Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@17:08:13 GMT

تاکنون فقط ایران کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان افغانستانی ارسال کرده است+فیلم

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۰۴۷۶

بنابر اعلام مسئول هلال احمر ولایت خوست افغانستان، با گذشت بیش از یک روز از وقوع زلزله شدید در این کشور، فقط جمهوری اسلامی ایران اقدام به ارسال کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کرده است.

مسئول هلال احمر ولایت خوست افغانستان در گفتگو با خبرنگار اعزامی به مناطق زلزله‌زده این  کشور گفت: این زلزله در این منطقه در 60 سال اخیر بی‌سابقه بوده و چنین زلزله‌ای ما ندیده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: کمک‌ها‌ی مردمی فعلاً فقط از ایران به افغانستان ارسال شده و از کشورهای دیگر هنوز کمکی نیامده است. در اخبار آمده بود که قطر هم تا دو سه روز دیگر کمک‌هایش را ارسال می‌کند.

مسئول هلال احمر ولایت خوست افغانستان گفت: باقی کمک‌هایی که به زلزله‌زدگان شده همان‌هایی بوده که از ولایت‌های دیگر افغانستان ارسال شده و شامل مواد خوراکی و برخی اقلام غیرخوراکی بوده است. سرپناه مهمترین نیاز فعلی زلزله‌زدگان است و پس از آن مواد خوراکی و البسه بسیار مورد نیاز است. به دلیل نزدیکی مناطق زلزله‌زده به ناحیه کوهستانی، هوا در آنجا سرد است.

تقریباً همه اماکن خدمات عمومی مثل بیمارستان و مدرسه و مانند اینها تخریب شده‌اند.

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: زلزله زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان افزود که جاری شدن سیلاب‌ و بارندگی‌ در پانزده ولایت افغانستان، ۱۴۰ خانه مسکونی را نیز تخریب کرده است.

او در این باره افزود: در سه روز اخیر در اثر بارندگی‌ شدید و سیلاب‌ در ولایت‌های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان هشت شهروند این کشور جان‌باخته و سه تن دیگر مجروح شده اند.

پیش از این، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان گفته بود که بر اثر سیلاب‌های اخیر سرتاسر افغانستان، ۹۰ تن جان‌باخته و ۵۴ تن دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات