Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@16:02:26 GMT

تغییرات اقلیمی و مشکلات تنفسی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۱۴۱۶

تغییرات اقلیمی و مشکلات تنفسی

آفتاب‌‌نیوز :

ازن گازی است که به طور طبیعی در اتمسفر بالایی زمین یافت می‌شود و سپر محافظتی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید ایجاد می‌کند. تولید ازن در سطح زمین که برای سلامتی ما خطرناک است، زمانی اتفاق می‌افتد که آلاینده‌های ساطع شده از خودروها یا کارخانه‌های شیمیایی در نور خورشید واکنش نشان دهند.

افزایش ازن سطح زمین و ذرات معلق، منجر به کاهش عملکرد ریه می‌شود به خصوص اگر افراد از دوران کودکی در معرض آلودگی هوا قرار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین نگرانی‌های ناشی از آلودگی هوا آسم، بیماری مزمن انسدادی ریه و عفونت‌های مجاری تنفسی هستند.

در روزهای گرم غیرمعمول که به دلیل تغییرات اقلیمی در سال‌های آینده بیشتر شاهد آن خواهیم بود، سطح ازن زمین می‌تواند به سطوح ناسالم برسد و خطر تنفس هوای حاوی ازن افزایش می‌یابد.

به گزارش یورونیوز، یک زن در کانادا اولین بیمار در جهان شد که تشخیص داده شد از «تغییرات آب و هوایی» رنج می‌برد، زیرا در اثر موج گرما دچار مشکلات تنفسی شد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی مشکلات تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد

هوای شهر سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام و مرکز بهداشت این شهرستان اقدام به صدور توصیه و هشدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا وضعیت کیفیت هوای سطح شهر سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شد.

از این رو مرکز بهداشت شهرستان سلماس اقدام به صدور توصیه و هشدار برای عموم شهروندان ساکن در این شهر به شرح ذیل کرد.

۱_ از تردد غیرضروری تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی ممانعت شود.

۲_حضور در پارک‌ها و پیاده‌روی در شرایط آلودگی و گرد و غبار، صورت نگیرد .

۳_ استفاده از ماسک تنفسی فیلتردار N95 برای کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گردوغبار قرار دارند، مثل پلیس راهور, خدمات شهری و....ضروری است.

۴_ شهروندان در صورت مواجه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

۵_ برای پیشگیری از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ را ببندید و از باز و بسته کردن غیر ضرور آن‌ها خودداری شود.

کد خبر 748505

دیگر خبرها

  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • تصاویری زیبا و خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان + تصاویر