Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصالح جوکار درباره عملکرد دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت رئیسی در شرایطی آغاز به کار کرد که روزانه بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنان‌مان به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست می‌دادند، اما این دولت توانست در حوزه سلامت و مقابله با بیماری کرونا کارنامه بسیار خوبی از خود بر جا بگذارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات اصلی مردم در آن مقطع تأمین واکسن کرونا بود، گفت: دولت سیزدهم ضمن حمایت از تولید واکسن داخلی، ساخت واکسن مشترک با کشورهای دیگر و خرید واکسن از کشورهای خارجی را در دستورکار خود قرار داد و همین مسئله منجر به آن شد که میزان بیماری کرونا در کشورمان تا حد زیادی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: این در حالی است که دولت روحانی مدام می‌گفت به دلیل تحریم‌ها هیچ کشوری واکسن در اختیار ایران قرار نمی‌دهد اما دولت رئیسی نشان داد این کار شدنی است، بنابراین کارنامه دولت سیزدهم در حوزه سلامت بسیار قابل قبول است و همواره باید آن را به یاد داشته باشیم.

جوکار با اشاره به سفرهای استانی و میدانی رئیس‌جمهور گفت: دولت سیزدهم در عمل نشان داده یک دولت مردمی است و مسئولان به ویژه رئیس‌جمهور همواره در بین مردم حضور دارند و مشکلات آنان را از نزدیک می‌بینند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بررسی میدانی مشکلات باعث می‌شود که دولت مشکلات هر استان و منطقه را از نزدیک ببیند و اعتبارات لازم برای رفع این مشکلات تخصیص داده شود، از سوی دیگر تعامل نزدیک بین دولتمردان و مردم باعث می‌شود که مردم نسبت به آینده امیدوار شوند و آرامش خاطر پیدا کنند.

وی یادآور شد: متأسفانه در هشت سال گذشته و در دولت روحانی، ارتباط دولت با مردم بسیار ضعیف بود، اما دولت سیزدهم آن روند را تغییر داد و با تقویت تعامل با مردم باعث شد سرمایه اجتماعی کشور ارتقا پیدا کند.

جوکار اظهار کرد: یکی از مشکلات دیگری که مجلس یازدهم در ابتدا با آن مواجه شد، آن بود که دولت روحانی مصوبات مجلس را اجرا نمی‌کرد، اما الآن اینگونه نیست و دولت سیزدهم خود را پایبند به اجرای قوانین می‌داند و خوشبختانه تعامل و ارتباط خوبی بین مجلس و دولت برقرار است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی درباره طرح‌محوری نمایندگان مجلس یازدهم، گفت: نمایندگان طرح‌های زیادی را برای حل مشکلات کشور تدوین کرده‌اند، اما لازم است دولت لوایح لازم را هر چه زودتر به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، چرا که در لوایح، کارِ کارشناسی بیشتری انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: بر هیچ کسی پوشیده نیست که مردم از لحاظ معیشتی مشکلات جدی دارند و همه مسئولان هم باید خودشان را موظف به رفع مشکلات اقتصادی ملت بدانند. اما حتماً باید این مساله در نظر گرفته شود که مشکلات اقتصادی کشور یک شبه به وجود نیامده که بتوان آن را یک شبه حل کرد و لازم است به دولت فرصت داده شود تا اقدامات لازم را برای برون‌رفت از این مشکلات انجام دهد.

جوکار افزود: همچنین از زمانی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرده است ما شاهد رشد و توسعه فعالیت‌های عمرانی هستیم. حذف ارز ترجیحی از ابتدای زنجیره تأمین و توزیع هم یکی دیگر از اقدامات خوب دولت بود، اما دولت نباید به صورت نقدی یارانه پرداخت می‌کرد و لازم است هر چه سریع‌تر زیرساخت کالابرگ الکترونیکی را فراهم کند.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد ثبات اقتصادی در کشور گفت: ثبات اقتصادی در سایه ثبات نرخ ارز محقق می‌شود که امیدواریم دولت در این زمینه موفق باشد. لازم است صادرات غیرنفتی خود را فعال‌تر کنیم و از فرصت‌های کشور در حوزه تجارت خارجی نهایت استفاده را ببریم.

جوکار ضمن تقدیر از دولت سیزدهم برای افزایش روابط با کشورهای همسایه، گفت: دولت سیزدهم نگاه بسیار خوبی به کشورهای همسایه و منطقه دارد و تاکنون قراردادها و توافق‌های بسیار خوبی به ویژه در حوزه انرژی بین ایران و همسایگان منعقد شده و به طور قطع این تعاملات تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: محمدصالح جوکار دولت روحانی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سیدمحمد حسینی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نظرات مختلف درباره تعطیلی شنبه و پنجشنبه مطرح شد و پس از اعلام تعطیلی پنجشنبه برخی افراد با تشکیک در نظر کمیسیون اجتماعی، مطرح شدن این موضوع در صحن علنی خواستار هستند.

وی ادامه داد: دولت در پیشنهاد لایحه تعطیلی یک روز دیگر در هفته روز خاصی را مشخص نکرد و فقط به دنبال تصویب قانون تعطیلی بود که اکنون افراد نظر بر این دارند که این روز در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در تهران و بسیاری مناطق کشور مدرسه‌ها، دانشگاه و برخی دستگاه‌های اجرایی پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما برخی افراد به دلیل روابط تجاری و تعاملات، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنند و باید منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی باشیم.

رفع مشکلات کارگری از اولویت‌های دولت سیزدهم

معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر بیان کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله کارگران دارد که احیای واحدهای راکد از جمله اقدام‌ها برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر است.

وی با اشاره به احیای بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، بیان کرد: احیای واحدهای راکد نقش مهم در ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ و تثبیت اشتغال دارد.

حسینی ابراز کرد: اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و پیشران نقشی مهم در اشتغالزایی و حمایت از جامعه کارگری دارد.
به گفته معاون امور مجلس رییس جمهور، راه‌اندازی واحدهای پیشران صنعتی، معدنی و پتروشیمی تضمین‌کننده آینده شغلی کارگران است.

وی با تاکید بر تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات جامعه کارگران، اظهار کرد: اعتراض‌های شغلی در دولت سیزدهم شده است و در حمایت از قشر زحمت کش کارگران اختلاف نظری بین مسوولان وجود ندارد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح نیست

معاون امور مجلس رییس جمهور درباره خبرهایی مبنی بر احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش که طی روزهای گذشته در فضای مجازی دست به دست شده است، گفت: سه هفته کاری تا پایان فعالیت این دوره از مجلس شورای اسلامی باقیمانده و بعید است چنین مساله‌ای مطرح باشد.

حسینی در عین حال خاطر نشان کرد که اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پرسش و نکته‌ای مدنظرشان باشد وزیران پاسخگو خواهند بود.

تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای سمنان و بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان از جمله برنامه‌های سفر روز جمعه معاون امور مجلس رییس جمهور به این استان بود

دیگر خبرها

  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود