Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از ورود دوفروند هواپیمای حامل کمک های امدادی ایران به فرودگاه خوست در این کشور برای کمک به زلزله زدگان خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، سفارت کشورمان در کابل اعلام کرد: ‏دو فروند هواپیمای حامل کمک های امدادی جمهوری اسلامی ایران جهت کمک به آسیب دیدگان زلزله مناطق جنوب شرقی افغانستان وارد فرودگاه خوست شد و محموله های کمکی تحویل مقامات محلی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کنسولگری ایران در مزار شریف نیز اعلام کرده بود. 

‏محموله کمک‌های ‎بشردوستانه تهران با هواپیماهای ارتش شامل ۴۰۰ دستگاه چادر امدادی و ۸۰۰ تخته موکت به ‎افغانستان ارسال شد.علاوه بر آن، محموله دیگری نیز از ولایت سیستان و بلوچستان به صورت زمینی شامل ۱۲۰۰ تخته موکت، هزار بسته غذایی و ۶۰۰ دستگاه چادر امدادی ارسال خواهد گردید.

روز گذشته زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر مناطقی از جنوب شرق افغانستان و همچنین بخش‌هایی از پاکستان را لرزاند. تلفات این زمین لرزه که بنابر تازه‌ترین گزارش ها به بیش از هزار تن افزایش یافته است. به گفته مقامات محلی تاکنون در این حادثه بیش از ۶۰۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

«هیبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان افغانستان نیز از سازمان‌های بشردوستانه و جامعه بین‌الملل برای کمک به افغانستان پس از وقوع زمین‌لرزه مهیب امروز در این کشور درخواست کمک کرده است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: زلزله افغانستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: زلزله افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید

به گزارش خبرآنلاین، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید گفت رژیم صهیونیستی پذیرفته پیش از آغاز حمله به رفح، دغدغه‌ها و نظرات آمریکا را بررسی کند.

کربی به شبکه خبری «ای. بی. سی» گفت: «آن‌ها (اسرائیل) به ما تضمین داده‌اند که تا وقتی درباره چشم‌اندازها و نگرانی‌های خود گفت‌وگو نکرده‌ایم، به رفح حمله نکنند.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در سفر آتی خود به منطقه سعی دارد شرایط را برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای تسهیل کند.

او همچنین گفت در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

به گزارش ایسنا، کربی همچنین با طرح این ادعا که تعداد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه افزایش یافته است، گفت: «اسرائیلی‌ها رفته‌رفته به تعهداتی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌ها خواسته عمل می‌کنند.»

علاوه بر این، کاخ سفید امروز اعلام کرد کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر موقتی که آمریکا در نزدیکی غزه ایجاد کرده، ظرف ۲ یا ۳ هفته آینده به غزه خواهد رسید، اما مقدار این کمک‌ها نسبت به کمک‌های بشردوستانه‌ای که از مسیر زمینی به غزه می‌رسد، کمتر است.

یک مقام حماس به رویترز گفت هیئت نمایندگان حماس قرار است فردا به قاهره بروند تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کنند.

یک مقام صهیونیست هفته گذشته اعلام کرد با وجود نگرانی‌های بین‌المللی گسترده، رژیم صهیونیستی تصمیم خود را برای حمله زمینی به رفح گرفته و این عملیات به‌زودی انجام خواهد شد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900748

دیگر خبرها

  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن (فیلم)
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت