Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش تابناک از فارس، در حالی که هنوز ویزای عربستان برای مشمولان حج تمتع صادر نشده بود، تعداد انصرافی‌های حج تمتع به حدود ۸۰۰ نفر رسید. اکنون که اعزام‌ها در حال انجام است و از طرفی هم ویزای برخی زائران دریافت شده است، بیش از ۷۰ نفر از مشمولان حج تمتع ۱۴۰۱ پس از صدور ویزا و انجام سایر مراحل برای تشرف به سرزمین وحی، از این سفر معنوی انصراف داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر همین اساس، سازمان حج و زیارت در حال برنامه‌ریزی به منظور تکمیل این ظرفیت از بین مشمولان حج تمتع است و جلسات آموزشی فشرده برای متقاضیان حج تمتع سال جاری برگزار می‌کند تا زائران با آمادگی در کنار حجاج سایر کشور‌ها به انجام مناسک حج تمتع بپردازند.
به گفته یک منبع مطلع، دلیل اصلی انصراف افراد از تشرف به حج تمتع سال جاری، بالا بودن هزینه حج است. بسیاری از افراد هزینه تحمیل شده از سوی سعودی‌ها را پرداخت کرده‌اند، اما در واپسین روز‌های اعزام، از تشرف به حج تمتع انصراف داده‌اند. به همین دلیل هم سازمان حج و زیارت برای تکمیل شدن ظرفیت کاروان‌ها مجبور شده تا دوباره ثبت‌نام از مشمولان را در دستور کار قرار دهد.
البته همانطور که رئیس سازمان حج و زیارت گفته بود، امسال شاید آخرین «حج ارزان» باشد و بهتر است مشمولان از فرصت استفاده کرده و از تشرف به حج امسال انصراف ندهند. با این وجود، برخی از مشمولان حج تمتع از این سفر انصراف و ترجیح داده‌اند تا در فرصت دیگری به حج تمتع مشرف شوند.

هزینه حج تمتع امسال در ابتدا به طور متوسط ۳۷ میلیون تومان اعلام شد که البته با توجه به اینکه حج تمتع سال ۹۹ برگزار نشد و زائران هزینه را به طور کامل پرداخت کرده بودند و مبلغ آن با ارز ۹ هزار تومانی در آن زمان در بانک مرکزی تثبیت شده بود، این هزینه با وجود بالا رفتن قیمت‌ها در عربستان به ویژه مالیات به این مبلغ رسید، اما در آستانه اعزام زائران به سرزمین وحی، عربستان به یک باره هزینه حج تمتع را حدود یک هزار و ۲۰۰ دلار افزایش داد که با تدابیر سازمان حج و زیارت زائران، زائران حدود یک سوم این مبلغ را پرداختند و هزینه حج تمتع به طور متوسط به ۴۵ میلیون تومان رسید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی چمران محمد علی کریم خانی ویزای عربستان حج تمتع صدور ویزا مصطفی چمران محمد علی کریم خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند

سید علی میرقاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اعزام پنج هزار زائر برای عمره مفرده به سرزمین وحی از دوم اردیبهشت در کشور آغاز شده که از این تعداد یک کاروان ۸۵ نفره تلفیقی شیعه و سنی از استان گلستان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این زائران از فرودگاه بین المللی ساری حرکت خواهند کرد، افزود: تاریخ اعزام این کاروان ۱۰ اردیبهشت است.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: امسال پنج هزار گلستانی در قالب ۳۹ کاروان برای مناسک حج تمتع به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که از این تعداد ۳۵ کاروان تسنن و چهار کاروان تشیع هستند.

وی با بیان اینکه زائران گلستانی از ۱۲ تا ۱۸ خرداد اعزام خواهند شد، افزود: تمامی کاروان‌های گلستان مدینه بعد هستند.

میرقاسم پور اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت همایش آموزش زائران شرق استان در گنبد با حضور نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در اعزام کاروان‌های امسال جوان‌ترین زائر نوجوان ۱۶ ساله از آق قلا و مسن‌ترین آن فردی ۱۰۲ ساله از گنبد کاووس است.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: با توجه به تصمیم مسؤولان حج و زیارت و فرودگاه استان امسال مراسم بدرقه و استقبال زائران در فرودگاه انجام نمی‌شود که این کار جهت رفاه زائران انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌هایی را برای زائران در نظر گرفتیم که چه در زمان رفت و چه در زمان برگشت کار حمل و نقل آنها را از مسیر ابتدای شهر تا فرودگاه انجام خواهد داد.

کد خبر 6090498

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد