Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان گالری گندم، با آثاری از زهرا سادات اصفهانیان در رشته‌های گیوه بافی، لباس و زیور آلات اصیل و سنتی ایرانی در سرای طاق چشمه نوش‌آباد گشایش یافت.

یک بانوی کارآفرین در حوزه صنایع دستی در گفت و گو با ایسنا، گفت: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، بستر مناسبی برای معرفی توانمندی و خلاقیت زنان و دختران در مسیر رونق اقتصاد خانواده و جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا سادات اصفهانیان، افزود: حمایت از بانوان کارآفرین منجر به تقویت روحیه امید و انگیزه برای استفاده خلاقانه از توانمندی، دانش و هنر آنها می‌شود که ایجاد فضای مناسب برای شناساندن هنر بانوان، یکی از راه‌های حمایت از آن است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های موقت یا دائم عرضه آثار بانوان، خرید آثار توسط دستگاه‌های دولتی برای جایزه جشنواره‌ها و هدیه در تجلیل از کارکنان از دیگر رویکردهای عمل‌گرایانه برای حمایت از بانوان کارآفرین است.

این بانوی کارآفرین در حوزه صنایع دستی، تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار هنری در رشته‌های زیورآلات و لباس ایرانی و هنر صنعت فراموش شده گیوه بافی به نمایش گذاشته شده  که از اول تا سوم ماه جاری، پذیرای بانوان هنردوست و گردشگران شهرزیر زمینی نوش آباد خواهد بود.

وی گفت: گیوه بافی یکی از هنرهای دستی ایران است که از دیرباز زنان و دختران در بسیاری از مناطق کاشان نیز با آن آشنایی داشته‌اند اما با ورود انواع کفش به بازار، گیوه بافی هم فراموش شده و فقط در روستای نشلج به صورت محدود این هنرصنعت باقی مانده است.

 اصفهانیان، تصریح کرد: هدف از آموزش صنایع دستی برای من، ایجاد اشتغال به صورت حرفه‌ای و تخصصی و مطابق با استاندارد برای بانوان است و ضمن این که هنر نیاکان ما به صورت کاربردی وارد زندگی مردم شود تا هم کمک به اقتصاد خانواده باشد و هم فرهنگ ایرانی را به کل جهان معرفی کنم.

این بانوی هنرمند گفت: همیشه یکی از رویاهایم داشتن یک گالری حتی کوچک بود که سرانجام فروردین ماه سال جاری، با خرید پارچه و طراحی مدل‌ها و دوخت لباس، اولین قدم را برداشتم و بعد گیوه، زیور آلات و شال و کیف دست ساز هم اضافه شد.

وی افزود: فروش حضوری آثار را برای اولین مرتبه در ۱۹خرداد امسال در کاشان تجربه کردم و به علت استقبال بانوان هنرمند، دومین فروش حضوری گالری را در سرای بومگردی طاق چشمه نوش آباد برگزار کرده‌ام. 

اصفهانیان در مورد نامگذاری گالری، اظهار کرد: گندم با تلاش و زحمت فراوان به دست می‌آید و نشانه برکت در خانه است و چون این گالری با زحمت و تلاش پای گرفته نام گالری را گندم گذاشتیم و می‌خواهم به بانوان این منطقه ثابت کنم با تلاش و بدون پشتوانه مالی و سرمایه فراوان هم می‌شود دنبال رویاها بود و خدا را شاکرم که این انگیزه و توان را به من داد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گالري استانی شهرستانها صنایع دستی صنایع دستی گیوه بافی نوش آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ شهردار محمد آباد با اشاره به لزوم توجه به حفظ و احیای صنایع دستی و توسعه صنعت گردشگری در جرقویه گفت: این جشنواره در سومین دوره برگزاری با حضور ۳۰ غرفه دار بومی و ۴۰ غرفه دار از دیگر استان‌های کشور برپا شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد اسماعیل زاده افزود: دستاورد‌های محصولات وصنایع دستی استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان، یزد، مازندران، مرکزی، تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد در این نمایشگاه عرضه شده است.
جشنواره سوغات ایران زمین با دارا بودن غرفه‌هایی شامل صنایع دستی، غذا‌های محلی و سنتی، گل، عسل و گیاهان معطر و دارویی، فرهنگ اقوام و موزه‌ی مردم شناسی جرقویه تا ۱۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ برای بازدید عموم دایراست.

 

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان