Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه دولتی کره شمالی امروز (جمعه) گزارش داد که رهبر این کشور خواستار تقویت توان دفاعی کره شمالی شده و این دستور اخیر او نگرانی‌هایی را درخصوص احتمال استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی افزایش داده است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ریاست هشتمین نشست سه روزه "کمیسیون نظامی مرکزی" را برعهده داشت که طی آن مقامات ارشد "یک ضمانت نظامی برای تقویت بیشتر بازدارندگی" ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حین این جلسه، کره شمالی در اقدامی نادر به مسئله "بازنگری در برنامه‌های جنگی خود" اشاره کرد و گفت که تصمیم گرفته است که وظایف عملیاتی یگان‌های خط مقدم خود را با "یک طرح نظامی مهم" تقویت کند.

تحلیلگران گفتند که رسانه دولتی کره شمالی به جزئیات این طرح که ظاهرا کره جنوبی را هدف قرار گرفته است، اشاره‌ای نکرد.

هونگ مین، کارشناس ارشد موسسه اتحاد ملی در کره شمالی گفت: «کره شمالی می‌توانست استفاده احتمالی از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را در برنامه‌های عملیاتی جدید خود با توجه به استفاده از اصطلاح "بازدارندگی" که برای اشاره به قابلیت‌های هسته‌ای استفاده می‌کند، اضافه کند.»

تصاویر منتشر شده توسط KCNA نشان داد، ری تائه-سوپ، رئیس ستاد کل ارتش کره شمالی با استفاده از یک نقشه نظامی از منطقه شرقی و دریای شرق گزارش و طرح خود را به کیم جونگ اون ارائه داد. ظاهرا این نقشه محرمانه است چرا که تصویر منتشر شده، تار شده است.

هنگامی که از یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی درخصوص این نشست کره شمالی سوال پرسیده شد، وی پاسخ داد که سئول در حال آماده سازی "پاسخی قاطع" به فعالیت‌های کره شمالی است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کره شمالی ، کیم جونگ اون ، کره جنوبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره شمالی کیم جونگ اون کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام با بیان اینکه عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک‌کش بود، گفت: وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: اگر بخواهیم جهش تولید تحقق پیدا کند لازم است که نگاه و رفتار متفاوتی نسبت به کار و کارگر از جمله رعایت حق، حقوق، کرامت و منزلت کارگر، کارفرما و پیمانکار داشته باشیم، اگر بخواهیم چرخه تولید رونق پیدا کند باید زمینه‌ای فراهم شود که هم کارگر باانگیزه کار کند و هم پیمانکار و تولیدکننده با انگیزه کار کند.

وی گفت: مسئولان توجه ویژه ای به نیروهای شرکتی داشته باشند، پیمانکاران باید رعایت حق و حقوق کارگران را داشته باشند و حقوق و مزایای آنان را به گونه ای پرداخت کنند که در حق کارگران اجحافی صورت نگیرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات کشاورزان در فصل برداشت اختصاص سوخت و گازوئیل است، ابراز کرد: شیوه اختصاص گازوئیل به کشاورزان باید تغییر کند و راهکار جدیدی که نه سوءاستفاده کننده‌ها بتوانند سوخت را قاچاق کنند و نه کشاورز واقعی و کسانی که ماشین آلات کشاورزی دارند از میزان مناسب سوخت، محروم شوند، برای این موضوع اندیشیده شود.

کریمی‌تبار تصریح کرد: مطالبه دیگر این عزیزان این است که بهای محصول کشاورزی آن‌ها به‌موقع پرداخت شود و نکته بعدی هم بیمه محصولات کشاورزی است، شرکت‌های بیمه، اعلام کنند که چه نوع بیمه‌ای چه میزان خسارت پرداخت می‌کند، صرف این‌که محصول بیمه شود کافی نیست و آگاهی لازم به کشاورزان در این زمینه ارائه شود.

وی ادامه داد: برخی از کشاورزان محصولات خود را بیمه نکرده‌اند و دچار خسارت شده‌اند، انتظار می‌رود که دولت کار و کرامت در این زمینه کشاورزان را حمایت کند تا بخشی از خسارت‌های آنان جبران شود

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان فرماندهی قدرتمند، شجاع، هوشمند و صادق‌الوعد در عرصه معادلات نظامی و سیاسی دنیا شناخته شده است و اکنون به برکت این عملیات، جهان را در ۲ قطب ظالم و حامی مظلوم می‌بینیم و خدا را شکر که حمایت‌کنندگان از مظلوم به‌مراتب بیشتر از حامیان رژیم اشغالگر قدس هستند.

کریمی‌تبار تأکید کرد: امروز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا دانشجویان و اساتید دانشگاه به طرف‌داری از مردم مظلوم غزه فریاد می‌زنند، پرچم فلسطین را به اهتزاز درمی‌آورند و مورد ضرب‌وشتم پلیس قرار می‌گیرند اما دست از حمایت برنمی‌دارند، پیام این حضور دانشگاهیان در حمایت از مظلومان، این است که نظام استکباری از درون در حال متلاشی شدن است.

وی ادامه داد: امروز فناوری جمهوری اسلامی در دنیا، در عرصه اقتصاد و در عرصه نظامی تاثیرگذار است، دشمن خیال می‌کرد با تحریم می‌تواند جمهوری اسلامی را از مسیر خدایی که دارد، منصرف کند و دست ذلت را به سمت استکبار جهانی دراز کند، اما اکنون فهمیده‌اند که با چه ادبیات مؤدبانه‌ای با جمهوری اسلامی گفت و گو و مذاکره داشته باشند و خدا را بر این عزت و اقتدار سپاسگزاریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • حمله ایران بازدارندگی اسرائیل را از بین برد
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • شعر جدید نغمه مستشار نظامی در استقبال از سروده رهبر انقلاب
  • مخمس نغمه مستشار نظامی در استقبال سروده رهبر انقلاب
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد