالی که پاسخ دشمنی دشمنان فقط کار است و کار و اگر دیروز از افراد رزومه می خواستیم امروز کارنامه می خواهیم.

هجدهمین همایش سراسری اساتید و نخبگان دانشگاهی به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها روز پنجشنبه با حضور ۱۲۰ نفر از اساتید دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت علوم در مشهد آغاز به کار کرد و فردا پایان می یابد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری قالیباف مشهد محمد باقر قالیباف دانشگاه های علوم پزشکی جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری قالیباف مجلس شورای اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری قالیباف مشهد محمد باقر قالیباف دانشگاه های علوم پزشکی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی تاکید کرد: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر مشکلی در فروردین‌ ماه در این زمینه بوده، قطعا در اردیبهشت‌ ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است