Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که در سوپرمارکت‌ها قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ تایی بین ۹۱ تا ۹۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در پی اصلاح سیاست ارز ترجیحی و نظام توزیع عادلانه یارانه‌ها، نرخ مصوب دولت هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای تولیدکنندگان ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و شانه‌ای ۷۱ هزار تومان است و برای مصرف‌کنندگان کیلویی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان و شانه‌ای ۷۹ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که اکنون نیز قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ تایی در بازار حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که کمتر از قیمت مصوب تعیین شده است.

باوجود اینکه تولیدکنندگان با افت قیمت تخم‌مرغ در واحدهای تولیدی روبرو هستند، برخی در بازار اقدام به گران‌فروشی می‌کنند یا اینکه برخی رسانه‌ها با انتشار اخبار غیرواقعی و اعلام افزایش قیمت‌ها سعی در به هم ریختگی بازار دارند، درحالی که قیمت تخم‌مرغ در بازار زیر قیمت مصوب جدیدی است که دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعلام کرده است.

وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار محصولات پروتئینی اقدام به تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها کرده، اما با این وجود احتمال آن می‌رود برخی متخلفان اقدام به گران‌فروشی کنند.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تخم‌گذار به‌تازگی در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که کشور با مازاد تولید روبروست، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی بین ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان، یعنی حدود ۸ تا ۹  هزار تومان زیر قیمت مصوب سال گذشته به فروش می‌رسد که معادل ۲۵ درصد زیر قیمت مصوب به فروش می‌رسد که موجب ضرر تولیدکنندگان شده است.

به گفته حمیدرضا کاشانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای حمایت از تولیدکنندگان به‌تازگی اقدام به خرید حمایتی تخم‌مرغ از ۸ استان کشور بزرگ تولیدکننده این محصول  از جمله اصفهان، تهران، البرز، قم، قزوین، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و گلستان کرده است.

همچنین دولت برای حمایت از تولیدکنندگان این بخش به دلیل مازاد تخم‌مرغ اقدام به حذف عوارض صادراتی این محصول کرد تا جایی که چندی پیش بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تن  تخم‌مرغ به کشورهای هدف صادر شده است. 

قیمت انواع تخم‌مرغ بسته‌بندی در بازار | بسته ۲۰ عددی ۷۱ هزار تومان کد خبر 685493 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم قیمت - تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی تخم مرغ گرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم قیمت تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی تخم مرغ گرانی فروش می رسد زیر قیمت مصوب هزار تومان تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899856

دیگر خبرها

  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی