Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در شصت و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان در اراک برگزار شد مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

قانون جهش دانش بنیان قانون بسیاری خوبی است که در سال جاری به تصویب مجلس رسیده، اما تعارضاتی بین این قانون و قوانین نظام گمرکی و قانون بودجه سنواتی وجود دارد که باید در مجمع مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون تطبیق مصوبات مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسائل مربوط به حوزه اصناف، گمرک و مالیات ریشه در ضعف قوانین و ناهماهنگی قوانین دارد که امیدواریم از طریق مجلس شورای اسلامی و شورای گفت‌وگوی ملی و سایر مبادی ذی‌ربط اصلاح شود.

نظام قانون‌گذاری در کشور به شرایطی رسیده که تنظیم برخی از مقررات و قوانین کافی نیست و مشکلاتی را به ویژه در مسیر تولید از جمله تولیدات عموم و تولیدات دانش بنیان ایجاد می‌کند.

در جلسه امروز موضوعات مهمی از جمله بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی، مشکلات حوزه اصناف، مسائل مربوط به تأمین مالی شرکت‌های حوزه تولیدی در بخش دامداری و کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که باید از طریق شورای گفت‌وگوی ملی برای حل این مسائل پیگیری کنیم.

چند موضوع که در جلسات گذشته تصمیم‌گیری شده بود هم سطح ملی مورد پیگیری قرار گرفته و به نتیجه رسیده‌است که در این جلسه گزارش‌های آن داده شد.

سرپرست شعب بانک کشاورزی استان مرکزی هم در جلسه حضور پیدا کرد و روند اعطای تسهیلات بانکی به‌ویژه در بانک کشاورزی سرعت خوبی به خودش گرفته و امیدواریم که با شتاب بیشتری به شرایط بهتر و پایداری برسیم و دغدغه تولیدکنندگان در خصوص تأمین مالی برطرف شود.

ناصر بیکی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی هم مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

در این جلسه دو موضوع پیش از دستور و دو موضوع دستور کار و ۴ مصوبه مورد بحث قرار گرفت؛ در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ معافیت گمرکی ماشین آلات بخش تولیدی را برای واردات حذف کردند که ما معتقدیم ضربه شدیدی به تولیدات صادرات محور و رونق اقتصادی وارد می‌کند و شرکت‌های دانش بنیان هم ضربه می‌خورند.

۶ پیشنهاد در خصوص جلوگیری از ضرر به تولیدات صادرات محور مطرح کردیم که امیدواریم با پیگیری در سطح شورای گفت و گوی ملی و مجلس شورای اسلامی به نتیجه برسد.

بررسی به حد نصاب نرسیدن برخی از واحد‌های صنفی در جهت تشکیل اتحادیه‌های شهرستانی و استانی بود که مقرر شد مجدد در دولت سیزدهم پیگیری شود، زیرا در دولت دوازدهم یکبار پیگیری کردیم و جواب نگرفتیم.

بررسی جرایم ناشی از تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفی و توزیع جرایم حاصل از تخلفات صنفی بین سازمان صمت و سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

فروش اجباری کالا‌های غیرضروری به همراه کالا‌های اساسی گفت: بعضی از کالای غیرضروری را همراه با کالا‌های اساسی به اجبار به توزیع کنندگان و اصناف می‌دهند که پیشنهاد ما در این موضوع مورد تصویب شورای گفتگوی بخش خصوصی دولت در شصت و پنجمین جلسه قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید تولید دانش بنیان شورای گفت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد

رئیس‌جمهور دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی 19 فروردین 1403 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 29 فروردین 1403 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس‌جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی 19 فروردین 1403 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 29 فروردین 1403 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست‌جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه