Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ نظارت دستگاه قضایی در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی لازم و ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در نشست با اعضای شورای قضایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برخی دستگاه‌های نظارتی، نظارت نمی‌کنند و معامله می‌کنند و متأسفانه دستگاهی که باید نظارت کند بر رفتار و عملکرد مدیران، خودش وارد معامله شده است اگر دستگاه قضایی هم برخورد نکند با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با خون هزاران انسان و شایسته تولد یافته است رنج‌ها و سختی‌های زیادی کشیده شده تا این انقلاب بوجود آمده و نباید اجازه داده شود عده‌ای تاخت و تاز کنند و به این انقلاب ضربه بزنند.

حسینی ابراز کرد: دستگاه قضایی یکی از ارکان حفاظت از انقلاب اسلامی است و باید در راستای جلوگیری از تعدی و تجاوز به حقوق مردم و بیت المال برخورد کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی ایران و نظام مدنی جایگاه ارزشمند و حیاتی دارد که اجرای قوانین، محافظت از نظم و امنیت را بر عهده دارد و به عنوان یک دستگاه خاص بر قوانین و اجرای آن و برخورد با خاطیان و اخلال‌گران است.

حسینی یادآور شد: برخورداری قوه قضائیه در نظام جمهوری و در حکومت اسلامی را با سایر نظام‌های حقوقی و قضایی دنیا به خاطر بهره‌مندی از شأن و شایستگی اهل بیت(ع) در نظام اسلامی، متفاوت بیان کرد.

 امام جمعه شهر یاسوج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم بهشتی معمار دستگاه قضایی گفت: نظام قضایی ایران باید در حد شأن و شخصیت شهید بهشتی که خون پاکش را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، باشد.

حسینی با بیان اینکه قوه قضائیه آثار و برکات زیادی را دارد و امروز در خدمت منافع عموم مردم و اسلام است، افزود: کارهای خوبی در سال‌های اخیر در قوه قضائیه و در استان انجام گرفته که می‌توان به مبارزه با مفاسد و مفسدان در عرصه‌های مختلف اقتصادی نام برد.

امام جمعه شهر یاسوج نظارت دستگاه قضایی را در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی،  فرهنگی لازم و ضروری دانست و ادامه داد: دستگاه قضایی نظارت بر خودش را همیشه حفظ کند، می‌تواند جلوی بسیاری از تجاوزات و تعدیات را بگیرد.

حسینی برخوردهای سازمان بازرسی در استان را خوب توصیف کرد و گفت: از سازمان بازرسی استان به خاطر تلاش‌های ارزنده‌ای که در برخورد با متخلفان داشته حمایت می‌کنم  و می‌خواهم که از برخورد با متخلفان هیچ واهمه‌ای نداشته باشند.

وی تصریح کرد: بیگانگان در فضای مجازی، جنگ فرهنگی را بر علیه دختران و زنان مسلمان و شیعه ما و سال‌ها قبل آن را شروع کرده‌اند و مورد هدف قرار داده‌اند.

حسینی افزود: ضروری است مسئولان قضایی در برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی حرکتی را با برگزاری عملیات میدانی در برخورد با عاملان بی‌حجابی و بدحجابی در کف میدان آغاز کنند که خیلی مؤثر و اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضایی با سوءاستفاده کنندگان از اموال بیت‌المال و منابع طبیعی برخورد قاطع و جدی انجام دهد.

وی ضمن انتقاد نسبت به برخی از استخدام‌های غیرمجاز و بدون مجوز و غیرقانونی در استان خاطرنشان کرد: حراست‌های ادارات چه کار می‌کنند.

تشریح اقدامات قوه قضائیه مردمی از سوی قاضی‌القضات/ محسنی‌اژه‌ای: حق مظلوم را از ظالم می‌ستانیمگزارش| نگاهی به اقدامات قوه قضائیه در حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در سال 1401استاندار کرمان: هفته قوه قضائیه فرصت بازخوانی آرمان‌های عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی ایران است

حسینی تصریح کرد: وقتی حراست‌ها را مدیران منصوب می‌کنند چه خاصیتی دارند که در ادارات باشند یا نباشند و چه فایدهای و اثری دارد و چه کمکی به حراست و حفاظت از بیت المال می‌‌کنند، بنابراین نباید از انقلاب اسلامی به صورت عادی حفاظت کرد.

انتهای پیام/544/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه قوه قضائیه کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی فقیه دستگاه قضایی اسلامی ایران قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند

ایسنا/هرمزگان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین نیازهای روزمره انسان بر امنیت غذایی، غذای سالم، کافی و پایدار است و در آموزه‌های اسلامی حلیت و پاکیزگی غذا از اصول سبک زندگی و از مؤلفه‌های مهم زندگی سالم به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا حمزه‌ای (امروز هشتم اردیبهشت ماه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: بدون شک تزکیه استحصال فرآورده‌های خام دامی و آبزیان از برجسته‌ترین احکام فقهی دین مبین اسلام است.

وی خاطرنشان‌ کرد: به برکت جمهوری اسلامی در حوزه مایحتاج سفره مردم به‌ویژه صنعت دامپروری، طیور و آبزیان و فرآورده‌های خام دامی توجه خاص به این صنعت شده و پیشرفت‌های مهمی ایجاد شده است و در راستای عمل به فرامین حیات‌بخش و احکام نورانی اسلام و رفع دغدغه‌های مسلمین و متدینین جامعه اسلامی قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی در سال ۱۳۸۷ در مجلس شورای اسلامی تصویب و اجرای این امر خطیر در سطح جامعه به حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی با درایت نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه‌ای بیان‌کرد: متخصصین حلیت و کارشناسان مذهبی (ناظر شرعی) به استناد ماده چهار قانون نظارت شرعی در کنار مسئولین بهداشتی بر استحصال گوشت حلال، سالم و پاک گام موثری برداشته و این امر را اولویت برنامه‌های خود می‌دانند.

وی اظهار کرد: دفتر نمایندگی ولی‌فقیه دامپزشکی هرمزگان به منظور جلب اعتماد مردم بر غذای حلال و شرعی با حضور ناظران شرعی مجرب و آموزش‌دیده نظارت‌های دقیق و مستمر به طور شبانه‌روزی بر مراکز تولید و عرضه این محصول داشته و نیز نسبت به فرهنگ‌سازی بهینه مصرف شهروندان عزیز در جهت تأمین محصولات استحصالی تحت نظارت کادر شرعی و بهداشتی با هماهنگی مراکز آموزشی و فرهنگی استان (حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش) گام‌های موثری برداشته است که بخشی از فعالیت‌های این دفتر در سال ۱۴۰۲ در زمینه تامین غذایی سالم و پاک شامل تهیه محتوای آموزشی از طریق پوستر، بروشور، کلیپ آموزشی و استقرار ۶۰ ناظر شرعی در مراکز مشمول قانون از قبیل کشتارگاه‌ها، مبادی خروجی و ورودی کشور، بازار ماهی‌فروشان، سردخانه‌ها و کارگاه‌های عمل‌آوری و همچنین تعداد ۴۰ نفر ذابح آموزش‌دیده که در کشتارگاه‌های دام و طیور مرکز استان مشغول به امر ذبح شرعی هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپز شکی هرمزگان خاطرنشان‌کرد: با عنایت به اینکه سفره مردم دارای جایگاه مقدسی برای جذب و محبت خدا در دل‌ها، رشد فضائل اخلاقی، تقویت معنویات، آرامش زندگی، تقرب الهی، رفتارهای صالح و شایسته می‌باشد، خالق هستی در آیه ۲۴ سوره عبس به همه مردم توصیه موکد دارند به آورده‌های سفره خود توجه ویژه کنند.

وی از شهروندان خواست این فرآورده‌ها را از مراکز مجاز در سطح شهر تهیه کنند و به استناد آیه مزبور و تمسک به دستورات دین مبین اسلام از تهیه این محصول از مراکز غیر مجاز جداً اجتناب کنند تا عامل به دستورات دین مبین اسلام و نیز از جامعه‌ای سالم بدون آسیب‌های اجتماعی برخوردار باشیم.

حجت‌الاسلام حمزه‌ای با اشاره به معضل بهداشتی و شرعی کشتار غیرمجاز استان اعلام کرد: رفع معضل کشتار غیر مجاز دام علاوه بر فرهنگ‌سازی، نیازمند عزم و اراده جدی، مطالبه عمومی و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط حوزه سلامت است و اگر دامپزشکی به تنهایی در میدان عمل باشد و دیگر دستگاه‌ها همکاری نکنند، به نتیجه‌ای در شان نظام جمهوری اسلامی نخواهد رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد