Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیگیری احداث راه آهن مشهد، بجنورد، گرگان در دستور کار کلان کشور است که احداث آن می تواند تاثیر خوبی در تمامی حوزه ها در استان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهندس رستم قاسمی در جلسه شورای هماهنگی راه وشهرسازی خراسان شمالی که در بدو ورود به استان خراسان شمالی و با حضور دستگاههای زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اظهار کرد: در سفر هیأت دولت به استان با اعتبارات خوبی که در بخش های مختلف دیده شده و با اعتبار پیش بینی شده در بخش راههای استان تحول خوبی در حوزه حمل و نقل استان ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موضوع مسکن یکی از موضوعات جدی خانوارها است، افزود: بخش زیادی از درآمد خانوارها در مسکن هزینه می شود لذا باید اهتمام جدی در این حوزه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی استانی محروم و با درآمد پایین است، خاطر نشان کرد: باید تعداد واحدهای در حال ساخت در این استان افزایش پیدا کند و اگر این اتفاق رخ دهد اجاره مسکن هم کاهش می یابد.

وی در ادامه افزود: سیاست دولت سیزدهم تقویت مناطق محروم است و در تمامی سفرها مصوبات خوبی برای بهبود کیفیت زندگی مردم در تمامی حوزه ها مصوب می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه از احداث بیش از ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار و ۱۷۴ واحد نهضت ملی مسکن در قالب پروژه های مختلف با درصد پیشرفت فیزیکی ۸ درصد تا ۵۵ درصد در استان در حال احداث هستند.

وی به تعداد ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۸ هزار و ۵۷۵ متقاضی در این طرح در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و هفتاد متقاضی تایید نهایی و ۵ هزار و ۵۹۹ متقاضی واریز وجه کردند.

قاسمی افزود: زمین برای ساخت ۴۱ هزار و ۷۰۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان تامین شده است و به این لحاظ از مناطق پیشرو در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: اکنون بیش از ۵۷۵ هکتار زمین ملی و نیز توافقی برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای استان تامین شده است.

قاسمی اظهار داشت: براساس ارزیابی انجام شده، خراسان شمالی از استان های برتر کشور در موضوع تعیین تکلیف متقاضیان اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و توانسته ۹۶ درصد از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان را تعیین تکلیف کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون تخصیص پروژه مسکن به سه هزار و ۷۴۵ نفر انجام شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شاخص های مسکن متقاضی مسکن در سطح استان زیاد است، تصریح کرد: متاسفانه درآمد خانوارها در این استان پایین است و توان و آورده مالی برای ثبت نام مسکن ندارند که امیدواریم در این زمینه توجه ویژه ای به استان خراسان شمالی شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی یکی از خواسته های مهم این حوزه را اختصاص اعتبار جهت آماده سازی مسکن مهر عنوان کرد و گفت: در استان ۲ هزار واحد مسکن مهر با مشکل مواجه است که امیدواریم در این زمینه به استان محروم ما نگاه ویژه شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمل و نقل راه آهن احداث پیگیری هیأت دولت مشهد بجنورد گرگان راه و شهرسازی خراسان شمالی نهضت ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‌درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است.

سید خلیل منبتی در نشست مشترکی که شب گذشته با حضور شهرداران مناطق مشهد و مدیران بنیاد مسکن استان که به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‌‎درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است. همچنین علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد دیگر نیز در سرتاسر استان در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم شود.

وی افزود: بنیاد مسکن در خصوص کلانشهر مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر ۵۰ هزار نفر، روستاها، بخشداری‌ها و... در دست اجرا دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه برشمرد و عنوان کرد: ما همچون شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنیم و این یک امتیاز محسوب می‌شود. امیدواریم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهادها بتوانیم گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، هماهنگی و همکاری در توسعه معقول شهری، آمادگی برای انجام پروژه‌های مشترک بین شهرداری و بنیاد مسکن همچون ساخت‌وساز و...، افزایش همکاری بین شهرداری و بنیاد مسکن، بررسی معضلات حاشیه شهر مشهد و تلاش برای حل آن، ظرفیت مناسب منطقه ثامن برای همکاری و آمادگی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی در این منطقه و... برخی از مباحث مطرح شده در این نشست بود که به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی