Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@14:21:27 GMT

احیا گردشگری آبی آبادان با ترویج سرمایه گذاری

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۸۸۸۴

احیا گردشگری آبی آبادان با ترویج سرمایه گذاری

عزت الله ضرغامی گفت: گردشگری به ویژه گردشگری آبی با ترویج سرمایه گذاری در آبادان رونق خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز پنجشنبه به منظور بازدید از جاذبه های گردشگری وارد آبادان شد و به وسیله شناور از جاذبه گردشگری اروند رود بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: آبادان انواع مزیت‌های گردشگری خاص را دارد و برای سلایق مختلف از ظرفیت‌های خدادادی برخوردار است.   وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: رودخانه بهمنشیر به شکل زیبا، پرآب، شیرین و همراه با نخلستان‌های فوق‌العاده با چینش زیبا و استثنایی، جاذبه طبیعی خاصی است.   ضرغامی گفت: متاسفانه به دلایل مختلف و بی توجهی‌ها در سال های گذشته، از ظرفیت رودخانه بهمنشیر برای گردشگری استفاده نشده است.   وی ادامه داد: در زمینه گردشگری ورزشی می‌توان بازی‌های آبی همچون جت اسکی، جت بُت، قایقرانی و سایر رشته‌های آبی را در این منطقه توسعه داد.   وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: باید با کمک نهادهای مختلف در راستای توسعه صنعت گردشگری آبی، سرمایه‌گذاری را در منطقه ترویج و آرام آرام این منطقه فوق‌العاده را با حفظ محیط زیست احیا کرد.   ضرغامی پرنده نگری از جمله فلامینگوهای ایتالیایی را یک ظرفیت بکر برای گردشگری آبادان دانست و افزود: مهاجرت فلامینگوها به این منطقه جذابیت خاصی دارد که می‌تواند زمینه توسعه گردشگری و جذب گردشگر را فراهم کند.   انتهای پیام/    

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • (ویدئو) تیراندازی عزت‌الله ضرغامی
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • عزت‌الله ضرغامی دست به اسلحه شد + فیلم | واکنش اطرافیان را ببینید
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان