Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@03:28:43 GMT

کشاورزی خانوادگی و نسلی ترویج شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۸۷۶۵

کشاورزی خانوادگی و نسلی ترویج شود

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی خانواده محور و نسلی را جدی بگیریم تا این شغل نسل به نسل منتقل شده و شاهد ورود فرزندان کشاورزان نیز به این عرصه باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ در سی و ششمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های بخش کشاورزی استان قزوین روز پنجشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار،  سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات کشور، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استاندار و جمعی از فعالان عرصه کشاورزی، از ۴۷ نفر از کشاورزان نمونه ملی و استانی تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فاطمه محمد بیگی در این مراسم اظهارداشت: در شرایطی که جهان با جنگ غذا روبروست بسیار خرسندیم که بیش از 47 کشاورز نمونه کشوری و استانی داریم که توانسته اند در عرصه تولید بخوبی بدرخشند و نقش آفرین باشند.

محمد بیگی گفت: این برگزیدگی نوعی لبیک به رهبری است که کشاورزان اجازه ندادند تا امنیت غذایی کشور به خطر بیفتد و محتاج دیگران شویم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  به نظر می رسد حمایت از کشاورزان هنوز جدی نیست زیرا اجازه نمی دهیم یک کشاورز اطراف باغ خود را فنس کشی یا یک اتاقک برای انباری وسایل کشاورزی احداث کند در حالی که در برخی استان ها مانند زنجان این محدودیت ها نیست و این دوگانگی آزار دهنده است.

وی بیان کرد: این که سومین استان کشور در صدور احکام قلع و قمع هستیم زیاد جالب نیست و باید به فکر آبادانی و استفاده بیشتر از زمین های کشاورزی و منابع طبیعی باشیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: لازم است کشاورزی خانواده محور و نسلی را جدی بگیریم تا این شغل نسل به نسل منتقل شده و شاهد ورود فرزندان کشاورزان نیز به این عرصه باشیم و از شکاف نسلی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: با استقرار حدود 60 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در استان می توانیم آموزش های تخصصی و انتقال دانش کشاورزی به جوانان را جدی بگیریم و گسترش دهیم.

محمد بیگی اظهارداشت: توسعه دانشکده های کشاورزی از دیگر طرح هایی است که می تواند به ترویج و توسعه دانش کشاورزی کمک کرده و برنامه های علمی و اصولی تری در حوزه آب و خاک و الگوی کشت را معرفی و عملیاتی کند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در حوزه آبخیزداری در استان عقب ماندگی زیادی داریم و امسال از مجموع ۱۲ طرح فقط سه طرح اجرا شده که این روند باید تسریع شود.

وی گفت: انتظار داریم با استفاده از اعتبارات ملی در اجرای طرح های کشاورزی و آبخیزداری زمینه تقویت امنیت غذایی در استان مهیا شود.

در ادامه از 10 کشاورز نمونه ملی و 37 کشاورز نمونه استانی تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی محمد بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ به مناسبت هفته ملی شوراها و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی،رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، فرماندهان لشکری و انتظامی و اعضای شورای ادوار ،مدیران استانی و شهری، معتمدین شهر و خانواده معزز شهدای قزوین، فاز سوم کمربندی نسیم شمال حدفاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر به دست فرزند آتش نشان فقید محمد جواد چگینی به بهره برداری رسید.

همچنین در این مراسم از ۱۴۰ دستگاه تاکسی و مینی بوس جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قزوین با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد ریال رونمایی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903097

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش