Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@12:40:01 GMT

آمریکا یک زندانی گوانتانامو را تحویل طالبان داد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۲۲۵۸

آمریکا یک زندانی گوانتانامو را تحویل طالبان داد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد که آمریکا یک تبعه افغانستانی به نام اسدالله هارون را از زندان گوانتانامو آزاد کرده است.

مجاهد در توئیتی نوشت: هارون یکی از دو شهروند افغانستان است که در زندان گوانتانامو زندانی بود و پس از تعامل و گفتگوی طالبان با آمریکا، آزاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گفته‌ مجاهد، دولت قطر زمینه‌ این تعامل را فراهم کرده است. وی تأکید کرده است که تلاش‌ها برای آزادی سایر زندانیان افغان که در خارج از کشور زندانی هستند، ادامه دارد.

اسدالله هارون از سال 2007 میلادی تاکنون در گوانتانامو زندانی بود.

نیروهای آمریکایی از وی به‌عنوان فرمانده شبه نظامیان افراطی و «پیک القاعده» یاد کرده بودند که در ابتدا به‌عنوان «مظنون خطرناک تروریسم» معرفی شده بود.

پیش از این روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» تصاویری مخفی و تاکنون منتشر نشده را از اولین زندانیان گوانتانامو منتشر کرد.

این عکس‌ها توسط روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» منتشر شد، مردانی در غل و زنجیر و با چشم‌بند و گوش‌گیر را هنگام ورود به این زندان بحث‌برانگیز در سال ۲۰۰۲ نشان می‌دهد(بیشتر بخوانید).

/انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان گوانتانامو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از تسنیم، سی ان ان در گزارش خود مدعی شده بود، آرمیتا عباسی دختری که سال ۱۴۰۱ بازداشت شده، توسط نیروهای امنیتی و انتظامی ایران مورد ضرب و شتم، آزار جنسی و تجاوز قرار گرفته. رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی هم مثل همیشه از این گزارش سی‌ان‌ان استفاده کرده و تا توانستند بر روی آن موج‌سواری کردند. اما حدود سه ماه بعد که آرمیتا عباسی از زندان آزاد شد، ویدئو و عکس‌هایی از زمان آزادی او منتشر شد که نشان می‌داد نه‌تنها ادعاهای سی ان ان (یکی از بزرگ‌ترین منابع خبری آمریکا) کاملا دروغ هستند، بلکه این تصور را به مخاطب القا می‌کرد که در زندان چندان هم به آرمیتا بد نگذشته!  چون نه موهای سرش تراشیده شده بود، نه آثاری از شکنجه و ضرب و شتم وجود داشت و نه ترس و اضطرابی؛ بلکه تصاویر و ویدئوهای او که بعدا منجر به بلاگرشدن آرمیتا و کسب درآمدش از اینستاگرام هم شد، نشان می‌داد حال جسمی و روحی او کاملا خوب است! حالا بی‌بی‌سی نیز با یک روش تکراری و البته ناشیانه تر از سی‌ان‌ان، سندی کاملا ساختگی را (که خودش هم اعتراف به ساختگی بودنش کرده) منتشر کرده تا مثلا اثبات کند که نیکا شاکرمی مورد تجاوز قرار گرفته؛ با این تفاوت که نیکا بعد از تجاوز کشته شده و به‌خیال بی‌بی‌سی همین زنده نبودنش می‌تواند سرپوشی بر گاف‌هایش باشد! اما بی‌بی‌سی در استفاده از این مسئله هم ناموفق بود و پس از چندبار ویرایش متن گزارش خود در سایت بی‌بی‌سی، درنهایت اعلام کرد که نمی‌تواند صحت اسنادی که به دستش رسیده را تایید کند!  

دیگر خبرها

  • تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»