Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ۲۴ نماینده مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند که واشنگتن به صورت مستقیم در تحقیقات مربوط به قتل «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار روزنامه الجزیره در فلسطین اشغالی مشارکت کند.

سناتورهای آمریکایی خواستار تحقیقات شفاف و جامع، تحت نظارت واشنگتن درباره شهادت این روزنامه‌نگار فلسطینی-آمریکایی به هنگام پوشش خشونت رژیم صهیونیستی علیه معترضان در کرانه باختری در روز ۱۱ مه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قانونگذاران آمریکایی در این نامه نوشت‌اند: «مشخص است هیچ‌کدام از طرف‌های حاضر در میدان برای انجام تحقیقات معتبر و مستقل به یکدیگر اعتمادی ندارند. ما معتقدیم تنها راه برای دستیابی به این هدف این است که ایالات متحده مستقیماً مشارکت کند.»

یک سخنگوی مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته واشنگتن در حال انجام تحقیقات رسمی در این خصوص نیست اما از دو طرف می‌خواهد شواهد مربوط به این تحقیقات را با یکدیگر رد و بدل کنند.

بعد از جنایت رژیم موقت صهیونیستی در قتل «شیرین ابو عاقله»، خبرنگار الجزیره، درخواست‌ها از آمریکا برای تجدید نظر در حمایت‌های بی‌قید و شرطش از رژیم صهیونیستی و مشروط کردن کمک‌های سالانه‌اش به این رژیم شدت گرفته است. 

وزارت خارجه آمریکا بعد از حمله عوامل رژیم موقت صهیونیستی گزارش‌ها به مراسم تشییع‌جنازه ابو عاقله این اقدام را «نگران‌کننده» خوانده و خواستار تحقیق درباره مرگ این خبرنگار شده بود. در آن زمان «جو بایدن» هم هنگامی که از سوی خبرنگاران درباره این قتل مورد سوال قرار گرفت به جای محکوم کردن این جنایت گفت که در جریان جزئیات نیست و لازم است درباره آن تحقیق انجام شود.

اما فعالان مستقر در آمریکا تصریح کردند چنین بیانیه‌هایی تنها بر همدستی واشنگتن با جنایات رژیم صهیونیستی و بی‌اعتنایی این رژیم به قوانین بین‌المللی صحه می‌گذارند.

«الیاس نیومن»، مدیر ارتباطات در «IfNotNow» که سازمانی در آمریکا متشکل از یهودی‌های مخالف با اشغالگری رژیم اسرائیل است در مصاحبه با شبکه الجزیره می‌گوید: «درخواست مقام‌های آمریکایی برای تحقیق در این خصوص، نشان‌دهنده ریاکاری و دو رویی بسیار بسیار عمیق آنها است. در واقع کاری که در اینجا آنها باید انجام بدهند این است که نگاهی به آینه بیندازند (کنایه از اینکه بایستی خودشان این تحقیق را انجام بدهند.)»

او اضافه می‌کند: «سیاستمداران تندرویی که طرفدار حمایت بی‌قید و شرط از اسرائیل هستند باید به آیینه بنگرند و این واقعیت را درک کنند که حمایت‌های مالی بی‌وقفه ما عامل بزرگی است که اسرائیل را قادر می‌کند احساس مصونیت کرده و این تخلفات حقوق بشری را مرتکب شود.»

کمک‌ها به رژیم صهیونیستی

دولت جو بایدن و مقام‌های ارشد او بارها تصریح کرده‌اند که کمک سالانه ۳.۸ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم موقت صهیونیستی را نه کاهش خواهند داد و نه آن را به هیچ عامل دیگری منوط خواهند کرد.

«جینان دینا»، عضو «کمیته ضدتبعیض آمریکایی-عربی» که خودش را بزرگترین سازمان مدنی متشکل از آمریکایی‌های عرب‌تبار معرفی می‌کند ماه پیش در مصاحبه‌ای خاطرنشان کرد که شیرین ابو عاقله دومین شهروند آمریکایی است که نیروهای اسرائیلی در سال جاری میلادی او را به قتل رسانده‌اند. نخستین شهروند، «عمر اسد»، شهروند ۷۸ ساله آمریکایی بود که بعد از دستگیری در کرانه باختری در ژانویه جان باخت. 

دینا گفته آمریکایی‌های فلسطینی‌تبار، از جمله خودش هنگامی که برای دیدار با اعضای خانواده‌شان به فلسطین سفر می‌کنند احساس نمی‌کنند که دولتشان حمایتی از آنها به عمل می‌آورد.

دینا می‌گوید: «ما آمریکایی هستیم و مالیات می‌پردازیم، اما آن مالیات به معنای واقعی کلمه هزینه بدرفتاری با خانواده‌های ما و فلسطینی‌ها در سرزمین‌شان می‌شود. بسیاری از ما امسال از رفتن به فلسطین می‌ترسیم.»

اکنون چندین دهه است که اسرائیل اصلی‌ترین متحد آمریکا در خاورمیانه بوده و روسای جمهور و قانونگذاران از هر دو حزب آمریکا خودشان را متعهد می‌دانند حمایت‌های بی‌وقفه و غیرمشروط واشنگتن به این رژیم را مورد تأکید قرار دهند. دولت آمریکا علاوه بر کمک‌های سالانه ۳.۸ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی، امسال ۱ میلیارد دیگر به این رژیم برای نوسازی سامانه گنبد آهنین کمک کرد. 

بر همین اساس «مایا بری»، مدیرعامل اندیشکده «موسسه آمریکایی-عربی»، مستقر در واشنگتن گفته کاملاً مشخص است که ایالات متحده را نمی‌توان به عنوان یک بازیگر بی‌طرف در درگیری‌های فلسطین و اسرائیل در نظر گرفت.

بری به الجزیره گفت: «ما در اینجا ناظر بی‌طرف نیستیم. ما خودمان را کاملاً به حمایت از اسرائیل که در حال ارتکاب این بدرفتاری‌ها است متعهد می‌دانیم.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شیرین ابوعاقله رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند

«مصطفی معین» وزیر علوم در دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب خشن جنبش دانشجویی در آمریکا توسط نیروهای نظامی و امنیتی این کشور، با بیان اینکه ️دانشگاه در کنار رسانه، سینما، اقتصاد و ساختار حکومت، از جمله نهادهای تحت نفوذ صهیونیست‌ها در آمریکا است اظهار کرد: تداوم اعتراض‌های دانشجویی توسط جوانان و دانشجویان آزاده آمریکایی از ملیت‌های مختلف -از جمله جهان سوم- علیه جنایات رژیم صهیونیستی، می‌تواند تاثیر زیادی بر افکار عمومی جامعه آمریکا بگذارد.

استاد پیشین دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اعتراض‌ها در آمریکا حتی می‌تواند امنیت گروه‌های یهودی افراطی را در معرض خطر قرار بدهد، افزود: البته از طرف دیگر این اعتراض‌ها موجب شده تا دانشجوها، استادها و حتی مدیران دانشگاه‌ها به صورت سازمان‌یافته در معرض سرکوب و یا فشارهای سیاسی قرار بگیرند.

معین با بیان اینکه حمایت تمام‌قد دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی منجر به تخریب وجهه بین‌المللی و داخلی آمریکا شده است، گفت: ️صهیونیست‌ها رسوخ عمیقی در ساختار حکومتی آمریکا اعم از مجلس و دولت و دستگاه قضایی دارند و در مقابل، رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی هم نماینده و حافظ منافع آمریکا و غرب در منطقه راهبردی و نفت‌خیز خاورمیانه است؛ به خاطر این نقش راهبردی رژیم اشغالگر به تکنولوژی و سلاح‌های پیشرفته، تجهیز شده است.

اعتراض دانشجویان به جنایات صهیونیست‌ها می‌تواند به افکار عمومی جوامع جهت بدهد

وزیر علوم در دولت اصلاحات با اشاره به زمینه‌های شکل‌گیری جنبش دانشجویی در آمریکا گفت: در جوامعی که اختلاف‌های طبقاتی، تبعیض و نابرابری در آن‌ها شدید و ساختار، استبدادی و بدون تشکل‌ها و احزاب و رسانه‌های آزاد است، همواره احتمال بروز جنبش‌های عدالت‌طلبانه و ضد دیکتاتوری از سوی دانشجویان وجود دارد که نمونه‌های اعتراضی آن را می‌توانیم اکنون در آمریکا، آلمان و فرانسه و همچنین در برخی کشورهای اسلامی ببینیم.

معین همچنین با اشاره به اهمیت و تاثیر جنبش جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: به طور کلی ️در دنیا و همچنین در کشور خودمان، نهاد دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران بخش خصوصی، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتر و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتری در یک جامعه برخوردار هستند و اعتراض آن‌ها نسبت به جنایات صهیونیست‌های نژادپرست و تجاوزگر می‌تواند به افکار عمومی جوامع جهت بدهد و به تغییر سیاست‌های دولت‌ها و حتی تغییر آن‌ها منجر شود.

کد خبر 6093665 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • خبرها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند