Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@21:54:19 GMT

امیر قطر امروز به قاهره می رود

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۲۲۳۴

امیر قطر امروز به قاهره می رود

امیر قطر عصر امروز جمعه از کشور آفریقایی "رواندا" وارد قاهره می شود تا با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و گفت و گو کند؛ سفری که به نظر می رسد، محور اصلی آن هماهنگی ها حول سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه در ماه آینده میلادی باشد.

رفت و آمدهای دیپلماتیک برخی کشورهای منطقه بویژه عربستان، امارات و ترکیه و برگزاری نشست هایی در شرم الشیخ مصر و نیز نشست هایی در اردن، طی هفته گذشته، عمدتا پیرامون سفر آتی رئیس جمهوری آمریکا به منطقه بوده است و پر سروصداترین آنها سفر دوره ای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به کشورهای منطقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینحال ، پایگاه خبری قاهره ۲۴ با انتشار خبر سفر امیر قطر به مصر در روز جاری، نوشت: هدف از این سفر عادی سازی کامل روابط، امضای توافقنامه های اقتصادی و  جذب سرمایه گذاری  قطر در مصر به ویژه در زمینه انرژی است.

به گفته منبع رسانه ای مصری ، در این سفر مقامات دو کشور برای فعال سازی شورای تجاری مشترک مصر و قطر گفت وگو می کنند. این شورا متشکل از بازرگانانی خواهد بود که قرار است برای تقویت روابط اقتصادی و زمینه های مشترک همکاری، سرمایه گذاری و تجارت بین دو کشور فعال شوند.

 امیر قطر دیروز برای شرکت در بیست و ششمین نشست دو روزه سران کشورهای مشترک المنافع (۲۳ تا ۲۴ ژوئن) راهی جمهوری رواندا شده بود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تمیم بن حمد آل ثانی ، قطر ، مصر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تمیم بن حمد آل ثانی قطر مصر امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات حماس به قاهره می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد هیأتی از این جنبش روز شنبه در سایه تماس‌های اخیر با واسطه‌های مصری و قطری برای ادامه مذاکرات آتش‌بس راهی قاهره خواهد شد.

این جنبش بیان کرد: ما بر روحیه مثبتی که هنگام بررسی طرح پیشنهادی اخیر برای آتش‌بس در غزه نشان دادیم، تاکید می‌کنیم.

حماس همچنین تاکید کرد که ما و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین بر رسیدن به توافقی که به توقف جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان به خانه‌های خود منتهی شود، مصمم هستیم.

در همین راستا، یک منبع مسئول در جنبش حماس در گفتگو با العربی الجدید اعلام کرد قاهره توانسته به شکل قابل قبول و رضایت‌بخشی در مورد طرح آتش‌بس در غزه دست یابد و آن را به حماس و رژیم صهیونیستی ارائه داده است.

منبع مذکور اشاره کرد که حماس موافقت اولیه خود را با این طرح اعلام کرده و خواستار ضمانت‌های واضح آمریکا در مورد آن شده است.

جنبش حماس اعلام کرد هیئت این جنبش در قاهره متشکل از خلیل الحیه، زاهر جبارین و محمد نصر اعضای دفتر سیاسی این جنبش خواهد بود.

از سوی دیگر، «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی به شدت علیه نتانیاهو و جنگ غزه موضع گیری کرده است.

اولمرت در این ارتباط گفت: «ما از این جنگ پیروز خارج نخواهیم شد و باید خیابان‌ها را از تظاهرات کنندگان علیه نتانیاهو و همپیمانانش پر کنیم.»

ماه گذشته نیز نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار توقف فوری جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بازداشت شده در غزه شد و تاکید کرد که در این صورت دستاورد اسرائیل بسیار بیشتر از ادامه این جنگ خواهد بود.

وی تاکید کرد که نتانیاهو برای نجات اسرای اسرائیلی جنگ را ادامه نمی‌دهد، بلکه می‌خواهد خودش را نجات دهد.

اولمرت پیش از این نیز خواستار توقف جنگ غزه شده و تاکید کرده بود که این جنگ نمی‌تواند اهداف مشخص شده توسط بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را محقق کند.

نخست وزیر اسبق اسرائیل در اظهارات پیشین خود رژیم صهیونیستی را در برابر یک دوراهی قرار داده و تاکید کرده بود که تل‌آویو یا با آتش بس و بازگرداندن اسرا از غزه از طریق انجام تبادل موافقت می‌کند یا باید بدون اینکه اهداف خود در ریشه کن کردن حماس و بازگرداندن اسرا را محقق کند، به جنگ خود در غزه ادامه بدهد.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6096052

دیگر خبرها

  • هیات حماس به قاهره می رود
  • رئیس سیا وارد قاهره شد
  • سفر مدیر سیا به مصر با دستورکار آتش‌بس در غزه
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • هیئت حماس به قاهره می‌رود
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • اولین‌نشست سری‌جلسات ایده‌پردازی برگزار می‌شود
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد