Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: صد و بیستمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

انگلیس: منابع ارتش روسیه در حال اتمام است ۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۶:۱۲

با گذشت صد و هفده روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، لندن مدعی آهسته‌شدن سرعت پیشروی روس‌ها در شرق اوکراین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس بامداد پنجشنبه گفت سرویس اطلاعات نظامی لندن بر این باور است که شتاب روسیه در جنگ اوکراین در چند ماه آینده کاهش خواهد یافت زیرا منابع ارتش این کشور در حال اتمام است.

جانسون در مصاحبه با روزنامه آلمانی «زوددویچه تسایتونگ» مدعی شد که نیروهای روسیه در منطقه شرقی دونباس پیشروی می‌کنند، ویرانی به بار می‌آورند، اما هزینه سنگین سربازان و تسلیحات را نیز برای آنها به همراه دارند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این مصاحبه، وی توضیح داد: «با این حال، سرویس اطلاعات دفاعی ما معتقد است که روسیه در چند ماه آینده می‌تواند به نقطه‌ای برسد که دیگر هیچ حرکت رو به جلویی نداشته باشد زیرا منابع خود را تمام کرده است».

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد: «پس ما باید به اوکراینی‌ها کمک کنیم تا پویایی را معکوس کنند. من برای این موضوع در اجلاس گروه هفت بحث خواهم کرد. تا آنجایی که اوکراینی‌ها در موقعیتی هستند که ضد حمله را آغاز کنند، باید از آنها حمایت کرد. با تجهیزاتی که آنها از ما می‌خواهند».

جانسون در پاسخ به این سوال که پیروزی اوکراین یا شکست روسیه چگونه خواهد بود، گفت: «ما حداقل وضعیت موجود را که قبل از ۲۴ فوریه وجود داشت، دوباره به دست آوریم و نیروهای آنها (روسیه) از آن عقب رانده شوند. مناطقی که به آنها حمله کردند».

آمار جدید ارتش روسیه از تلفات و خسارات اوکراین

 همزمان با وارد شدن حمله نظامی روسیه در منطقه دونباس به صد و بیستمین روز، وزارت دفاع روسیه نیز آمار جدیدی از خسارات و تلفات ارتش اوکراین منتشر کرد.

«ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) طی نشست خبری اعلام کرد که تلفات نیروهای اوکراینی طی دو روز گذشته در منطقه اوهانسک، به بیش از ۱۵۰ کشته و حدود ۴۵۰ زخمی رسیده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کُناشنکوف توضیح داد: «سلاح‌های نقطه‌زن و بسیار دقیق نیروی هوافضای روسیه در منطقه نیکولایف ۴۹ تانکر که برای ارتش اوکراین سوخت حمل می‌کردند، نابود شدند».

وی در گزارش روزانه از عملیات شبانه در اوکراین گفت: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۲۱ پهپاد اوکراینی، ۲۲ سامانه موشک‌انداز چندگانه و یک سامانه موشکی توچکا-یو را در یک روز منهدم کردند».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: «تسلیحات نقطه‌زن روسیه به ۸ جوخه موشکی و ۱۱ جوخه توپخانه‌ای اوکراین که دونتسک را گلوله‌باران می‌کردند، اصابت کرد».

به نوشته ریانووستی، کُناشنکوف همچنین اظهار داشت که نیروهای موشکی روسیه یک جوخه از توپخانه‌های خودکششی هویتزر آمریکایی و یک جوخه از سامانه موشکی «اِسمِرچ» را طی عملیات روز گذشته منهدم کردند.

وی همچنین افزود:‌«نیروهای موشکی و توپخانه ۲۶ پست فرماندهی، نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۳۶۴ منطقه و همچنین واحدهای توپخانه اوکراینی در ۵۸ منطقه از جمله یک جوخه هویتزرهای ۱۵۵ میلی‌متری ام-۷۷۷ را در جزیره کوبانسکی مورد اصابت قرار دادند. یک جوخه از سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه "تورنادو"، سه نقطه کنترل متحرک پهپادی نیز منهدم شدند».

زلنسکی: روسیه به دنبال ویرانی کامل شرق اوکراین است

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که حملات گسترده هوایی و توپخانه‌ای موسکو با هدف تخریب کل منطقه دونباس صورت گرفته است، از همپیمانان اوکراین خواست که به ارسال تسلیحات سنگین برای مقابله با روسیه در میدان نبرد سرعت بخشند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، «اولکسی آرستوویچ» مشاور زلنسکی تصریح کرد که نبرد برای شهرهای دوقلوی «سورودونتسک» و «لیسیچانسک» در منطقه لوهانسک اوکراین در حال وارد شدن به «قله وحشتناک» است.

رویترز در گزارش خود نوشت که روسیه به دنبال تصرف هر دو منطقه لوهانسک و دونتسک است که منطقه دونباس - قلب صنعتی این کشور - را تشکیل می‌دهند.

طبق این گزارش، رهبران اروپایی امروز (پنجشنبه) در جبهه دیپلماتیک طی نشستی در بروکسل رسماً اوکراین را در مسیر طولانی عضویت در اتحادیه اروپا قرار خواهند داد. گرچه این یک حرکت عمدتاً نمادین است اما با هدف تقویت روحیه اوکراین صورت خواهد گرفت.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدیویی که اوایل پنجشنبه منتشر شد، با تکرار درخواست برای ارسال سلاح‌های بزرگ‌تر و سریع‌تر گفت: «ما باید سرزمین خود را آزاد کنیم و به پیروزی برسیم، اما سریع‌تر، خیلی سریع‌تر».

وی ادامه داد: «حملات هوایی و توپخانه‌ای گسترده‌ای در دونباس انجام می‌گیرد. هدف اشغالگران در این جا تغییر نکرده است. آن‌ها می‌خواهند گام به گام، کل دونباس را نابود کنند».

رئیس‌جمهور اوکراین تصریح کرد: «به همین دلیل است که ما بارها و بارها بر تسریع عرضه تسلیحات به اوکراین تأکید کرده‌ایم. آن چه که به سرعت مورد نیاز است، برابری در میدان جنگ است تا این گروه شیطانی را متوقف کنیم و آن را به خارج از مرزهای اوکراین برانیم».

کنترل روسیه بر دو شهر در شرق اوکراین

نیروهای روسیه در ادامه پیشروی‌های خود کنترل دو شهر دیگر در شرق اوکراین را به دست گرفتند.

به گزارش الجزیره، ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد، نیروهای روسیه دو شهر در جنوب «لیسیچانسک» و «سورودوینسک» در شرق این کشور را به کنترل خود درآوردند.

ساعتی پیش، مقامات جدایی طلب لوگانسک اعلام کردند که نیروهای روسی کنترل تنها مسیر پشتیبانی نیروهای اوکراینی در شهر لیسیچانسک را به دست گرفتند.

صبح امروز - پنجشنبه - سازمان اطلاعات نظامی انگلیس اعلام کرده بود که نیروهای روسی تا ۵ کیلومتری جنوب دونباس پیشروی کرده اند.

امروز، تارنمای خبری هیل گزارش داد: در حالی که روسیه تمرکز خود را بر منطقه دونباس در شرق روسیه معطوف داشته و اوکراین با این بحث مواجه بوده که برای صلح بخش های از قلمرو خود را واگذار کند، خواستار دریافت تسلیحات سنگین و مهمات بیشتری شده است.

مقامات اوکراینی با وجود اعلام کمک یک میلیاردلاری از سوی دولت بایدن، این اقدام را برای عقب راندن قوای روسیه از خاک اوکراین کافی نمی دانند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی چمران محمد علی کریم خانی روسیه جنگ اوکراین آمریکا اروپا ناتو مصطفی چمران محمد علی کریم خانی روسیه در منطقه شرق اوکراین منطقه دونباس ارتش روسیه یک جوخه دو شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه

مقامات محلی روسیه در منطقه کورسک اعلام کردند که در پی حمله ارتش اوکراین به مناطق غیرنظامی ۳ نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، «رومن استاروویت» فرماندار منطقه کورسک روسیه اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه به چند روستا در این منطقه حمله کردند که در پی آن دو نفر کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

وی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: طرف اوکراینی روستای کوزینو را بار دیگر بمباران کرد که در نتیجه آن یک زن کشته و یک نفر دیگر نیز به علت جراحت شدید به بیمارستان منتقل شد.

این مقام روس در ادامه افزود: یک پهپاد اوکراینی مهمات آتش‌زا بر بام یک خانه در روستای نیکولائف-دارینو در حومه سوژانسکی ریخت که باعث خسارت شدید شدید و یکی از ساکنان این خانه نیز بر اثر آتش‌سوزی جان باخت.

وزارت دفاع روسیه دیروز سه شنبه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: پهپاد اوکراین بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد. تلاش کی یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی بر فراز منطقه بلگورود و کورسک خنثی شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است: پهپادی که کی یف با آن قصد حمله به منطقه بلگورود و کورسک را داشت، منهدم شد؛ تلفات جانی و خسارتی هم به بار نیامد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر هم اعلام کرده بود که سامانه پدافند هوایی مسکو، چند پهپاد ارتش کی‌یف را در منطقه بلگورود سرنگون کرد.

ضدحملاتی که کی یف ماه ها درباره آن تبلیغ کرده و غربی ها به شدت به آن دل بسته بودند، از اوایل ژوئن پیش شروع شد؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این ضدحملات راه به جایی نبرده و علاوه بر این، تلفات زیادی را هم روی دست رژیم کی یف گذاشت.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند