Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:48:45 GMT

جاده جایگزین بالادست سد هراز زیر بار ترافیک رفت

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۰۰۲۳

جاده جایگزین بالادست سد هراز زیر بار ترافیک رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، جاده جایگزین بالادست سد هراز عصر امروز به صورت آزمایشی و مقطعی با حضور سرپرست پلیس راه راهور کشور، نماینده مردم آمل در مجلس، مسؤولان کشوری و استانی زیر بار ترافیک رفت.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این اقدام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل، اظهار کرد: برای تخلیه بار ترافیکی بخشی از مسیر بالادست جایگزین جاده هراز در مسیر سد هراز زیر بار ترافیک رفت و در اقدام آزمایشی نتجه مطلوبی به همراه رضایت هموطنان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا حاجی‌پور با اشاره به اینکه اجرای کامل و بهره‌برداری از جاده جایگزین بالادست سد هراز ممکن است چند سال طول بکشد، افزود: همشهریان و مردم این منطقه سال‌های زیادی از گذران وقت در ترافیک سنگین مسیر ابتدای هراز چه از آمل به تهران در مسیر شمال به جنوب و چه از پایتخت به مازندران در مسیر جنوب به شمال کلافه هستند و برای خروج بار سنگین ترافیک به صورت موقت برای روزهای آخر هفته پیش‌بینی‌هایی شد.

وی با اشاره به اینکه این مسیر موقت بوده و جاده اصلی برای تردد نیست، عنوان کرد: به لحاظ ایمنی این مسیر دچار ایراداتی است و فقط برای خروج بار ترافیکی برای مدت زمان خاص با نظارت کمیته امینی راه‌های کشور به صورت موقت بازگشایی می‌شود البته ایرادات این مسیر باید جمع‌بندی شده و توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران حل شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسات متعدد در پلیس راهور کشور، کمیسیون ایمنی راه‌ها، معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی، نائب رئیس اول مجلس و مسؤولان کشوری و استانی برای بازگشایی راه‌ها در قالب ایجاد ایمنی در نوبت‌های مختلف برگزار شد و عصر امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی تست آزمایشی آن اجرا شد.

این مسؤول اظهار کرد: برای خروج بار ترافیکی این جاده کارگاهی مورد استفاده قرار گرفت زیرا برای ساخت جاده بالادست بوده و برای کاهش و خروج بار ترافیکی با حضور دو ایستگاه پلیس راه در ورودی و خروجی مسیر برای زمان معین زیر بار ترافیک می‌رود.

حاجی‌پور با اعلام اینکه محور مواصلاتی هراز یکی از جاده‌های مهم شریانی و استراتژیکی کشور است که نه تنها در ایام تعطیل بلکه در اکثر روزهای شاهد شاهد ترافیک نیمه سنگین و سنگین در آن هستیم، خاطرنشان کرد: صبح و عصر امروز شاهد ترافیک سنگین از ابتدای مسیر هراز، نارنجستان تا سد هراز بودیم که با بازگشایی آزمایشی جاده جایگزین پس از دقایقی ترافیک تخلیه شد.

وی یادآور شد: تردد در این مسیر فقط برای خودروهای سواری مجاز بوده و کامیون‌ها، ماشین‎های سنگین و اتوبوس‎ها در این مسیر موقت مجاز به تردد نیستند.

حاجی‌پور بیان کرد: این مسیر به صورت مقطعی در زمانی که نیاز به تخلیه بار سنگین ترافیک و پیک تردد در ایام تعطیل، روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه، جمعه و صبح شنبه به صورت مقطعی زیر بار ترافیکی می‌رود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: جاده هراز سد هراز زیر بار ترافیک جاده جایگزین بار ترافیکی خروج بار سد هراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز شنبه ۸ اردیبهشت در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت