Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان اصفهان اظهار کرد: در ۱۲ خردادماه استاندار اصفهان به همراه مدیران دستگاه‌های دولتی استان به شهرستان گلپایگان سفر کرد و در این سفر یک روزه ضمن بازدید از پروژه‌های مختلف در جلسه مشترک شورای اداری استان و شهرستان ۴۲ مصوبه برای شهرستان تصویب و برای اجرایی شدن مصوبات از جمله پروژه فاضلاب مسکن مهر و شهرک علمی تحقیقاتی پیگیر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان اصفهان گفت: سفر رئیس جمهور با رویکرد تخصیص اعتبار به پروژه‌های دارای ردیف اعتبار و حداقل پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی بود.

عسگریان از تخصیص اعتبار به شهرستان در قالب تسهیلات برای صنایع و ستاد تسهیل خبر داد و گفت: در سفر رئیس جمهور پروژه‌هایی در حوزه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب و فاضلاب؛ شهرک علمی تحقیقاتی و استخر گلپایگان برای تخصیص اعتبار تعریف شده است.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه برای برخی پروژه‌های شهرستان به دلیل نداشتن ردیف اعتبار ملی، امکان جذب اعتبار نیست، تصریح کرد:  قبل از سفر رئیس جمهور به استان اصفهان از سوی دفتر فنی برای پروژه‌های شهرستان رقمی بر مبنای  ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد، اما هنوز قطعی نیست و رسما اعلام نشده است، سعی و تلاش در جذب اعتباری بیش از این رقم را داریم.

وی با بیان اینکه برای بررسی کیفیت آب شرب شهرستان جلساتی را در تهران با حضور شرکت آب نیرو، آب و فاضلاب استان برگزار کردیم، گفت: آزمایشاتی در حال انجام است تا منشأ اصلی طعم نامناسب آب مشخص شود اما هنوز نتیجه‌ای قطعی به دست نیامده است.

عسگریان تصریح کرد: تکنولوزی سد کوچری به صورتی است که خروجی آب شرب و کشاورزی در یک سطح انجام می‌شود و اگر خروجی آب کشاورزی از قسمت تحتانی سد انجام می‌شد به احتمال زیاد با این مشکلات مواجه نمی‌شدیم، تقاضا کردیم تا تخلیه مدام انجام شود تا ماندگی آب در قسمت تحتانی سد کمتر و مشکلات در آینده مرتفع شود.

فرماندار گلپایگان گفت:بند جلوی سد کوچری احداث و پمپ‌هایی روی این بندها نصب شده است تا درصدی از آب که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد از قسمت تحتانی خارج شود و در این بند قرار گیرد،  این بند به سمت بندهای کشاورزی در دوره جدید در حال انجام و با این روش آب از قسمت تحتانی خارج می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سیستم هوادهی در مجموعه تصفیه خانه آب گلپایگان نصب شده است که با این دو اقدام درصد قابل توجهی از مشکل طعم و بوی آب حل شده است، به صورت مستمر کارها و اقدامات در حال انجام است تا مشکلات کمتر از سال‌های گذشته برسد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: اینتر فرماندار گلپایگان سفر رئیس جمهور قسمت تحتانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این نشست مشاور پروژه توضیحات لازم در خصوص آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد را ارائه و سپس پیمانکار مجری مسائل و مشکلات اجرایی این پروژه را تشریح و تصمیمات لازم جهت اتمام پروژه در قالب برنامه زمانبندی فشرده جهت ایجاد امکان افتتاح سامانه فاضلاب ریحان آباد در هفته دولت سال جاری اتخاذ شد.   معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این نشست با بیان اینکه طرح سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد یکی از مجموعه طرح‌های مدیریت شده توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است، اظهار داشت: این طرح با بهره‌گیری از کمک مالی بانک جهانی بوده و قبل از یکپارچه سازی از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بود.    احیا جاهدی افزود: پس از یکپارچه سازی، مدیریت اجرای پروژه از سوی شرکت مهندسی به شرکت آب و فاضلاب استان واگذار گردید و هم اکنون دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.   وی گفت: عملیات فیزیکی در این طرح شامل ۲۵ کیلومتر شبکه جمع آوری فرعی و اصلی و انتقال فاضلاب و دو واحد ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱ هزار و ۷۵۰ متر مکعب در شبانه روز بوده و پس از اتمام عملیات شرایط برای واگذاری انشعابات فاضلاب فراهم و جمع آوری و دفع بهداشتی حدود ۱۶ هزار نفر از جمعیت منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • اصلاح راه‌های نامناسب و خطرناک ییلاق شهرستان اهر