Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، در این گزارش به بررسی وضعیت بازارهای مالی(ارز، بورس، طلا و سکه) از بیست و هشتم خرداد تا دوم تیر و پیش بینی روند این بازارها طی روزهای آینده پرداخته ایم.

جدول زیر وضعیت روزانه دلار، یورو، سکه تمام، نیم سکه، ربع سکه، اونس جهانی و طلای ۱۸ عیار در آخرین هفته خرداد را نشان می‌دهد.

نرخ دلار آمریکا در این هفته روندی باثبات را داشت و در محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ یورو نیز وضعیت مشابهی را تجربه کرد و روندی تقریبا باثبات داشت.

مهدی میرزایی گفت: وضعیت کاهش دلار ناشی از افزایش شدید آن طی هفته قبل بود که روند فزاینده‌ای در پیش گرفت و طی هفته اخیر، تا حدودی اصلاح کاهشی کرد. در این میان برخی اقدامات بانک مرکزی در مدیریت بازار هم موثر واقع شد و نرخ ارز را به کانال کمتر از ۳۰ هزار تومان هدایت کرد. با این حال باید منتظر ماند و دید که در میان مدت و بلندمدت، چه روندی در انتظار نرخ ارز و طلا خواهد بود.

شاخص کل بورس در این هفته حدود ۲.۶۷ درصد افت را تجربه کرد و از تراز یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحد به تراز یک میلیون و ۵۳۳  هزار واحد رسید. کاهش نرخ کامودیتی‌ها در مبادلات جهانی، اعلام اثرات منفی قطعی برق بر روند فعالیت‌های تولیدی شرکت‌ها و شایعاتی در خصوص افزایش نرخ بهره بین بانکی، از جمله دلایل کاهش شاخص‌ها بودند. 

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه گفت: فعلا بازار حالت خنثی دارد و نیازمند یک محرک قوی است. این محرک فعلا خود را در بازار نشان نداده و سرمایه‌گذاران همچنان باید منتظر بمانند.

در هفته آینده دو اتفاق مهم داریم که ممکن است نقش محرک را برای بازار ایفا کنند. یکی بحث گزارش ماهانه خرداد است که با توجه به افزایش نرخ دلار به نظر گزارشات خوب باشند و مورد بعد روند افزایشی نرخ دلار نیمایی است که هر دو مورد می‌توانند نقش محرک را برای بازار داشته باشند.

به گفته وی اگر اتفاق خاصی رخ ندهد فعلا بازار را نمی‌توان مثبت پیش‌بینی کرد و در بهترین حالت شاخص کل خنثی خواهد بود، البته شاید شاخص هم‌وزن نیز از شاخص کل بازدهی کمتری داشته باشد. با توجه به شرایط نرخ‌های جهانی از شرکت‌های وابسته به این نرخ‌ها نیز خیلی انتظار رشد وجود ندارد. همچنین با توجه به روند بازار، نمی‌توان صنعت خاصی را به عنوان صنعت پیشتاز در هفته پیش رو نام برد و احتمالا حجم معاملات نیز مانند هفته قبل پایین باشد.

در هفته‌ای که گذشت، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱.۹۶ درصد افزایش به قیمت ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و طرح قدیم هم بدون تغییر به نرخ ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.  

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: میزان حباب سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوایل هفته کاری با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها شاهد شروع متعادلی بودیم، اما در جدال عرضه و تقاضا، فروشندگان برنده بودند و دوباره یک هفته‌ اصلاحی و خسته کننده را سپری کردیم. فقط شاهد نوساناتی در محدوه‌های حمایتی سهام بودیم، تعداد محدود، سهام بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید، با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

او افزود: انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و ... خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم منتهی تا زمانی که این دور باطل ادامه دارد حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست