Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه هماهنگی کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان با بهداری نیرو‌های مسلح استان سیستان و بلوچستان در دبیرخانه کمیته بهداشت و درمان برگزار شد.

دکتر فریبرز راشدی دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین در ابتدا به تشریح اقدامات و وظایف کمیته بهداشت و درمان اربعین پرداخت و به مسائل، چالش‌ها و نیازمندی‌های اربعین در حوزه نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات، برآورد هزینه‌های مربوط به حوزه سلامت در ایام تردد زائران اربعین حسینی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بمنظور هم افزایی جهت ارائه خدمات مطلوب سلامت به زائرین و تامین سلامت جسمی و روانی زائرین اباعبدالله الحسین (ع) خواستار تقویت هماهنگی‌های بین بخشی و همکاری و هماهنگی همه مسئولان ذی ربط و اجرایی کردن دقیق تصمیمات کمیته بهداشت و درمان تاکید کرد.

به گفته او : برای تقویت هرچه بیشتر خدمات‌رسانی و رفع نیازمندی‌های سلامت در مرز میل ۷۲ میرجاوه و زائرسرای امام رضا (ع) و، مکاتبات و پیگیری‌های لازم با سازمان اورژانس کشور و سازمان‌های همکار صورت گرفته است، اما با توجه به محدودیت منابع نیازمند بکارگیری ظرفیت‌ها و منابع انسانی و لجستیک همه سازمان‌های همکار می‌باشیم و انتظار داریم بهداری‌های نیرو‌های مسلح بعنوان اعضای کمیته بهداشت و درمان در ارائه خدمات به زائرین اباعبدالله (ع) همراه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان باشد.

او گفت: با توجه به اینکه امسال تردد زائران اربعین حسینی در فصل گرما انجام می‌پذیرد، قطعاً با توجه به هوای گرم و طاقت‌فرسای شهرستان میرجاوه و طی کردن مسافت طولانی، زائرین را آسیب پذیرتر و در معرض گرمازدگی، گزش حشرات، بیماری‌های عفونی و... بیشتری قرار خواهد داد، از این رو لازم است پیش بینی ظرفیت‌های درمانی بیشتری در مرز صورت پذیرد.

در ادامه فرماندهی مرکز بهداری رزمی جنوب شرق کشور، معاون بهداشت و درمان سپاه سلمان استان، مسول بحران بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، فرمانده عملیات مرکز بهداری جنوب شرق، مدیر بسیج جامعه پزشکی ارائه خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه خود دانسته و آمادگی خود را جهت اعزام لجستیک و نیروی انسانی مورد نیاز جهت ارائه خدمات درمانی به زائرین اربعین اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروهای مسلح زائرین اربعین کمیته بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران پیاده سازی شده است و بیمه شدگان سلامت از امروز از آن بهره‌مند می‌شوند.


علی اربابی افزود: این طرح در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود که در قالب آن، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثناء داروی سرپایی)، و استفاده از ابزار (کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است.

دیگر خبرها

  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان