Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@12:59:11 GMT

یکی دیگر از عجایب مصرف قهوه را بشناسید

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۲۲۷۳

یکی دیگر از عجایب مصرف قهوه را بشناسید

قهوه‌، یکی از نوشیدنی‌های محبوب افراد بسیاری است که مفید یا مضر بودن آن مورد بحث‌وگفتگو محققان بسیاری است. اما اخیرا محققان در بررسی‌هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند، قهوه از خطر مرگ‌ومیر زودهنگام می‌کاهد.

بسیاری از مردم دوست دارند روز خود را با نوشیدن قهوه آغاز کنند. نوشیدن قهوه با جنبه‌های مختلف فرهنگی و تعاملات اجتماعی مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بررسی‌ها نشان داده، این نوشیدنی برای سلامتی هم فواید متعددی دارد.

بنابر تحقیقات، مصرف قهوه یک تا ۴ فنجان (حداکثر۴۰۰ میلی‌گرم) در روز، نه‌تنها ضرری به بدن نمی‌رساند، بلکه مفید هم هست. قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع۲ و چاقی را کم می‌کند. همچنین مصرف قهوه موجب کاهش خطر انواع خاصی از سرطان‌ها و در نتیجه نرخ مرگ‌ومیر است. با اینحال محققان برای چندمین بار بررسی کردند که قهوه چه اثراتی روی بدن می‌گذارد.

قهوه و کاهش خطر مرگ‌ومیر

محققان در بررسی‌های خود روی ۱۷۰هزار داوطلب به مدت ۷ سال دریافتند، قهوه چه با شکر مصرف شود چه به آن شیرین‌کننده‌های مصنوعی زده شود یا بدون شکر باشد، می‌تواند از خطر مرگ‌ومیر بکاهد. درضمن هیچ یک از داوطلبان هنگام شروع تحقیق، سابقه بیماری‌های قلبی‌-عروقی یا سرطان نداشتند. محققان در این تحقیق، تمام عوامل سبک زندگی، بالینی، اجتماعی-جمعیت شناختی را هم در نظر گرفته بودند.

نتیجه این بررسی نشان داد، مصرف متعادل (حدود ۱,۵ تا ۳,۵ فنجان) قهوه، چه با شکر و چه بدون شکر، از خطر مرگ‌ومیر تا ۳۰ درصد می‌کاهد. البته نتایج مربوط به ارتباط قهوه‌ای که با شیرین‌کننده‌های مصنوعی، شیرین شده بودند، یکسان نبود.

این خبر می‌تواند برای افرادی که به نوشیدن قهوه علاقه دارند، که تعداد آنها کم هم نیست، خوشایند باشد.

منبع: medicalnewstoday.

تماشاخانه ببینید| کشف سمور کمیاب در عراق ؛ او موهای سفید و چشمان قرمز دارد ببینید| ابزاری برای اسباب کشی راحت در ترکیه فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خطر مرگ ومیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس

ابوالفضل رهبری زاده محیط بان حوزه مناطق حفاظت شده البرز مرکزی چالوس در این فیلم با گویش محلی در فاصله نزدیک با خرس قهوه ای گفت و گو و از حیات خلوت آن فیلمبرداری کرد.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • فیلم/ گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد