Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در این روزها که قیمت اجاره‌بها درحال سبقت گرفتن از یکدیگر است مهربانانی هستند بدون توجه به افزایش اجاره‌بها مراعات حال مستاجران را می‌کنند.

درست است قیمت اجاره‌خانه سر به فلک کشیده اما مستاجرها نیز واقعا در شرایط بدی هستند به‌ویژه شرایط برای افرادی که عیال‌وار هستند، سخت‌تر است؛ حتی اگر منزلی با قیمت مناسب پیدا کنند،‌ به‌ این دلیل که اکثر صاحب‌خانه‌ها دوست دارند منزل‌شان را به عروس و داماد اجاره دهند نتوانند خانه را اجاره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط هستند صاحب خانه‌هایی که تمام تلا‌ش‌شان اجاره دادن منزل‌شان به خانواده‌های عیال‌وار است و حتی در مواردی از خودشان می‌گذرند اما پشت مستاجر را خالی نکرده و به عبارتی آنان را تا خانه‌دار شدن همراهی می‌کنند.

به سراغ سکینه مولایی خانم ۵۲ ساله ساروی رفتیم که اعتقاد دارد هر مستاجری باید خانه‌دار شود و در این زمینه صاحب‌خانه باید هوای مستاجرش را داشته باشد.

خانم مولایی، این صاحب‌خانه که در این روزها تجلی مهربانی است در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: ۳۰ سال است که منزلم را اجاره می‌دهم، طی این سال‌ها ۵ مستاجر داشتم و نکته مهم اینکه همه مستاجران وقتی خانه‌دار شدند از منزلم رفتند.

سر سال که می‌شد دنبال این نبودم بازار پول پیش و اجاره چگونه است قیمت اجاره براساس وسع مستاجرم بود حتی گاهی شرایط مستاجران را می‌دیدم که خانه‌سازی دارد اصلا مبلغ را تغییر نمی‌دادم.

*عقب انداختن عروسی پسر بخاطر مستاجر

خانم مولایی با بیان اینکه هر مستاجری باید صاحب‌خانه شود، اضافه می‌کند: مستاجرهای من همه عیال‌‌وار بودند حتی مستاجر آخرم منزلش را گچ و خاک بود و چون پسرم قرار بود عروسی کند و به منزلم بیاید گفت من منزل را تخلیه می‌کنم، گفتم من عروسی را عقب می‌اندازم شما منزل را آماده کنید.

بیشتر از یک سال عروسی پسرم بخاطر مستاجرم عقب افتاد اما خوشحالم آخرین مستاجرم هم که صاحب چند فرزند بود خانه‌دار شد.

این صاحب‌خانه مهربان تصریح می‌کند: به برکت مال اعتقاد دارم و اینکه از هر دستی دهی از همان دست هم می‌گیری و نتیجه تمام این سال‌ها را در زندگیم به‌خوبی درک کردم، اینکه دو دخترم ازدواج کردند و طعم مستاجری نچشیدند و صاحب خانه شدند و همه در سلامت کامل هستند نتیجه همین برکت است.

*برکت مهربانی روی سفره صاحب‌خانه

اینکه در چنین شرایط اقتصادی که همه مردم در تلاش و زحمت هستند برخی صاحب‌خانه‌ها به‌واسطه اجاره منزل‌ روزی می‌خورند ولی در همین شرایط سخت و دشوار اگر مهربانی فراموش نشود و بتوانیم باملاحظه حال مستأجران را درک کنیم مایه برکت خواهد بود.

خودم هم مستاجر نبودم و طعم مستاجری را نچشیدم ولی هر کمکی از دستم برآید دریغ نمی‌کنم؛ چراکه الان وضعیت خوبی نیست.

وی خاطرنشان می‌کند: چند روز پیش با یکی از اقوام صحبت می‌کردم و می‌گفت یکی از آشناهایش دو بچه دوقلو دارد و به دنبال اجاره است ولی به هر دری می‌زند همه باتوجه به تعداد فرزندانش که زیاد است جواب رد به او می‌دهند این موضوع را که شنیدم خیلی ناراحت شدم؛ با خودم گفتم کاش من منزلی داشتم و در اختیارش قرار می‌دادم.

حرف آخرم اینکه باید دست مستاجر را گرفت، اگر نگیریم واقعا نمی‌شود؛ ولی گاهی آنقدر در دو دو تا چهار تا غرق می‌شویم که فراموش می‌کنیم شاید امتحان و آزمایشی برای ما باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: بانوی ساروی مسکن صاحب خانه خانه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت توجه به خودشفقتی در چیست؟

یک روان‌شناس گفت: در دنیای امروز به آسانی گرفتار انتقاد از خود و سرزنش خود هنگام اشتباه یا ناکامی می‌شویم، اما چه می‌شود، اگر به جای این سختی، با خودمان مهربان باشیم و با شفقت به خودمان نگاه کنیم؟ اینجاست که مفهوم خودشفقت معنا پیدا می‌کند.

سارا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خودشفقت به معنای رفتار دوستانه و درک‌کننده با خودمان در لحظات سختی و چالش است؛ این به معنای نادیده گرفتن اشتباهات یا ضعف‌هایمان نیست، بلکه به معنای پذیرش آنها به عنوان بخشی از تجربه انسانی و ارائه حمایت و تشویق به خودمان برای حرکت به جلو است.

وی افزود: تفاوت های ظریفی بین خود شفقت، عزت نفس و خودباوری وجود دارد؛ عزت نفس به ارزیابی کلی شما از خودتان اشاره دارد و احساسی است که شما در مورد ارزش و لیاقت خود دارید؛ خودباوری به این معنا است که شما به توانایی‌های خود برای رسیدن به اهدافتان و غلبه بر سختی‌ها ایمان دارید، اما «خود شفقت» به مهربانی و درک شما نسبت به خود، به خصوص در زمان‌های سختی گفته می‌شود.

مدیرعامل انجمن صنفی مراکز مشاوره و روان‌شناسی استان اصفهان بیان کرد: در واقع «خود شفقت» به معنای بخشش خود برای اشتباهاتتان، پذیرش نقص‌هایتان و مراقبت از خودتان در سطح عاطفی است، از این رو خود شفقت به شما کمک می‌کند تا با احساسات دشوار کنار بیایید، تاب‌آوری خود را افزایش دهید و روابط سالم‌تری ایجاد کنید.

وی اضافه کرد: خودشفقت‌ورزی بر سه عنصر اصلی «مهربانی با خود»، «انسانیت مشترک» و «ذهن‌آگاهی» بنا شده است؛ مهربانی با خود به این معنی است که با خودتان همان طور که با یک دوست رفتار می‌کنید، رفتار کنید؛ این شامل صحبت‌های مثبت با خود، بخشش اشتباهات خود و مراقبت از نیازهای عاطفی و جسمی خود می‌شود.

محمدی گفت: انسانیت مشترک به این معنی است که به یاد داشته باشید که همه انسان‌ها اشتباه می‌کنند و رنج می‌برند، این به شما کمک می‌کند تا احساس شرم و انزوا را که ممکن است در زمان‌های سخت تجربه کنید، کاهش دهید.

وی افزود: همچنین ذهن‌آگاهی به این معنی است که توجه خود را به لحظه حال معطوف کنید و افکار و احساسات خود را بدون قضاوت مشاهده کنید و این امر موجب می‌شود تا از خود انتقادی و افکار منفی خود آگاه شوید و با آنها مقابله کنید.

این روان‌شناس در خصوص راه‌های افزایش خودشفقت‌ورزی بیان کرد: به جای تمرکز بر نقاط ضعف و اشتباهات خود، بر نقاط قوت و دستاوردهای خود تمرکز کنید؛ وقتی مرتکب اشتباه می‌شوید، خود را ببخشید و به جای سرزنش خود، از آن درس بگیرید، همچنین به نیازهای جسمی و عاطفی خود مانند خواب کافی، تغذیه سالم و ورزش منظم توجه کنید، بنابراین اجازه دهید احساساتتان را تجربه کنید، بدون اینکه آنها را سرکوب یا قضاوت کنید.

وی ادامه داد: تکنیک‌هایی مانند مدیتیشن و یوگا می‌توانند به شما کمک کنند تا ذهن‌آگاهی خود را افزایش دهید؛ اگر برای تمرین خودشفقت‌ورزی به تنهایی مشکل دارید، صحبت با یک دوست یا درمانگر حامی می‌تواند مفید باشد؛ لازم به ذکر است که هیچکس کامل نیست، همه ما اشتباه می‌کنیم و به زمان برای یادگیری و رشد از تجربیاتمان نیاز داریم.

محمدی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده اند که خودشفقت می تواند موجب کاهش سطح استرس و اضطراب شود و به ما کمک می کند تا با چالش ها و مشکلات زندگی بهتر کنار بیاییم، بنابراین زمانی که با خودمان مهربان هستیم، با دیگران نیز مهربان تر خواهیم بود.

کد خبر 749559

دیگر خبرها

  • اهمیت توجه به خودشفقتی در چیست؟
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • با یک کلیک به هر جا که می خواهید سفر کنید
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها