Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@18:01:54 GMT

بهترین انتخاب برای بسته بندی مواد غذایی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۸۴۰۵

بسته بندی مواد غذایی یکی از مهم ترین عوامل حفاظت کننده برای جلوگیری از نفوذ عوامل خارجی می باشد. بسته بندی مواد غذایی علاوه بر ممانعت از ورود عوامل خارجی ، باعث حفظ خواص مواد غذایی نیز می شود . در ادامه گزینه های مختلف را برای انتخاب بهترین بسته بندی مواد غذایی بررسی می کنیم.

انواع پلاستیک بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی به طور کلی برای محصولات شیرینی پزی، آجیل و خشکبار، , غذاهای  یخ زده  ، غذاهای آماده، غذاهای نیمه آماده ، تنقلات، بیسکویت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مورد استفاده قرار میگیرد. پلاستیک بسته بندی مواد غذایی جنس های گوناگونی دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

فیلم OPP

فیلم OPP نوعی فیلم پلی پروپیلن می باشد و از آن جا که قابلیت چاپ پذیری بالایی دارد ، بسیار شفاف می باشد و سطح آن یکدست است. این لمینت مقاومت بالایی ندارند و می توان برای بسته بندی بشقاب های یکبار مصرف نیز استفاده کرد.

 

فیلم CPP

این فیلم در برابر گرما بسیار مقاوم می باشد و در صنایع بسته بندی مواد غذایی کاربرد  بسیار زیادی نیز دارد. این فیلم کمی نرم تر از فیلم OPP است و برای محصولات با مقاومت بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد . مانند چیپس و پفک ، حبوبات ، ماکارانی ، قند و شکر و…

انواع پاکت های زیپ دار

پاکت زیپ دار از دیگر بسته بندی های مواد غذایی می باشد که مصارف مختلفی دارد و بیشتر برای بسته بندی آجیل و خشکبار، شکلات، تنقلات، غذای حیوانات خانگی و .. استفاده می شود. یکی از انواع پاکت زیپ دار، پاکت زیپ دار ایستاده است که مزایا و ویژگی های خاص خود را دارد. این مزایا شامل سهولت در استفاده ، جلوگیری از نفوذ رطوبت و هوا ، قابلیت ایستادگی در قفسه های فروشگاه ، حفظ عطر و طعم مواد غذایی و... می باشد.

همچنین از قابلیت های دیگر این پاکت های زیپ دار، امکان چاپ انواع لوگو و یا طرح های مد نظر به صورت FullHD است.

انواع پاکت های بسته بندی قهوه

از دیگر انواع بسته بندی مواد غذایی می توان به پاکت بسته بندی قهوه نیز اشاره کرد . همچنین طرح چاپی و رنگ روی پاکت بسته بندی قهوه از عوامل مهم و تاثیرگذار در جلب نظر مشتریان می‌باشد. با این که پاکت‌ بسته بندی قهوه مطابق با درخواست و سفارش افراد در اندازه‌ها و مدل های مختلف و گوناگون تولید می­شود، اما کیفیت بالای ارائه شده در این زمینه می‌تواند مصرف کننده زیادی را جذب کسب و کار تولیدکنندگان نماید.

ویژگی های بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی باید قابلیت برچسب گذاری داشته باشد .در این روش صنعت‌گران می‌توانند اطلاعاتی مثل مقدار محتویات، مواد تشکیل‌دهنده، محتوای تغذیه‌ای، دستور العمل‌های پخت‌وپز و ماندگاری را بر روی بسته بندی برچسپ گذاری نمایند.

موادغذایی بسته بندی شده باید از زمان حمل و نقل در مراکز پردازش به فروشگاه‌ها ، سوپرمارکت‌ها و تا وقتی به دست مصرف‌کننده میرسد، سالم نیز بمانند. رنگ‌ها و سبک بسته بندی نقش زیادی در تصمیم خرید مصرف کننده نیز دارد. می‌توانید از این روش برای انتقال پیام و جذب مخاطبان بیشتر و به شکل خاصی استفاده کنید.

طرح گرافیکی بسته‌بندی مواد غذایی چگونه باید باشد؟

طرح گرافیکی بسته بندی یک محصول غذایی، باید بتواند آن محصول را طوری جذاب و زیبا به نمایش بگذارد ، تا بتواند مشتری را که محصول را نمی شناسد و در مورد آن اطلاعات کافی ندارد را ترغیب به خرید نماید. برای طراحی بسته بندی مواد غذایی شرکت های مختلفی هستند که این کار را انجام میدهند و شما علاوه بر خرید بسته بندی مواد غذایی میتوانید طراحی بسته بندی مواد غذایی خود را نیز به آن ها بسپارید. شرکت البرز پلاست با داشتن سابقه چندین ساله در زمینه ی تولید پلاستیک و پاکت های بسته بندی و همچنین چاپ انواع طرح بر روی این پاکت ها آماده ی خدمت گذاری به شما عزیزان می باشد.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل قند کسب و کار مد مواد غذایی بسته بندی مواد غذایی بسته بندی قهوه زیپ دار پاکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در مبحث کاهش وزن، توجه به مصرف قند نکته بسیار مهمی است. بدیهی است که مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند تلاش‌ شما در امر کاهش وزن را بی‌ثمر کند؛ اما مسئله قابل توجه‌تر این است که شما با مراعاتِ هرچه‌تمام خوراکی‌هایی را به طور روزمره می‌خورید که در ظاهر شیرین نیستند ولی حاوی مقادیری قند پنهان هستند. تدوام در مصرف این قندها، بدون اینکه متوجه شوید، می‌تواند منجر به تجمع چربی در بدن و مانع از کاهش وزن شود.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای پایین آوردن قند خون خطرات قندهای پنهان

۱. افزایش وزن: بر اساس شواهد علمی، مصرف زیاد قندهای افزوده با افزایش وزن و خطر چاقی مرتبط است. قندهای افزوده‌شده بدون تأمین مواد مغذی ضروری، منجر به دریافت کالری اضافی و درنهایت افزایش وزن و سایر مشکلات می‌شوند.

۲. افزایش قند خون: قندهای پنهان می‌توانند باعث افزایش سریع سطح قند خون و در ادامه سبب افت شدید آن شوند و هم‌چنین احساس خستگی، گرسنگی و تمایل به خوردن بیشتر غذاهای شیرین را در شما ایجاد کنند. این اثر مخرب می‌تواند متابولیسم را مختل کند و مانع کاهش وزن شود.

کدام گروه از مواد غذایی حاوی قند پنهان هستند؟

۱. موادغذایی فرآوری‌شده: بسیاری از موادغذایی فرآوری‌شده، از جمله چیپس، پفک، سس‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی حاوی قندهای افزوده‌شده برای افزایش طعم و ماندگاری هستند.

۲. لبنیات کم چرب: یکی از انواع لبنیات که دارای قند پنهان است، ماست کم‌چرب است و در هر ۲۲۶ گرم از ماست کم‌چرب، حدود ۱۷ تا ۳۳ گرم قند افزوده وجود دارد؛ که این مقدار با میزان قند موجود در یک بسته شکلات یکسان است. علاوه بر ماست، شیر کم‌چرب نیز به عنوان یک ماده غذایی حاوی قند پنهان محسوب می‌شود.

۳. نوشیدنی‌های شیرین: نوشابه‌ها، آبمیوه‌ها، نوشیدنی‌های ورزشی و حتی برخی از آب‌های طعم دار به ظاهر سالم مملو از قندهای پنهان هستند. این نوشیدنی‌های شیرین دارای کالری بالایی هستند و عملاً هیچ فایده‌ای برای سلامت ما ندارند و به طور قابل توجهی باعث افزایش وزن می‌شوند.

۴. تنقلات بسته‌بندی‌شده: گرانولابار، ماست‌های طعم‌دار و اغلب خوراکی‌های صنعتی که به عنوان تنقلات سالم به بازار عرضه می‌شوند، اغلب حاوی مقادیر زیادی قند افزوده هستند. برای کاهش آسیب‌های احتمالی، سعی کنید به دنبال جایگزین‌های سالم‌تر بدون قند افزوده باشید یا مواد غذایی کامل مانند میوه‌ها، آجیل‌ها یا میان‌وعده‌های خانگی را انتخاب کنید.

۵. غلات

عناوین «غلات کامل» یا «غنی‌شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی» روی محصولات غلات حتماً به این معنی نیست که درون آن محصول قند افزوده وجود ندارد. سعی کنید غلاتی را انتخاب کنید که در هر وعده حاوی ۱۰ تا ۱۲ گرم یا کمتر قند هستند.

راهکارهایی برای شناسایی و حذف قندهای پنهان

۱. سعی کنید در هنگام خرید مواد غذایی، برچسب مواد تشکیل‌دهنده خوراکی‌ها را با دقت بخوانید و مواردی که حاوی قندهای پنهان مانند فروکتوز، مالتوز، دکستروز، ساکارز، گلوکز یا هر کلمه‌ای که به "-ose" ختم می‌شود را حذف کنید.

۲. روی مواد غذایی مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل تمرکز کنید. اینها قندهای طبیعی را همراه با فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن فراهم می‌کنند و به‌طور کل گزینه‌های سالم‌تری هستند که و به کاهش وزن و سلامت کلی کمک می‌کنند.

۳. آماده کردن وعده‌های غذایی در خانه به شما امکان کنترل مواد تشکیل‌دهنده غذا را می‌دهد و شما را قادر می‌سازد قندهای پنهان را کاهش دهید. به جای قندهای تصفیه‌شده از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند میوه‌ها، ادویه‌جات و مقدار کمی عسل یا شربت افرا استفاده کنید.

۴. فریب محصولاتی که برچسب "کم‌چرب" یا "کم‌کالری" دارند را نخورید. این محصولات در عوضِ کم‌چرب بودن ممکن است حاوی قندهای پنهان برای جبران طعمِ ازدست‌رفته باشند.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228662 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • بهترین منابع جمع‌بندی کنکور (تجربی، انسانی و ریاضی)
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)