Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ سفید همزمان با درخواست اوکراین برای دریافت تسلیحات سنگین و مهمات بیشتر اعلام کرد آمریکا بسته جدید نظامی ۴۵۰ میلیون دلاری به کی‌یف ارسال می‌کند که شامل سیستم‌های راکتی، قایق‌های گشتی و مهمات می‌شود.

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که بسته نظامی جدید ۴۵۰ میلیون دلاری آمریکا برای اوکراین شامل سیستم‌های راکتی موسوم به هیمارس (HIMARS)، ده‌ها هزار گلوله و مهمات اضافی و همچنین قایق‌های گشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کربی در نشستی خبری در کاخ سفید گفت: آمریکا یک کمک امنیتی دیگر به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار برای اوکراین اعلام کرده است. این کمک نظامی  بخشی از تعهد ما برای کمک به اوکراین برای دفاع از دموکراسی خود در برابر تهاجم بی‌دلیل روسیه است

وی ادامه داد: این بسته شامل تسلیحات و تجهیزات، از جمله سامانه‌های راکتی (هیمارس)، ده‌ها هزار گلوله اضافی برای سیستم های توپخانه‌ای و قایق‌های گشتی برای کمک به اوکراین در دفاع از سواحل و مسیر های آبی خود است.

در حالی که روسیه تمرکز خود را بر منطقه دونباس در شرق روسیه معطوف داشته و اوکراین با این بحث مواجه بوده که برای صلح بخش های از قلمرو خود را واگذار کند، خواستار دریافت تسلیحات سنگین و مهمات بیشتری شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست، تارنمای خبری هیل درادامه این مطلب نوشت: مقامات اوکراینی با وجود اعلام کمک های یک میلیاردلاری از سوی دولت بایدن، این اقدام را برای عقب راندن قوای روسیه از خاک اوکراین کافی نمی دانند.

هیل نوشت:  اوکراین تاکنون تنها ۱۰ درصد از تسلیحاتی که برای مقابله با قوای روسیه درخواست کرده بود از طرف غربی دریافت کرده است.

تارنمای خبری این رسانه آمریکایی درادامه نوشت: درحالی که دولت بایدن در ظاهر کی‌یف را برای پایان دادن به جنگ تحت فشار قرار نمی دهد اما درپشت صحنه  مقامات آمریکایی دراین مورد که اوکراین قادر به بازپس گیری قلمرو خود از قوای روسیه نیستند، روبه فزونی است.

 هیل نوشت: اکنون برخی مقامات آمریکایی پیشنهاد می کنند که اوکراین با واگذاری برخی از سرزمین های خود  به روسیه به نام صلح، به وضعیت دفاعی کنونی  پایان دهد، این افراد ازجمله شامل هنری کسینجر است که یادآور شده «لازم است تا مذاکرات صلح آغاز شود».

تارنمای خبری آمریکایی هیل درادامه نوشت: وضعیت بسیار وخیم است چراکه اوکراین در قیاس با  قوای روسیه از مهمات و تسلیحات اندکی برخوردار بوده  و به گفته «هانا مالیر» (Hanna Maliar) تسلیحات اوکراین در قبال روسیه در مقایسه یک به ۱۰ و مهمات رو به اتمام است.

https://www.youtube.com/watch?v=qdKXj78BLq4

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تحولات اوکراین ، کاخ سفید ، جان کربی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تحولات اوکراین کاخ سفید جان کربی ۴۵۰ میلیون قوای روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور ۶ موشک دوربرد موسوم به «اتکمز» ساخت آمریکا و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، ۶ فروند موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت ایالات متحده و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» (Hammer) ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که این موشک‌ها به سمت کدام مناطق شلیک و در کجا هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که موشک‌های اتکمز بر فراز این شبه جزیره سرنگون شدند.

آکسیونوف در پیام‌رسان «تلگرام» عکسی را منتشر کرده است که مهمات فرعی منفجر نشده موشک‌های اتکمز را نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد اتکمز را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را تایید کرد، به کی‌یف فرستاده است.

ارسال موشک‌های اتکمز با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین، موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن مورد بحث قرار گرفته بود.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر ارسال موشک های اتکمز به اوکراین را تایید و اعلام کرده بود: رئیس‌جمهوری آمریکا در فوریه (بهمن/اسفند) به تیم خود دستور داد تا تعداد قابل توجهی از این موشک‌های دوربرد را در اختیار اوکراین بگذارند.

بایدن به تازگی قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی‌یف را امضا کرد و مدعی شد که این قانون جهان را امن‌تر می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات