Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@02:38:24 GMT

شایع‌ترین نوع سرطان‌ در مردان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۰۳۱۷

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به شیوع بیماری‌های سرطان و تهدید آن بر سلامت مردان، گفت: وجود تکرر ادرار در فرد، شب ادراری، باریک شدن ادرار، ریزش قطره قطره ادرار، اختلال در کنترل ادرار، وجود درد و دیده شدن خون در ادرار جزء علائم مهم در ابتلا به کانسر پروستات به شمار می‌آیند. ناطقان: به نقل از انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران، دکتر حمیدرضا دهقان منشادی متخصص رادیوتراپی آنکولوژی در خصوص هفته جهانی سلامت مردان که در روزهای ۱۵ تا ۲۱ ژوئن نامگذاری شده است و نقش مهم سلامت در مردان، در ابتدا با اشاره به شیوع بیماری‌های سرطان و تهدید آن بر سلامت مردان، اظهار داشت: کانسر ریه شایعترین نوع سرطان در میان دو جنس زن و مرد است و بعد از آن ابتلا به سرطان پروستات است که شایعترین کانسر اختصاصی در بین آقایان به حساب می‌آید، البته در برخی از استان‌های ایران کانسر معده شیوع بیشتری نسبت به سرطان پروستات در بین آقایان دارد، اما در کل سرطان ریه و سرطان پروستات شایعترین نوع سرطان در بین مردان شناخته می‌شوند که تهدید جدی در سلامت مردان به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این نکته مهم که کانسر پروستات کاملا قابل شناسایی و قابلیت کنترل را دارد، ادامه داد: بسیار تاسف بار خواهد بود که امروزه مردانی را به خاطر تشخیص دیررس و همچنین عدم درمان مناسب در اثر ابتلا به سرطان پروستات، منجر به مرگ شوند و آنها را از دست بدهیم.

دهقان منشادی اولین و مهمترین بخش در سلامت مردان را غربالگری و کنترل بیماری دانست و گفت: به تمامی آقایانی که ۵۰سال به بالا دارند توصیه می‌شود با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش غربالگری آنزیم اختصاصی پروستات و همچنین معاینه بسیار ساده مقعدی توسط پزشک بر روی پروستات صورت بگیرد که انجام این دو توصیه باعث می‌گردد تا با غربالگری اولیه و ساده بتوان تومورهای احتمالی در آینده و یا در همان زمان را در مراحل اولیه تشخیص داده و کنترل کرد.

شایع‌ترین نوع سرطان‌ در مردان چیست؟

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی ادامه داد: در صورت بالا بودن آنزیم در آزمایشات انجام شده یا وضعیت غیر طبیعی در معاینه با بررسی بیشتر و انجام سونوگرافی و معاینات تکمیلی می‌توان علت افزایش آنزیم اختصاصی پروستات یا علت معاینه غیر طبیعی را بررسی و تشخیص داد.

دکتر دهقان علائم اولیه در ابتلا به سرطان پروستات را اینگونه برشمرد و اظهار کرد: وجود تکرر ادرار در فرد، شب ادراری، باریک شدن ادرار، ریزش قطره قطره ادرار، اختلال در کنترل ادرار، وجود درد و دیده شدن خون در ادرار جزء علائم مهم در ابتلا به کانسر پروستات به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: در علائم نام برده شده به غیر از دیده شدن خون در ادرار همگی علائمی هستند که هم در بزرگی خوش‌خیم پروستات و هم در تومورهای پروستات دیده می‌شوند که در معاینات اولیه و همچنین اندازه گیری آزمایش PSA نوع آن را می‌توان تشخیص داد، و قطعا غربالگری و بررسی های اشاره شده به تمام مردان توصیه می‌شود.

وی با پرداختن به یکی از نکات مهم در پیشگیری از سرطان ریه، بیان داشت: مصرف سیگار یکی از شایعترین علل ابتلا به سرطان ریه است که به شدت توصیه می‌شود با ترک و عدم مصرف دخانیات به خصوص در آقایان سطح سلامتی و طول عمر مردان را افزایش دهیم.


منبع: خبر انلاین برچسب ها: شایع‌ترین نوع سرطان‌ ، مردان ، پروستات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شایع ترین نوع سرطان مردان پروستات سرطان پروستات ابتلا به سرطان سلامت مردان نوع سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق بر دانش‌بنیان شدن حوزه سلامت کشور و در نتیجه انتفاع بیماران سرطانی از طریق تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت تمرکز دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدصادق خیاطیان در نشستی با اعضای شورای راهبری کنگره کنسر ژنومیکس با اعلام حمایت صندوق نوآوری از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری در حوزه سلامت از جمله کنگره کنسر ژنومیکس، اظهار کرد: شکل‌گیری کمیته تجاری‌سازی در این رویداد، در کنار توجه به توسعه علمی اتفاق قابل ملاحظه‌ای است که می‌تواند در شکل‌گیری زیست بوم پیشگیری و درمان سرطان و سلامت کشور اثربخش باشد و این صندوق آماده تقویت و حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان از طریق ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم و نیز اهدای جوایز به گروه‌هایی است که مورد تایید کمیته تجاری‌سازی در نمایشگاه یا جشنواره ایده تا استارت‌آپ قرار می‌گیرند.

وی «سلامت» را از موضوعات راهبردی صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و تاکید کرد: معاونت توسعه این نهاد را مسؤول همکاری‌های لازم با کمیته تجاری کنگره کنسر ژنومیکس معرفی کرد.

در این نشست همچنین دکتر مصطفی زمانیان، عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده در دنیا طیف مختلفی از خیرین حوزه سلامت و حتی کسانی که با نیت انتفاع اقتصادی قصد مشارکت در بخش سلامت را دارند، می‌توانند در مدل‌های تامین مالی پروژه‌های اجتماعی مشارکت کنند، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از برخی از این مدل‌ها می‌تواند انگیزه‌ای را برای مشارکت خیرین و سرمایه‌گذاران حوزه سلامت به‌ویژه در زمینه پیشگیری و درمان سرطان فراهم کند.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دومین کنگره کنسر ژنومیکس با محورهای تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکرهای سرطان، از ۲ تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در سه بخش علمی، تجاری‌سازی و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر